Ik heb bij Telfort een Glasvezel alles-in-1 Interactief (50/50 Mb/s) pakket. Als ik draadloos internet op mijn apparaten gebruik, kom ik gemiddeld op een snelheid van 20 Mb/s, en laden de pagina's pas na 10-20 seconden. Dit is niet het beloofde draadloos internet die ik zou moeten krijgen van Telfort.
Paar resultaten van speedtest op mijn apparaten (Tests gedaan op iPad, Galaxy S3, iPhone 4)
- Ping: 34 ms Download: 16,24 Mbps Upload: 21,30 Mbps
- Ping: 29 ms Download: 18,98 Mbps Upload: 26,04 Mbps
- Ping: 33 ms Download: 17,32 Mbps Upload: 19,34 Mbps
Wijziging: Ik heb al geprobeerd het glasvezel modem opnieuw aan te zetten, en de router te resetten zoals ik heb gelezen. Ook heeft dit geen verbetering gebracht!
Met vriendelijke groet,
Hassin
Beste antwoord door Peer1
Ik heb in ons systeem gekeken en zie dat jij hier ook al meerdere malen telefonisch contact over hebt gehad met onze helpdesk. Hier wordt aangegeven dat jij al 3 verschillende routers hebt getest. Deze gaven alle 3 geen verbetering. Ook bij het verplaatsen van de router heb je aangegeven dat dit geen verbeteringen geeft.
Een nieuwe router zal dan ook geen verbetering bieden. Het lijkt er op dat er dusdanig veel bronnen van storing aanwezig zijn in jouw huis/buurt wat het WiFi signaal beïnvloed. Hier kan je onder andere vinden wat jouw WiFi signaal kan beïnvloeden.
Telfort kan geen garantie bieden op draadloze snelheid. Dit is van te veel factoren afhankelijk. Mocht je de snelheid nodig hebben, dan adviseer ik je altijd een bekabelde verbinding te maken.
Peer