beantwoord

Traag draadloos internet - 50/50 Mb/s

• 6 november 2013
  • 83 reacties
  • 12191 keer bekeken

Toon het eerste bericht

83 reacties

Badge
Franzki, dan vind ik het fraude om mij te laten betalen voor 50 Mbps terwijl ik maar 5 mbps kan gebruiken.. Inschatting van het minimale haalbare snelheid moet wel realistisch blijven. Het is vreemd dat op advertenties 50 Up / 50 Down staat terwijl 5 Up / 5 Down het werkt..

Telfort, ik wil graag een oplossing!
Badge
Franzki, dan vind ik het fraude om mij te laten betalen voor 50 Mbps terwijl ik maar 5 mbps kan gebruiken.. Inschatting van het minimale haalbare snelheid moet wel realistisch blijven. Het is vreemd dat op advertenties 50 Up / 50 Down staat terwijl 5 Up / 5 Down het werkt..

Telfort, ik wil graag een oplossing!
Reputatie 8
Badge +16
@Hassin:

Als Telfort 50/50 levert tot aan het modem en op jouw thuisnetwerk hou je maar 5/5 over, dan is dat geen fraude van Telfort.

En verder heeft Telfort al een keer geantwoord in dit topic:

@Hassin,

Ik heb in ons systeem gekeken en zie dat jij hier ook al meerdere malen telefonisch contact over hebt gehad met onze helpdesk. Hier wordt aangegeven dat jij al 3 verschillende routers hebt getest. Deze gaven alle 3 geen verbetering. Ook bij het verplaatsen van de router heb je aangegeven dat dit geen verbeteringen geeft.

Een nieuwe router zal dan ook geen verbetering bieden. Het lijkt er op dat er dusdanig veel bronnen van storing aanwezig zijn in jouw huis/buurt wat het WiFi signaal beïnvloed. Hier kan je onder andere vinden wat jouw WiFi signaal kan beïnvloeden.

Telfort kan geen garantie bieden op draadloze snelheid. Dit is van te veel factoren afhankelijk. Mocht je de snelheid nodig hebben, dan adviseer ik je altijd een bekabelde verbinding te maken.

Peer
Badge
Franzki Ik hoef verder niet in discussie met jou! Ik wil graag alleen een oplossing met Telfort.

@Peer, dus overstappen naar een bekabelde verbinding zal mijn draadloos internet verbeteren?
Badge +2
Overgaan naar een bekabelde verbinding verhoogt jouw internet snelheid, maar uiteraard niet voor de draadloze apparatuur, maar voor de apparaten die bekabeld op het internet zijn aangesloten.
Badge
Zijn dit de zogeheten stoorzenders? Mijne is namelijk Sitecom0C1.... De eerste

Hoe kan ik hieraan zien welke kanaal het beste voor me is ? 😃
Reputatie 8
Badge +10
Zijn dit de zogeheten stoorzenders? Mijne is namelijk Sitecom0C1.... De eerste

Hoe kan ik hieraan zien welke kanaal het beste voor me is ? :D

Dat zij geen stoorzenders maar andere netwerken in je omgeving.
Wat stoorzenders zijn staat in de link die je al eerder is gegeven.
Je bent de enige die op dit moment kanaal 1 gebruikt dus een ander kanaal zal nu geen verbetering geven.

Gezien de lage signaalsterkte van deze netwerken (meer dan -80 dBm en -90 dBm) zou je daar weinig of geen hinder van mogen ondervinden.
De signaalsterkte van je eigen Sitecom router geeft nu -69 dBm aan, op welke afstand van de router (inclusief aantal muren) heb je dit gemeten..?
Als je naast de router gaat staan zou deze ca. -45 dBm aan moeten geven.
Wat voor wifi netwerk kaartje zit er in je laptop ?

Reageer