beantwoord

traag internet sinds 30-11-12

  • 19 december 2012
  • 109 reacties
  • 19325 keer bekeken


Toon het eerste bericht

109 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Is weer heropend.

Henk
http://www.speedtest.net/result/2509003893.png

Hierbij de bedrade steedtest van mijn supper snelle internet verbinding van 30/3
Modem nog steeds op 7272/3060
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Ik zie dat er een afspraak ingepland is met een monteur van Guidion, deze is overigens kosteloos.

Na dat er (nogmaals) gekeken is naar de thuis-situatie zal het ticket doorlopen.

Henk
Beste Henk,

Kan je mij vertellen wanneer de monteur langskomt zodat ik ervoor kan zorgen dat ik thuis ben.
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Er wordt contact met je opgenomen om dit af te stemmen. :)

Henk
Ok dan wachten we totdat de monteur belt.
in ieder geval bedankt.
Zodra er weer wat te melden valt hoor je het wel weer.
Vandaag gebeld door iemand van telfort. aangezien ik niet thuis was is er gevraagd of er na 17:30 uur terug gebeld kon worden maar helaas geen telefoon gehad.
Ook nog steeds niets van een monteur gehoord (of was het de monteur die belde)
Wel een SMS dat mijn splitter defect zou zijn.
Hopen dat de nieuwe het langer dan 13 maanden vol houd.
Had gehoopt dat mijn internet verbinding van 50Mb/s na ons telefoon gesprek met alle testen die ik gedaan heb voor Telfort zou resulteren in een hogere downloadsnelheid,maar het blijft drama zoals je hieronder kunt zien.


[img]http://www.speedtest.net/result/2519507117.png[/img]
@jaleine,
Graag een eigen topic openen en niet in dit topic over een eigen storing gaan schrijven.
Vandaag gebeld door iemand van telfort. aangezien ik niet thuis was is er gevraagd of er na 17:30 uur terug gebeld kon worden maar helaas geen telefoon gehad.
Ook nog steeds niets van een monteur gehoord (of was het de monteur die belde)
Wel een SMS dat mijn splitter defect zou zijn.
Hopen dat de nieuwe het langer dan 13 maanden vol houd.


Splitter ontvangen maar er zit een verschil in de oude en de nieuwe.

Op de oude staat VDSL/POTS splitter PF270AA-WR2
Op de nieuwe staat POTS splitter PF270AA-WR1

Volgensmij heb ik een ADSL splitter ontvangen terwijl dit een VDSL moet zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou het gewoon proberen...
hij hangt er al tussen en snelheid is nu: 32008/3060

attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 42981 kbps
Reputatie 8
Badge +16
Overigens vraag ik me af of er veel verschil is tussen een ADSL-splitter en een VDSL-splitter.

In principe zitten er gewoon een laagdoorlaatfilter (voor POTS) en een hoogdoorlaatfilter (voor DSL) in.
ik denk wel dat er verschil is omdat ik eerst ook een ADSL splitter had en deze volgens Telfort niet geschikt was voor VDSL.
Ik denk dat ik weer terug ben bij af.
Net als vorige keer toen ik een verkeerde splitter had. (17-01-12)

Tussen 01 uur en 02 uur was er geen verbinding met internet.
En vanmorgen al weer 2x uitval van DSL.

21-02-13 tussen 01 en 02 uur geen internet verbinding
21-02-13 06:21 VDSL down 25336/3060
21-02-13 06:29 VDSL down 32008/3060
Net op verzoek van Telfort 2 speedtests gedaan.

1Gb van Telfort FTP met een snelheid rond de 2,2MB/s
Via speedtest rond de 22Mbps/2,7Mpbps.

En dat midden op de avond tussen 21:00 en 21:30 uur.
de eerste uitval is nu al weer geweest.

22-02-13 19:48 VDSL down terug met 32000/3060
22-02-13 19:50 VDSL down terug met 23248/3060
22-02-13 19:52 VDSL down terug met 0/0
22-02-13 19:52 VDSL down terug met 31992/3060
@webcare,

Weer opnieuw uitval en weer een lage snelheid.
24-02-13 02:48 VDSL down 32000/3072
25-02-13 22:49 VDSL down 12304/3072
26-02-13 01:14 VDSL down 11052/3072

Graag storing weer openen.
Probleem is dus nog niet opgelost.
Hoi Hugo,

Zoals je bij mij kan zien is er een verslechtering.
Zie topic https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/traag-internet-sinds-30-11-12-a-30554/#post327707

Verder lijkt het mij handig als er van te voren via mail oid bekend wordt gemaakt dat er werkzaamheden plaats gaan vinden.
@webcare, Weer opnieuw uitval en weer een lage snelheid. 24-02-13 02:48 VDSL down 32000/3072 25-02-13 22:49 VDSL down 12304/3072 26-02-13 01:14 VDSL down 11052/3072 Graag storing weer openen. Probleem is dus nog niet opgelost.


Hierbij ook nog even de haalbare snelheden volgens modem en ook deze zijn voor up en down weer veel lager.

NU
attainable rate upstream: 7512 kbps
attainable rate downstream: 11831 kbps

WAS
attainable rate upstream: 9656 kbps
attainable rate downstream: 42981 kbps
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Ik heb de vraag intern uitstaan voor het verdere verloop van dit storingsonderzoek.

De capaciteitsproblemen-topic waar je eerder op reageerde (de reactie is overigens verplaatst naar dit topic) kunnen een rol hebben gespeeld maar voor nu lijkt het alsnog (en nog steeds) op een individueel probleem.

Ik wacht deze reactie af en zodra ik meer informatie heb laat ik je dit meteen weten.

Henk
@webcare,

KPN monteur is geweest.
Signaal in de centrale en in de meterkast is het zelfde 32000/3072.
Maximaal haalbare snelheid zou kunnen zijn  rond de 40000/10000.

Eventueel kom ik ook de splitter vervangen maar toen ik aangaf dat deze pas een paar weken oud was kon dat ook uitgesloten worden.
Heb op verzoek van de monteur bij thuiskomst 1 kort wit flatkabeltje vervangen door een andere (de oranje kabel uit het starterspakket)

De lijn is nu weer 32000/3072
attainable rate upstream: 10008 kbps
attainable rate downstream: 43261 kbps

http://speedtest.net/result/2550056208.png

http://speedtest.net/result/2550060123.png

De ziggo speedtest valt hier precies tussen met 18.3Mbit/s en 2.8Mbit/s

we wachten even weer een paar dagen af wat de lijn gaat doen.
Meestal zakt hij alweer in de eerste nacht.

Jullie horen het wel weer als er wat wijzigd.
Hier weer uitval.
06-03-13 18:55 uur VDSL down 31996/3072
06-03-13 18:56 uur VDSL down 32012/3072
06-03-13 18:57 uur VDSL down 31996/3072
06-03-13 19:05 uur VDSL down 31996/3072
06-03-13 19:26 uur VDSL down 32000/3072
06-03-13 19:29 uur VDSL down 31996/3072
06-03-13 19:35 uur VDSL down 9648/3072

attainable rate upstream: 10312 kbps
attainable rate downstream: 10337 kbps


Kan er nu eens goed gekeken worden wat de oorzaak is ik ben het nu na meer dan een jaar meer dan spuug zat.
Anders in opdracht van KPN een poort wissel zonder bezoek aan huis uitvoeren.
Hier ben ik weer.
Gisteren was de snelheid niet vooruit te branden en heb de lijn gereset waarna ik weer kon internetten.
Maar helaas is nu mijn snelheid nog lager.
graag nu een oplossing.

07-03-13 18:17 uur VDSL down 32016/3072 (zelf reset gedaan ivm zeer trage snelheid)
attainable rate upstream: 10144 kbps
attainable rate downstream: 43145 kbps
08-03-13 02:53 uur VDSL down 10028/1520
attainable rate upstream: 9280 kbps
attainable rate downstream: 43123 kbps
En weer uitval van de lijn.
Nu ookal geen telefoon meer.

09-03-13 02:51 VDSL down 14024/1824
attainable rate upstream: 9552 kbps
attainable rate downstream: 42648 kbps

Waarom wordt er door Webcare niet meer op mijn probleem een antwoord gegeven?
Ik betaal iedere maand de volle mep voor een super slechte service en dit al meer dan een jaar.

Reageer