beantwoord

Traag internet met kabel en WiFi

• 8 december 2017
  • 6 reacties
  • 1444 keer bekeken

Al een paar dagen last dat op willekeurige momenten het internet ontzettend traag wordt, er wordt op die momenten ook niet gedownload o.i.d. na een restart hiervan het weer een tijdje goed gaat. Ik lees meerdere posts met hetzelfde probleem.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 12 december 2017, 11:20

Bedankt voor je reactie krimpsok! Ook ik meet een stabiele verbinding. Wel zie ik dat de verbinding vanaf je hoofdaansluiting naar je modem niet optimaal is. Kun je de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem opnieuw bevestigen? Als dat niet helpt de kabel vervangen. Het is belangrijk dat de kabel niet langer dan 1,5 meter is.

Trouwens, hoe heb je de reset van je modem gedaan? Ik zie namelijk dat er geen reset is doorgekomen. Kun je je modem opnieuw een reset geven aan de hand van deze link? Het is belangrijk dat je de resetknop indrukt totdat het powerlampje rood brandt en daarna gelijk loslaat.

Ik hoor graag of de tips hebben geholpen 😳.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Je kunt nog een harde reset proberen, maar grote kans dat je modem met pensioen wil.

Laat je even weten of het gelukt is?
Harde reset biedt helaas geen oplossing, is al tevergeefs geprobeerd.
Reputatie 8
Badge +17
Denk dat je zyxel modem op zijn laatste pootjes loopt en webcare Telfort kan dit het beste beoordelen ze pakken je topic op zodra je aan de beurt bent, vul alvast je klantnummer in op je forumprofiel
Reputatie 4
Badge +6
Hey krimpsok, niet fijn dat je internet soms zo traag is! Is je bekabelde of WiFi verbinding traag? Mocht het om je WiFi verbinding gaan, kun je mij dan laten weten hoe je verbinding is als het bekabeld is aangesloten vanaf je modem naar een pc/laptop? Ik zie hier dat je in maart 2016 een Experia Box V8 hebt ontvangen. Kun je dat modem aansluiten? Ik hoor graag of dat modem beter werkt 😳.
Ik zie net inderdaad dat ik de fout heb gemaakt door er van uit te gaan dat de Zyxel er nog hing. Het is dus de V8 die momenteel sinds 2016 hangt toen we de Zyxel vervangen hebben,

In de logs van het modem zijn ook geen aanwijzingen te vinden dat er iets aan de hand is. Het lijnprofiel ligt ook in de verwachting van wat er op deze locatie te behalen valt. Helaas betreft het alle verbindingen, bekabeld en WiFi.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je reactie krimpsok! Ook ik meet een stabiele verbinding. Wel zie ik dat de verbinding vanaf je hoofdaansluiting naar je modem niet optimaal is. Kun je de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem opnieuw bevestigen? Als dat niet helpt de kabel vervangen. Het is belangrijk dat de kabel niet langer dan 1,5 meter is.

Trouwens, hoe heb je de reset van je modem gedaan? Ik zie namelijk dat er geen reset is doorgekomen. Kun je je modem opnieuw een reset geven aan de hand van deze link? Het is belangrijk dat je de resetknop indrukt totdat het powerlampje rood brandt en daarna gelijk loslaat.

Ik hoor graag of de tips hebben geholpen 😳.

Reageer