Traag blijvend internet

• 13 januari 2012
  • 73 reacties
  • 24639 keer bekeken

Ik heb sinds kort me televisie veranderd van Digitenne naar interactieve televisie.
Die zou morgen aangesloten moeten worden dus hopen dat het werkt.

Nu is het alleen zo dat ik altijd traag internet heb gehad van Telfort.Hier heb ik meerdere malen over gebeld en er word gezegd dat ik 40MB/S kan halen op mijn adres.
Echter haal ik nog niet eens de 10.

Ik heb nu de nieuwe modem binnen gehad en dat heeft wel verschil gemaakt.

Ik zit nu op 12 terwijl dit ruim 20 moet zijn en zelfs hoger.
Als ik bel met Telfort kom ik er niet uit en word je snel afgescheept dat het aan de pc ligt en dergelijke.

Ik dacht ik ga me vraag hier eens stellen wat ik snap er niks meer van.
Ik zit met een splinternieuwe laptop (staat dus compleet niets op.Ook geen antivirus en firewall staat uit) aangesloten op internet (bedraad met een meter kabel) en mijn internet blijft extreem traag.

De wijkcentrale staat bijna bij mij voor de deur dus daar kan het ook niet aan liggen.
Wat zou het kunnen zijn?
Ik hoop nu eens definitief antwoord te krijgen.Desnoods een monteur in huis want hier word ik gek van en daar betaal ik niet voor.

Alvast bedankt

73 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je? Heb je VDSL of ADSL?
Welke snelheid geeft het modem aan als je inlogt op http://192.168.1.254 ?
Hoe test je je snelheid?
Ik heb die nieuwe witte Zyxel modem.

Ik heb als het goed is ADSL , maar dat weet ik niet zeker.
Ik test me snelheid door op verschillende sites speedtests te doen en volgens Telfort zelfs dat documentje te downloaden.
Reputatie 8
Badge +16
Het kan zijn dat de nieuwe snelheid alleen beschikbaar is op VDSL en dat je zelf nog zit aangesloten ADSL.

Je zult dan eerst je lijn moeten laten overzetten naar VDSL... dat kan door te verlengen via "MijnTelfort".
Ik heb het laten verlengen bij Telfort en zit op VDSL.
Heb het nagevraagd.

Helaas haal ik nog lang niet me snelheden die gezegd worden.
Graag hoor ik iets van de Telfort medewerkers hoe en wat.

Me tv is vandaag wel geactiveerd en werkt perfect!!
Badge
Plaats je dsl line status hier eens.
Badge +7
@badeendje,

De verbinding is inderdaad aangesloten op VDSL. Alleen is de verbinding op dit moment niet stabiel. De snelheid staat op dit moment nog het startprofiel van DLM namelijk 18.008 / 2.040. Waar staat het modem aangesloten? Heeft u de kabels vervangen met het plaatsen van het nieuwe modem?

Henk
Alles wat vervangen kan worden is vervangen.
Tot aan de KPN muurdoos toe.

De modem staat direct naar de muurdoos.Zit nog geen halve meter tussen.

Echter kom ik er niet meer uit.
Ik krijg maandag een monteur voor de televisie langs maar als ik die laat kijken kost het me bijna €18,- per kwartier extra.

Ik zou liever een service monteur van de Telfort zelf hier eens langs hebben om dit probleem op te lossen.
Ik zit hier al mee sinds het begin en er komt geen einde aan.

Ik heb ooit eerder KPN internet gehad en toen hebben ze in de meterkast al iets vervangen maar of dat invloed heeft op het telfort netwerk weet ik niet.

Is het mogelijk om een monteur langs te krijgen?
Er is nu eigenlijk bevestigd dat er een fout zit in de verbinding en dat ie onstabiel is.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb ooit eerder KPN internet gehad en toen hebben ze in de meterkast al iets vervangen

Zit je hoofdaansluiting van KPN (isra-punt) soms in de meterkast?
Het meest ideale zou zijn als je daar dan je modem kunt aansluiten.

Als je er niet uitkomt... hier een foto plaatsen van de situatie kan veel verduidelijken.
Dat punt zit idd in de meterkast maar die uitgang is rechtstreeks naar de woonkamer gemaakt.

Ik kan hem dus niet in de meterkast plaatsen.
Ik heb dat destijds ook aangegeven maar hij moest in de woonkamer volgens de monteur en die heeft het ook zo gemaakt.

Ik heb ook geen stekkerdoos op de muur maar een rechtstreekse kabel van het israpunt naar de woonkamer.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens de Telfort installatiehandleiding moet het modem zo dicht mogelijk bij het isra-punt geplaatst worden. En als dat in de meterkast zit, is dat de meest optimale plaats om het modem aan te sluiten.
De kabel die van het isra-punt afkomt, kun je dan doorknippen en daar het aansluitdoosje op monteren.

Voordat je dat gaat doen, is het wel handig als je een foto plaatst van je (vermoedelijke) isra-punt zodat je zekerheid hebt dat dit ook daadwerkelijk je isra-punt is.
Zoals eerder vermeld is alles gemonteerd zoals in de beschrijving staat.
Het ISRA punt is zoals het hoort.

De modem staat zoals het moet.
De kabels zijn zoals het moet.

Dit is allemaal aangesloten door een monteur destijds van KPN.
Een foto maken lukt niet.Kan niet met me camera in de kast.

De producten van Telfort zijn KPN dus zit geen verschil in.

Daar ligt het dus niet aan.Dat is hetgene wat iedere keer ook verteld word door de klantenservice.
De fout zit hem in het stuk van de kast buiten naar ons binnen.

Dat is al meerdere malen aangetoond en is afgelopen week ook verteld door de klantenservice.
Het blijkt als hun een test doen op afstand , dat er ook geen hoge snelheden gehaald worden die wel gehaald moeten worden.

Ik kan hier wel bezig blijven om alles te veranderen , maar dat maakt geen verschil.

Er is al vaker gezegd dat er een monteur "langs" is geweest en buiten alles nagekeken heeft , maar dat is al meerdere malen niet gebeurt.Terwijl dus gezegd van wel.

Een voorbeeld:
We kregen een dag door dat de monteur langs zou komen.Wij hebben de gehele dag de buitenkast op film gezet en er is niemand langs geweest terwijl er gezegd werd van wel.

Intussen begin ik het een beetje zat te worden dat ik voor een product betaal die niet geleverd word
Badge
Zoals eerder vermeld is alles gemonteerd zoals in de beschrijving staat.
Het ISRA punt is zoals het hoort.

De modem staat zoals het moet.
De kabels zijn zoals het moet.

Dit is allemaal aangesloten door een monteur destijds van KPN.

De fout zit hem in het stuk van de kast buiten naar ons binnen.

Het blijkt als hun een test doen op afstand , dat er ook geen hoge snelheden gehaald worden die wel gehaald moeten worden.

Ik kan hier wel bezig blijven om alles te veranderen , maar dat maakt geen verschil.

Ben het niet helemaal met je eens.

Zoals in de beschrijving staat moet hij zo dicht mogelijk bij het isra punt.
Je geeft al aan dat die in de meterkast zit en verlengd is (wel door een monteur) maar kan best mogelijk zijn dat die kabel toch niet goed genoeg is.
Dus het modem staat dan niet zoals beschreven.

De fout kan dan dus best tussen de kast buiten en je modem zitten dus kan dat stuk kabel wel het probleem veroorzaken.

Enja soms moet je dingen veranderen om iets goed werkend te krijgen maar als er niet geprobeert word of dat het probleem oplost weet je ook niet of het geen verschil maakt.

Enja het is zeker vervelend als je ergens voor betaald en je krijgt niet datgene maar ik zou zeggen probeer gewoon eens wat Franzki voorstelt.

mvg Rob
Die kabel is al vervangen geweest.

Is al 3x gebeurt.Laatste keer heb ik zelf gedaan.
Had nog zo'n tang liggen van een oude provider dus goed aangeknepen.
Heb toen nog een fout gemaakt door de verkeerde kleuren aan te knijpen.

Ik heb net gemeten en er zit hemelsbreed een meter tussen.
Dat is volgens de beschrijving toegestaan.

De bijgeleverde kabels zijn zelfs langer.

Ook heb ik het getest met een lege nieuwe laptop en wederom haal ik geen "normale" snelheid.
Net is de monteur van Guidion langs geweest en die heeft niks gedaan.

Meneer kwam in een prive auto langs.Wilde zich niet legitimeren wie hij was.Ik laat natuurlijk niet zo maar iemand binnen.Vooral niet omdat de tijd van afspraak niet klopte.

Hij reed in een rode Suzuki Alto (kenteken heb ik maar zal ik om prive redenen niet vermelden) en meneer kon niet aantonen van wie hij af kwam.
Erg raar.

Ik had een afspraak staan om 14.15 maar meneer stond onverwachts op 10.20 al aan de deur.Dat is niet zo erg maar hoort niet als je een afspraak maakt.Ik zei dat het niet uit kwam ,maar als ik meneer weg stuurde dat hij niet terug zou komen.

Hij heeft me tv niet aangesloten en hij zou mijn internet nakijken vanwege de snelheid.
Hij zou de modem nakijken en de kabel die in de modem moet.
Niet het ISRA punt.Dat is niet voor hem en heb ik respect voor.Maar dat weigert meneer zelfs.

Hier is vervolgens niks aan gedaan en meneer is gegaan.(Had net zo goed meneer dus weg kunnen sturen omdat het niet uit kwam)
Ik heb vervolgens Guidion gebeld en die zeggen niks te doen hier in huis.

Dit is ronduit belachelijk natuurlijk als je een service aangeboden krijgt en vervolgens doet de monteur niks.

Ik heb zijn servicebon ook niet ondertekend en meneer zegt dit zelf te doen.
Dit is valsheid in geschriften en strafbaar volgens de wet!!

Ik zou graag weten wat telfort hieraan gaat doen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om een nieuwe klant zo te behandelen.
*een update:

Net ruim een half uur met Guidion aan de telefoon gehangen.
De monteur weigert terug te komen ook al zegt Guidion dat hij moet.

Meneer heeft gezegd mijn tv en dergelijke aangesloten te hebben terwijl ik dit zelf al had gedaan op de 13e(afgelopen vrijdag) omdat mijn signaal toen al werkte.

Meneer heeft compleet niks gedaan hier in huis.

Er is nu een klacht aangemaakt , maar wanneer er een oplossing komt of een nieuwe monteur konden ze niet zeggen.

De eerste monteur heeft ook mijn tafel beschadigd met zijn laptop en daar word ook niks mee gedaan.
Meneer gooit en smijt met zijn spullen en dat vind ik niet kunnen.
Hier is de kras.Is te zien dat ie erg vers is.Overige beschadigingen is van ons zelf:

http://i42.tinypic.com/15d9i0l.jpg

Wie kan ik hierover aanspreken?
Badge +7
Jammer om te horen. Ik pak dit verder voor u op met GUIDION en zal het resultaat aan u terugkoppelen.

Hugo
Jammer om te horen. Ik pak dit verder voor u op met GUIDION en zal het resultaat aan u terugkoppelen.

Hugo

Dank je wel Hugo.
Ik ga verder zelf geen contact leggen met Guidion.
Ik ga zelf wel de kras doormailen aan ze.

Dit moest ik doen zeiden ze aan de telefoon.Meneer is verantwoordelijk voor zijn schade.
Komt door het schuiven van zijn laptop over de tafel
Guidion heeft me vanavond al terug gebeld.
Ze gaan een nieuwe monteur sturen en de klacht van de kras word ook opgelost.

Hoe en wat weet ik nog niet zeker , maar ik hou jullie ook op de hoogte.

Enigste waar ik dan nog mee zit is dat de eerste monteur de papieren zelf ondertekend heeft omdat ik dit geweigerd heb.
Is er iets wat ik daar nog aan kan doen?
Volgens de Nederlandse wet is dat fraude en valsheid in geschriften.
Kortom als ik meneer het moeilijk wil maken kan ik aangifte gaan doen en meneer heeft een groot probleem.

Echter wil ik het niet zo ver laten komen maar fatsoenlijk oplossen.
Het kost me nu alweer een dag dat ik vrij moet nemen terwijl dit helemaal niet nodig was geweest.

Het stukje wat ik van Telfort zou willen zien is:
Meneer heeft wel een test gedaan via speedtest.net en hij heeft van de 5x ,1x de 20mbs gehaald.
De rest zat hij er ruim onder net als ik.

Dit wil dus in mijn ogen zeggen dat er toch een fout zit in de verbinding.
De monteur die gaat komen van Guidion nog gaat dat ook controleren , maar wil niet met kosten komen.
Het kan zijn dat hun daarvoor dat tarief gaan vragen van €17,50 per kwartier.

Ik zie graag de mening van de Telfort medewerkers hierover.
Badge
Ik denk dat een beetje monteur ook wel moet weten dat snelheid testen met speedtest niet echt optimaal is om te testen.
Vind dat dus ook wel een beetje raar van hem.

Nu hopen dat alles verder netjes opgelost word.
Ik denk dat een beetje monteur ook wel moet weten dat snelheid testen met speedtest niet echt optimaal is om te testen.
Vind dat dus ook wel een beetje raar van hem.

Nu hopen dat alles verder netjes opgelost word.

Ik wacht idd even af wat ze doen.

Ik vind de service van Telfort echt goed , alleen jammer dat ze met zo'n firma moeten werken die hun naam zwart maken
Badge +7
@badeendje,

Fijn dat GUIDION de het zo snel heeft opgepakt!

Uw lijn ziet er momenteel prachtig uit en is doorgelopen naar de max van uw abonnement:
[attachment=0:328qjk9r]badeendje.jpg[/attachment:328qjk9r]
22,5dB marge voor ruis op uw downstream zorgt voor een enorme buffer voor eventuele verstoringen van het signaal en geeft een hele betrouwbare verbinding.

Downloadsnelheid moet zeker 2,7MB zijn tijdens het (bedraad) downloaden van dit testbestand: 1000MB.bin

Hugo
Guidion komt morgen wederom met een nieuwe monteur.

Echter weigert Guidion de schade te betalen die ze veroorzaakt heeft.
Zoals bij Guidion is bekend is , is de schade veroorzaakt door de monteur die zijn laptop over de tafel heeft geschoven.

Ze vroegen aan mij hoe ik wou dat dit opgelost werd.Ik stelde voor een Devodo set aangeleverd te krijgen en daarmee de schade voldaan was.
Dat was echter akkoord en ik krijg net precies telefoon dat die niet geleverd gaat worden en dat ik de schade moet uitvechten via de verzekering.

Echt ik adviseer Telfort om in zee te gaan met een andere firma want dit is ronduit belachelijk!

Een monteur sturen die niks doet en schade veroorzaakt.De schade erkennen en niet willen oplossen.

[b]Ik moest van Guidion Telfort hiervan op de hoogte stellen en kijken of Telfort hierin iets wil betekenen.Ik vind dat zelf afschuiven van de verantwoordelijkheid , maar bij deze toch de vraag.[/b]

Of ze nu €55,- moeten vergoeden of een compleet nieuwe tafel / lakbeurt voor de tafel.
Die keuze is aan hun.

@Hugo ik heb nu gedaan wat jij ook deed en wederom op 3 laptops komen er ongeveer deze scores uit:

Deze is van draadloos.
http://i43.tinypic.com/2q3sndl.jpg

Deze is bedraad:
http://i41.tinypic.com/2ms4tci.jpg

Kom toch op hele andere scores uit.
Badge +7
Guidion komt morgen wederom met een nieuwe monteur.

Echter weigert Guidion de schade te betalen die ze veroorzaakt heeft.
Zoals bij Guidion is bekend is , is de schade veroorzaakt door de monteur die zijn laptop over de tafel heeft geschoven.

Ik heb het weer doorgegeven aan GUIDION, wordt vervolgd.
Deze is van draadloos.
De snelheid van de lijn testen moet u altijd bedraad doen, WiFi optimaliseren komt daarna.

Hugo
Zie me tweede afbeelding :D
Ik was nog bezig.

Ik ben heel blij dat je het doorgegeven hebt aan Guidion.Hun zeggen alleen helemaal geen contact te hebben gehad met jullie.

Dus ik denk dat dit een verhaal gaat worden met Guidion wat lang gaat duren.
Guidion heeft vanavond hun 2e monteur gestuurd.

Deze man was erg vriendelijk en heeft echt zijn tijg genomen om alles goed te doen.

Me tv werkt nu goed.
Internet is een ander verhaal.

Hij heeft getest met zijn eigen laptop.
Met mijn modem en een nieuwe modem van hemzelf en op alle keren komen nog niet aan de helft van de beloofde snelheid.

Hiervan word melding gemaakt bij Guidion en bij Telfort.
Ik hoop dat Telfort dit probleem snel oppakt en het na komt kijken.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de wijkcentrale.
Daar is waar jij je snelheid ook vandaan hebt Hugo.
Je hebt de snelheid in de wijkcentrale getest en niet bij mij thuis.

De schade die veroorzaakt is door de eerste monteur is in behandeling.Ik heb een schadeformulier ingevuld en retour gestuurd naar Guidion.

Nu is het wachten tot ik daar weer antwoord op krijg.
Maar dat is iets waar dit forum niet voor bedoeld is.

Graag hoor ik via hier of via mail,sms,telefoon wat er gedaan word aan me internetsnelheid.

Reageer