beantwoord

Traag Internet met een bekabelde glasvezelverbinding

• 11 maart 2018
  • 3 reacties
  • 159 keer bekeken

Hallo allemaal, ik heb een probleem.
Sinds een week doet het internet heel erg raar. Websites laden niet, snelheden zijn van 40mbps (download en upload) naar 9mbps (download upload doet het soms helemaal niet) gegaan. Een week hiervoor was alles nog gewoon goed, niks veranderd in de instellingen van mijn computer of router. Mijn computer is verbonden met het internet via een kabel. Wij hebben ook nog eens een glasvezel verbinding waardoor je zou denken dat alles toch wel redelijk snel zou gaan.

Heeft iemand wat suggesties of opplossingen hoe ik mijn internet snelheid kan verbeteren?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 maart 2018, 14:42

Hoi Milooooo, welkom op het forum.

Ik merk dat je verschillen merkt in je down- en uploadsnelheid. Er kunnen meerde oorzaken zijn voor het verschil in snelheid. Het kan zijn dat je modem niet goed werkt of dat je glasvezel NT niet lekker werkt. Het herstarten van deze apparaten kan al verbetering bieden. Ook kan je het modem resetten. Dat kan de snelheid al drastisch verbeteren. Als je de mogelijkheid hebt, dan wil ik je vragen met een tweede PC of laptop te testen. Hiermee sluit je een eventueel probleem met je netwerkkaart uit.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk modem heb je en vervang het dsl kabeltje eens
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Milooooo, welkom op het forum.

Ik merk dat je verschillen merkt in je down- en uploadsnelheid. Er kunnen meerde oorzaken zijn voor het verschil in snelheid. Het kan zijn dat je modem niet goed werkt of dat je glasvezel NT niet lekker werkt. Het herstarten van deze apparaten kan al verbetering bieden. Ook kan je het modem resetten. Dat kan de snelheid al drastisch verbeteren. Als je de mogelijkheid hebt, dan wil ik je vragen met een tweede PC of laptop te testen. Hiermee sluit je een eventueel probleem met je netwerkkaart uit.
Reputatie 5
Badge +4
Welk modem heb je en vervang het dsl kabeltje eens
Dsl kabeltje heb je niet nodig voor een glasvezelverbinding ;)
Haha sorry ik kon het niet laten, als er namelijk 1 dat weet ben jij het wel :P

Wat je ook nog even kan proberen, ik weet niet wat er allemaal in je eigen netwerk hangt en aangesloten zit, maar kun je eens (indien mogelijk) 1 netwerkkabel van je modem naar je pc leggen (ik vermoed dat dat al zo is omdat je aangeeft dat het bekabeld zit aangesloten, mits er nog een switch tussen zit) en de rest van je netwerk eraf halen. Zo sluit je een mogelijk probleem in je eigen thuisnetwerk al aardig uit.

Reageer