Traag internet na verlening contract

  • 18 februari 2012
  • 11 reacties
  • 2841 keer bekeken

Ik heb net een overstap gedaan van 20Mb naar 25Mb.
Dit heb ik puur gedaan voor het nieuwe modem want ze zeiden dat de snelheid op mijn adres het zelfde zou blijven.
Modem heb ik aangesloten en afgelopen vrijdag zou de verbinding ingaan.
Voor vrijdag had in een duidelijk hogere snelheid dan nu.
Modem trainde in met ruim 18000 maar is nu 15000.
Nu heb ik veel gelezen over dlm maar het modem is maar 1 keer uitgeweest.
Het dsl lampje blijft oranje branden en volgens mij moet hij groen branden bij het nieuwe abonnement.
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

11 reacties

Badge
Je zit nu nog op adsl dat betekend her oranje lampje. Zodra die groen is sta je op vdsl. Even gedult nog. Wanneer staat de overschakeling geplant?
De overschakeling is al geweest, ik heb ook al een email gehad dat ik ben aangsloten.
Badge
Dump je line status eens hier
Graag tussen code plaatsen
code:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 0.50 ms
impulse noise protection upstream: 0.6 symbols
current rate downstream: 15004 kbps
interleaving delay downstream: 1.50 ms
impulse noise protection downstream: 2.5 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 17360 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 1 day, 1:15
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1
Badge
Ja duidelijk ADSL_2plus

Ik denk dat er vertraging in order zit, even afwachten tot maandag als webcare er is. Zal wel helemaal goedkomen.
2812 is zowiezo langzamer met adsl dan de voorganger 2601 (modem) zodra je op vdsl zit ga je als een speer.
Oke bedankt bedankt ik zal maandag even afwachten.
Ik heb net de klantenservice gebeld en vdsl is niet mogenlijk op mijn adres!
Dit is mij nooit gezegd dus dan komt dat nieuwe modem ook niet goed uit.
Mijn snelheid is toch beduidend minder.
Telfort kan ook niet zeggen wanneer het wel beschikbaar wordt en dan moet ik dus weer opnieuw aanvragen.
Ik vind dit toch wel kwalijk dat ze dit niet voorraf zeggen.
Ben altijd tevreden geweest tot nu toe dan.
Kan iemand van het webcare team misschien meer informatie geven waarom dit niet verteld is.
en of ik misschien op wat voor manier dan ook mijn oude snelheid kan terug krijgen.
Badge
Ik heb net een overstap gedaan van 20Mb naar 25Mb.
Dit heb ik puur gedaan voor het nieuwe modem want ze zeiden dat de snelheid op mijn adres het zelfde zou blijven.


Hier had je al enigzins een aanwijzing kunnen hebben dat de kans groot was dat je niet op vdsl gezet zou worden.
Dus hier had je al duidelijkheid over kunnen vragen.

Lijkt in mijn ogen ook niet noodzakelijk bij dit abbonement te vertellen of er op vdsl of adsl geleverd gaat worden aangezien het mits waar mogelijk op vdsl geleverd word en anders op adsl.

Wat het modem betreft gewoon aan laten staan en wachten tot de firmware geupdate word.
Er is al een FW die beter werkt met dit modem op adsl lijnen.
Kijk een in je modem welke er nu inzit
Als die 2Mb minder echt belangrijk is kun je ook eerst het oude modem weer aansluiten.
Helaas vind ik het toch wel nodig om te zeggen.
Vind het toch al raar dat ze je dan een modem geven die eigenlijk gemaakt is voor vdsl.
Tenminste dat lees ik meerdere keren op dit forum.
Vind het ook erg jammer dat mocht het wel beschikbaar komen dat ik het pas volgend jaar met verlenging pas aangesloten kan worden.
Badge
Modem is niet speciaal gemaakt voor vdsl.
Met de oude FW presteerde hij beter op vdsl dan adsl.
En ik denk niet dat als over een paar maand wel vdsl beschikbaar komt dat je dan een jaar moet wachten voor je over gezet gaat worden.
Ik denk zelf dat als het beschikbaar is je alleen maar even hier contact moet zoeken met webcare en dat het dan zo geregeld word.
Die informatie had ik van de klantenservice.
Maar laten we hopen dat u inderdaad gelijk heeft.
Bedankt voor de info

Reageer