beantwoord

Traag draadloos internet - 50/50 Mb/s

• 6 november 2013
  • 83 reacties
  • 12193 keer bekeken

Badge
Hoi,

Ik heb bij Telfort een Glasvezel alles-in-1 Interactief (50/50 Mb/s) pakket. Als ik draadloos internet op mijn apparaten gebruik, kom ik gemiddeld op een snelheid van 20 Mb/s, en laden de pagina's pas na 10-20 seconden. Dit is niet het beloofde draadloos internet die ik zou moeten krijgen van Telfort. 

Paar resultaten van speedtest op mijn apparaten (Tests gedaan op iPad, Galaxy S3, iPhone 4)  
  • Ping: 34 ms  Download: 16,24 Mbps Upload: 21,30 Mbps
  • Ping: 29 ms Download: 18,98 Mbps Upload: 26,04 Mbps
  • Ping: 33 ms Download: 17,32 Mbps Upload: 19,34 Mbps
Zoals ik bij de Telfort winkel ben geinformeerd, zouden deze snelheden rond de 50 Mbps moeten liggen. Ik ben erg teleurgesteld in de resultaten, graag zou ik hierbij hulp willen hebben zodat ik wel het beloofde draadloos internet snelheid kan halen!

Wijziging: Ik heb al geprobeerd het glasvezel modem opnieuw aan te zetten, en de router te resetten zoals ik heb gelezen. Ook heeft dit geen verbetering gebracht!

Met vriendelijke groet,
Hassin
icon

Beste antwoord door Peer1 18 december 2013, 14:14

@Hassin,

Ik heb in ons systeem gekeken en zie dat jij hier ook al meerdere malen telefonisch contact over hebt gehad met onze helpdesk. Hier wordt aangegeven dat jij al 3 verschillende routers hebt getest. Deze gaven alle 3 geen verbetering. Ook bij het verplaatsen van de router heb je aangegeven dat dit geen verbeteringen geeft.

Een nieuwe router zal dan ook geen verbetering bieden. Het lijkt er op dat er dusdanig veel bronnen van storing aanwezig zijn in jouw huis/buurt wat het WiFi signaal beïnvloed. Hier kan je onder andere vinden wat jouw WiFi signaal kan beïnvloeden.

Telfort kan geen garantie bieden op draadloze snelheid. Dit is van te veel factoren afhankelijk. Mocht je de snelheid nodig hebben, dan adviseer ik je altijd een bekabelde verbinding te maken.

Peer
Bekijk reactie

83 reacties

Badge +1
Dat is gewoon de beperking van de wifi hardware in mobiele apparaten.
Op mijn telefoon haal ik ook maar
Ping: 18 ms
Download: 16,47 Mbps
Upload: 14,24 Mbps

Met een laptop haal ik wel 50/50 en met een PC en wifi kaart haal ik ook 50/50.

Test maar eens met een laptop als je de mogelijkheid hebt.
Badge +1

Ja is dat zo :(😕 :D
Badge
Maar het probleem is, dat ik op die apparaten bijna langer als 10-15 seconde moet wachten tot dat een pagina is geladen? Ik denk niet dat dat zo hoort.

En ik ben ook zo geinformeerd bij de Telfort winkel, dat ik gewoon de 50 Mb/s zou halen op wat voor apparaat ik ook zou zijn, en dat het zeer snel zou moeten zijn. Vorig jaar (Toen ik geen glasvezel had) kwam ik op rond de 9 Mb/s, en met dat snelheid kwam ik veel sneller op pagina's dan met deze snelheden. Erg jammer
Badge +1

Ja is dat zo :(😕 :D

Nou ja, bijna 50/50 dan. Eerder 49/42 🆒
Badge +1
Maar het probleem is, dat ik op die apparaten bijna langer als 10-15 seconde moet wachten tot dat een pagina is geladen? Ik denk niet dat dat zo hoort.

Dat lange wachten op het laden van een pagina lijkt niet te kloppen met de snelheden die je haalt. Daar kan ik geen verklaring voor geven. Dat gaat op mijn Android telefoon wel goed.
Toch maar wachten op antwoord van Telfort......
Maak je gebruik van de bijgeleverde Sitecom Wi-Fi Router X4 N300 ?

De kan wel eens de bottleneck zijn. Ik heb persoonlijk erge slechte ervaringen met deze router.
Soms wil een reset even helpen.

Het kan ook zijn dat er veel Wifi verkeer in je buurt is. Dit kan je checken met een progamma als inSSIDer http://www.metageek.net/products/inssider/ . Dit soort programma's zijn er volgens mij niet voor iOS, Android vermoed ik van wel.

edit: zie dat hetzelfde programma er ook voor Android is. Je ziet overigens ook mooi een mooie grafiek met de signaalsterkte. Was hier niet echt een rechte lijn met bovenstaande router.
Badge
Ja ik maak gebruik van de bovenstaande router. Wij horen dan ook een goede router te ontvangen, aangezien wij ervoor betalen. Ik heb op google ook veel berichten gezien over mensen met dezelfde router die het niet goed doet.
Badge +1
@Hassin,

Allereerst van harte welkom op het forum. Wanneer de snelheid niet naar behoren is wil ik je vragen om de resultaten van de speedtest naar mij te mailen, samen met je adresgegevens. Dit kan naar [email]helpdesk@telfortglasvezel.nl[/email]. Ik wil je vragen dit te testen op een laptop of computer, zowel draadloos als bekabeld verbonden met de router. Herhaal de test ook als de laptop of computer rechtstreeks verbonden is met het modem. Draadloze verbindingen kunnen last hebben van storingsbronnen waardoor de snelheid niet volledig doorkomt. Dannyg heeft jou geadviseerd om met inSSIDer te testen welk kanaal het beste is om te gebruiken, heb je dit al gedaan?

Lotte
Badge
Op de laptop ondervind ik geen problemen. Maar op de ipad of mijn mobiel bijvoorbeeld, is het internet zo traag. En duurt het rond de 15-20 seconde om een pagina als marktplaats, of telfort.nl te openen. En als ik daarop een speedtest doe, wisselen de resultaten zich constant af.

Ik geloof dat er iets met de router is.
Badge +1
@Hassin,

Had je de resultaten al naar ons toe gemaild? Wanneer de problemen alleen draadloos zijn, kan je testen met verschillende kanalen zoals Dannyg in zijn reactie aangaf. Laat je ons de resultaten weten?

Lotte
Heb je al geprobeerd om wpa 2 beveiliging te veranderen in WPA2 AES only. Normaliter staat deze op TKIP + AES. Had dit probleem ook met andere router kon ineens max 120mbs wireless snelheid gebruiken voorheen 42mbs.
Badge
Ik betaal nu rond 5 maanden voor Glasvezel, wat amper de 1ste verdieping haalt. Diep teleurgesteld. Na 6x contact te hebben gehad met telfort, alleen het advies gekregen om de router te resetten en de resultaten van speedtest te sturen per mail. Na twee keer sturen heb ik geen bericht terug gehad. Ik weet op het moment niet wat ik moet doen en hoe ik mijn " het beloofde internet " kan krijgen. Vroeger had ik maximaal 7mbps, en kon ik in heel het huis snel internetten. Nu heb ik 50mbps, en haal ik de 10 niet eens op de begane grond..

Erg jammer, geen idee wat ik nu moet doen
Reputatie 1
Jullie draadloos is nog bloedsnel :-)

Ik heb zoooooooo een spijt van het glasvezel tot nu.
Nee ik zeg het verkeerd. De meegeleverde router is tot nu bagger.
Bedraad is het ook niet wat ik verwachte. Maar kan daar mee leven.
(zie ook mijn reactie bij "zeer ontevreden over telfort glasvezel" )
Badge
Precies!

Ik zou graag een nieuwe router willen ontvangen, KOSTELOOS. Aangezien ik nu al een paar maanden betaal zonder dat ik het beloofde internet mee heb gekregen.
Reputatie 1
Hassin,

Ik heb vanochtend de laatste update voor de router geinstalleerd.
Nu werkt e.e.a. sneller dan voorheen of het moet vandaag per ongeluk beter werken :-)

Had jij die update ook al gedaan?
Badge
@Hassin,

Wat vervelend om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt. Graag ontvang ik jouw adresgegevens via eenhttps://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=52756 . Zodra ik deze ontvangen heb ga ik voor je aan de slag.

Peer
Badge
Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden. ik zal nu een privebericht sturen.
Badge
@Peterpan,

waar kan ik dat update vinden?
Reputatie 8
Badge +16
Log in op je router, daar kan je via het menu een update binnen halen.
Badge
Log in op je router, daar kan je via het menu een update binnen halen.

ik kan het niet vinden? 😮
Reputatie 8
Badge +16
Ga naar Toolbox - Firmware

Enabled hier de auto update en de firmware zal vanzelf binnenkomen als dat nodig is.
Badge +4
Bij mij doet glasvezel met betreffende router het prima. Ik zal het eens testen met de telefoon ipv de laptop. Morgenavond ben ik weer thuis als het goed is.
Badge
@hassin,

Ik heb jouw gegevens ontvangen. Ik zie dat je in het verleden ook al eens hebt getest met een andere router en dat daarmee het probleem niet is verholpen. Je kunt proberen de firmware te updaten van de Sitecom router. Zoals Tuut-Tuut ook aangeeft kun je dit automatisch laten plaats vinden of je kunt handmatig een beta firmware inladen. Hoe je handmatig deze firmware kunt toevoegen vind je in dit topic.
Laat je even weten of dit geholpen heeft?

Peer
Badge +4
Ik heb firmware 2.1 van Sitecom en op mijn Samsung Galaxy S2 (wifi) zijn de resultaten nogal wisselend. Soms boven de 40Mbit up/down, soms wat minder, 25 bijvoorbeeld. Maarja, komt denk ik door de telefoon die te langzaam is om het bij te benen. Op de laptop (ook wifi) haal ik 48/50 oid.
Badge
Geupdated, geen verbeteringen.

ik sta in een straal van max. 1 meter van de router af.... en kan een YT filmpje van 3 minuten in minimaal 15 minuten kijken door de lange laadtijd om de 10 seconde..

Telfort kom alstublieft met een snelle oplossing.. geld blijft maar gaan en ik kan nog steeds niet normaal internetten!!

Reageer