Traag internet

• 28 januari 2012
  • 14 reacties
  • 3731 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag ook een rete trage verbinding.
Normaal haal ik bekabeld zo,n 19Mb/s nu 3,5Mb/s. Reset modem heeft niets geholpen en verder is er in de bekabeling niets veranderd. Bij storingen en werkzaamheden treft ik ook niets aan ???
Iemand nog een suggestie ???

14 reacties

Badge
Hoe test je je snelheid?
Kun je mischien een dsl line status plaatsen?

mvg Rob
Dag Rob,

Zag het aan mijn downloadsnelheid. Toen speedtest gedaan door wat pakketjes te downloaden,
Snelheid is maar 25%
Ik ben niet zo,n techneut dus dsl line status hier weergeven is voor mij abacadabra....

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jan 28 2012 om 20:45:55 UTC+0100)

Download : 489.9 KByte/sec
Upload : 15.3 KByte/sec
Connection : 473.0 Conn/min

Hoe test je je snelheid?
Kun je mischien een dsl line status plaatsen?

mvg Rob
Reputatie 8
Badge +16
Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina (http://192.168.1.254)?

Speedtest is niet altijd betrouwbaar om je snelheid te meten.
Tja en dan die log--in ergens zien te vinden van het modem.
Standaard was het admin toch (voor als ik moet resetten)
Reputatie 8
Badge +16
Als je al een reset hebt gedaan, log je in met wachtwoord 1234.
Schiet mij maar lek..... netwerkkabel in het modem --->http://192.168.1.254
gereset, login:1234, wachten op antwoord .....NOPPES (melding over DNS configuratie die niet goed is) Kan dus modem niet benaderen, firewall en de hele bups uitgeschakeld maar ho maar....
Netwerkkabel weer in de router , verbinding draadloos en bekabeld weer aanwezig. Maar wel qua snelheid (zoals eerder vermeld speedtest en newsservers met newsleecher (al jaren 19MB/s nu 3,46 MB/S)

Heb mail gestuurd naar Telfort en morgenochtend nog maar een keer proberen want heeft altijd goed gewerkt en er is hier thuis niets gewijzigd.

To be continued....
Vraag niet hoe het kan maar ik profiteer er maar van.
Het zal wel het ge-jojo met het meodem zijn geweest en de reset maar de downloads gaan weer als de brandweer......?? =D> =D>
Bedankt in ieder geval voor het meedenken , deze kan op slot !

Schiet mij maar lek..... netwerkkabel in het modem --->http://192.168.1.254
gereset, login:1234, wachten op antwoord .....NOPPES (melding over DNS configuratie die niet goed is) Kan dus modem niet benaderen, firewall en de hele bups uitgeschakeld maar ho maar....
Netwerkkabel weer in de router , verbinding draadloos en bekabeld weer aanwezig. Maar wel qua snelheid (zoals eerder vermeld speedtest en newsservers met newsleecher (al jaren 19MB/s nu 3,46 MB/S)

Heb mail gestuurd naar Telfort en morgenochtend nog maar een keer proberen want heeft altijd goed gewerkt en er is hier thuis niets gewijzigd.

To be continued....
Reputatie 8
Badge +16
Ik lees hierboven dat een router achter het modem hebt zitten? Hoe heb je dit geconfigureerd?

Voor alle duidelijkheid... welk modem heb je?

En wat gebeurt er als je alleen één pc op het modem aansluit en het modem reset en je ip-adres op de computer ververst?

PS: gebruiker is admin, wachtwoord 1234.

[edit]
Ik zag dat het nu weer goed werkt... maar mijn post had ik nèt daarvoor geschreven.
Nog even en vraag voor de volgende bug.
Ik kan alleen maar een password invullen als ik het ip adres heb ingevoerd en op de Zyxel login kom.
Kan mij herrinneren dat ik daarna pas in moest loggen met admin en 1234
Ik heb een Zyxel P-2602R-D1A
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat het kan afhangen van het type modem... ik heb zelf een vrij nieuw modem (een 2812) en daar moet ik inloggen met admin en 1234.

Het kan best zijn dat je met een ouder modem alleen maar een wachtwoord hoeft in te geven.
Nou ik heb te vroeg gejuicht, snelheid is weer BAGGER !
nog geen 4 MB download ipv ca. 19 MB
Zal wel weer een mail gaan dichten. Nee er is hier niets gewijzigd en heeft jaren stabiel gedraaid.
Lees op het forum wel meer mensen met hetzelfde probleem. Al iemand met de oplossing ??
Reputatie 8
Badge +16
Hoe oud is het modem?
En hoe gaat het met alleen een pc aangesloten op de Zyxel zonder router ertussen?
Hoi Franzki,

Idem dito, bekabeld een snelheid van exact 2.09 Mb/s.....
Reputatie 8
Badge +16
Dan ben ik nog steeds benieuwd naar de snelheid die het modem aangeeft op de statuspagina.

En hoe oud is je modem (ongeveer)?

Reageer