beantwoord

traag internet sinds 30-11-12

  • 19 december 2012
  • 109 reacties
  • 19326 keer bekeken

Sinds 30 november is het internet traag.
Mijn snelheid is normaal 30/3 en nu is dat maar 11,5/3.

Wat mij opvalt is dat de snelheid iedere keer rond 4 uur wordt aangepast.

Is er een mogelijkheid dat er eens naar gekeken wordt nu ik de helft van de snelheid kwijt ben.

in november is de lijn wel 6x weggevallen.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 24 januari 2013, 11:01

@kareldb,

Het onderzoek staat nog open en ik verwacht dat er vandaag contact met je wordt opgenomen. Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken, maar wel wanneer het probleem is verholpen zodat ik de gehele periode kan vergoeden.

Jelmer
Bekijk reactie

109 reacties

Is hier al enig nieuws over.
Reputatie 8
Badge +17
Je lijn is door DLM teruggezet in snelheid; DLM checkt idd rond 04:00 of en hoeveel fouten op jouw aansluiting geweest zijn op de voorgaande periode.

Je geeft zelf aan dat de lijn een aantal malen is weggevallen, is dat nu nóg zo?

DLM zal bij een stabiele lijn de snelheid vanzelf weer omhoogschakelen, maar dat kan even duren.
Nee sinds 34 dagen niet meer maar voordat hij werd terug gezet draaide hij op 30mb ook meer dan 30 dagen zonder weg te vallen.
Reputatie 8
Badge +17
Hoe staat de attainable snelheid in de modem bij DSL statistics?
deze is:
attainable rate upstream: 9736 kbps
attainable rate downstream: 11484 kbps

Maar die was vroeger veel hoger.
attainable rate upstream: 9400 kbps
attainable rate downstream: 46854 kbps

loop lengte is het zelfde als vroeger
Reputatie 8
Badge +17
De attainable up- en downstream komen idd niet echt overeen, DLM  staat dus nog steeds laag ingesteld, helaas :(

Hier kan alléén een DLM reset soelaas bieden denk ik, dus even wachten tot WebCare dit topic oppakt.

de "loop length" is de lengte van de kabel vanaf centrale (of wijkkast) naar jouw huisaansluiting, dus tenzij jij verhuisd bent zal je daar geen grote wijzigingen zien 😉
@ webcare,

Is er informatie over de lage snelheid.
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Storingsmelding is zojuist aangemaakt.

Ik hou je op de hoogte.

Henk
Beste Henk,

Heb de 15de een sms gekregen dat de storing is opgelost.
Maar helaas 14 uur geleden weer een DSL reset naar 10852/3060 kbps.

Hieronder de tijden van de reset sinds 10-1-13
2013-01-10 04:59:38 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2032 kbps Downstream 22012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2013-01-11 02:57:21 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3060 kbps Downstream 32008 kbps, DSL Type is VDSL2
2013-01-16 21:18:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3060 kbps Downstream 32012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2013-01-16 22:48:14 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3060 kbps Downstream 10852 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Badge
@kareldb

De snelheid van de verbinding is inderdaad weer ingezakt. Ook de maximaal haalbare snelheid is gedaald. Ik heb de storingsmelding heropend en er zal contact met je worden opgenomen voor het maken van een monteursafspraak.

Jelmer
Voor een afspraak indien mogelijk na 17:00 uur bellen op het bij jullie bekende 06 nummer.
Beste Henk,

Ben nog steeds niet gebelt.
Maar de snelheid is inmiddels wel gezakt naar 6/3.

Ik betaal voor 30/3 en krijg nu dus maar 1/5de van de snelheid.
Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Ik zou graag compensatie ontvangen voor de trage snelheid.
Badge
@kareldb,

Het onderzoek staat nog open en ik verwacht dat er vandaag contact met je wordt opgenomen. Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken, maar wel wanneer het probleem is verholpen zodat ik de gehele periode kan vergoeden.

Jelmer
Prima.
Is dit mogelijk na 17:00 uur want dan heb ik pas weer toegang tot mijn 06.
Zie net dat ik bij KPN zit ipv green ISP.

Zodat de super lage snelheid verklaren.

@webcare,
ik ben nog steeds niet gebeld voor een monteurs afspraak.
Badge
@kareldb,

Momenteel is de snelheid 32Mb down en de maximaal haalbare snelheid ruim 43Mb. Kpn heeft nog geen monteur aangestuurd omdat de snelheid nog verder zal stijgen. Wanneer je het modem aangesloten en aan laat staan zal de maximaal haalbare snelheid binnen maximaal 10 dagen worden behaald.

Jelmer
Hi Jelmer,

Klopt maar deze heb ik weer sinds gisteravond.
Mijn modem staat 24/7 aan.

Hieronder de uitval die ik heb sinds 1-1-13

09-01-13 21:00 VDSL down 22/2
10-01-13 05:00 nieuwe firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211 22/2
11-01-13 02:57 VDSL down 32/3
16-01-13 21:18 VDSL down 32/3
16-01-13 22:48 VDSL down 10/3
23-01-13 09:43 VDSL down 6.252/3
25-01-13 20:00 VDSL down (auto herstart modem) 32/3
27-01-13 16:18 VDSL down 29/3
27-01-13 21:02 VDSL down 32/3

heb vanaf 21-12-11 een lijst bijgehouden met uitval en problemen.
De problemen zijn ontstaan sinds de overzetting op VDSL.

Hoop dat de snelheid nu goed blijft.
Zodra deze weer wijzigd zal ik dit melden.
Hi Jelmer,

Hierbij weer de laatste uitval sinds vorige post.

28-01-13 22:21 VDSL down 31992/3060
29-01-13 02:51 VDSL down 32080/3060
29-01-13 02-52 VDSL down 8644/3060

--------------------------------
noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 26 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 924m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 8644 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 7584 kbps
attainable rate downstream: 8641 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
@webcare,

Is er al iets duidelijk over de aard van de storing.
Ik sta nog steeds op 8644/3060.
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Excuus voor de late reactie, ik heb het storingsonderzoek van een update voorzien. Ik kom hier vandaag op terug.

Henk
Henk, Bedankt voor deze update.
Ik wacht rustig af.
Heb over dit probleem een log bijgehouden en deze loopt vanaf 21-12-2011.
@ Webcare,

Vanmorgen rond 5 uur nieuwe firmware ontvangen.
Snelheid ligt nu weer op 31992/3060.

attainable rate upstream: 9792 kbps
attainable rate downstream: 43074 kbps

Kijken hoelang dit blijft.
Zodra de snelheid weer daalt laat ik het weten.
Reputatie 4
Badge +3
@kareldb,

Lijkt me een goed plan, hopelijk blijft de snelheid op dit niveau. :)

Henk
Hoi Henk,

09-02-13 10:20 Telfort belt of ik het pakket voor TV heb ontvangen (nooit aangevraagd en ook nooit ontvangen) wel wordt de storing afgesloten omdat de lijn 29 uur stabiel is.
11-02-13 06:24 VDSL down 0/0
11-02-13 06:25 VDSL down 7540/3060
11-02-13 06:27 VDSL down 7272/3060

Kan de storingsmelding weer geopend worden.
Nog ter info.

attainable rate upstream: 10120 kbps (iets gestegen)
attainable rate downstream: 7285 kbps (heel erg gezakt.)

Ik hoop dat snel de oorzaak gevonden wordt want ik wort er nu een beetje gek van.

Reageer