beantwoord

Traag internet

• 22 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 155 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds 7 jaar internet en TV van jullie. Ik heb een abonnement van 40mbps download.. volgens de site moet er 56mb haalbaar zijn.
Wat ik ook doe ik kom niet hoger dan 18 a 19 mbps. Alle kanalen geprobeerd in de modem en welke ik nu heb geeft dus genoemde snelheden.
Mijn TV ontvanger heb ik via kabel aangesloten. Vaak heb ik het probleem dat de apps op de TV niet kunnen starten door te traag internet.
Mijn Sonos boxjes vallen random uit, ook door te lage internetsnelheden of onstabiel wifi signaal. Ik heb een V8 modem. Zou een V10 hierin wat kunnen veranderen?
Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Dit probleem loopt nu al zo lang maar er verander niks. Dat begint wat te frustreren.

Hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Kajan
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 augustus 2019, 12:32

Hoi @Kajaj, ik lees traag internet. Dat is niet fijn. Ik heb dan even meegekeken. Je gaf aan dat er 56 Mbit/s mogelijk zou zijn. Dat is allen bij BVDSL. Dat is een techniek die twee aderparen combineert, via deze weg kunnen wij niet leveren.

Ook zie ik dat je al contact hebt gehad met mijn collega. Is de snelheid na de reset omhoog gegaan?
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als de aderparen inmiddels in de wijkkast zijn overgenomendan zou je gewoon 50Mbps moeten krijgen. En als je in je abonnement, via "mijn Telfort", ook nog extra snelheid op AAN zet (€5 extra!), dan krijg je de volledige snelheid die mogelijk is.

Als je dus niet 50Mbps binnenkrijgt, bekabeld (UTP) gemeten via een pc of laptop, dan is er iets niet goed gegaan bij de instelling van de DSLAM poort en zal dat hersteld moeten worden.

Klusje voor webcare of even bellen met 0900-9596
Hoi Kees-ja , waar kan ik die optie vinden om extra snelheid aan te zetten?

groet,

kajan
Reputatie 8
Badge +17
Bij je abonnement.

Als je die niet ziet, zal je eerst moeten verlengen want dan heb je nog een oud abonnement.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Kajaj, ik lees traag internet. Dat is niet fijn. Ik heb dan even meegekeken. Je gaf aan dat er 56 Mbit/s mogelijk zou zijn. Dat is allen bij BVDSL. Dat is een techniek die twee aderparen combineert, via deze weg kunnen wij niet leveren.

Ook zie ik dat je al contact hebt gehad met mijn collega. Is de snelheid na de reset omhoog gegaan?

Reageer