beantwoord

TP- Link AC 8

'Ik heb een TP- Link AC 8 aangesloten waarbij ik de experiabox als modem gebruik . Internet werkt prima maar de tv niet. Krijg de melding tv- ontvanger kan geen verbinding maken met netwerk terwijl de Smart tv die op de zelfde internet aansluiting zit wel internet heeft'
icon

Beste antwoord door Babylonia 6 januari 2018, 13:26

Je gebruikt de TP- Link router dan in een "NAT achter NAT" configuratie.
Dan gaat IP-TV inderdaad niet werken vanuit de TP-Link. De TV-streams zitten in een ander VLAN.
Wil je de TV-ontvanger werkend hebben, kan dat alleen met de TP-Link in "AccessPoint" mode.

Je kunt met deze set-up de TV-ontvanger wel gewoon vanuit de Experia Box aansturen.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Je gebruikt de TP- Link router dan in een "NAT achter NAT" configuratie.
Dan gaat IP-TV inderdaad niet werken vanuit de TP-Link. De TV-streams zitten in een ander VLAN.
Wil je de TV-ontvanger werkend hebben, kan dat alleen met de TP-Link in "AccessPoint" mode.

Je kunt met deze set-up de TV-ontvanger wel gewoon vanuit de Experia Box aansturen.
Hiervoor had ik hem via de experiabox V8(N 600) aangesloten. Toen werkte het wel maar was mijn internet in huis super slecht. ik heb Telfort verzocht om een experiabox V 10 (AC 1200) maar die kreeg ik niet en ze waren ook niet voorradig. De experiabox V8 gebruiken we nu als Modem en de TP- Link AC 8(AC 1750) is hier op aangesloten. Internet werkt nu super. Aan alle andere aansluitingen is niets verandert.
Als ik de TP-link als Accesspoint instel gaat dan mijn internet snelheid in huis wel verbeteren want daar is het mij om te doen. Waarom moet de experiabox als modem ertussen om internet te krijgen?
Reputatie 8
Badge +17
Dubbelpost, zie ook
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-aansluiten-op-tp-link-ac-8-73493.
Niet handig 2 topics over het zelfde onderwerp.
Reputatie 8
Dalek schreef:

ls ik de TP-link als Accesspoint instel gaat dan mijn internet snelheid in huis wel verbeteren want daar is het mij om te doen. Waarom moet de experiabox als modem ertussen om internet te krijgen?

Als het om WiFi gaat vermoed ik dat de de TP-Link daar beter voor is uitgerust.
Daar kun je van blijven profiteren als je die in Access Mode zet.

Dat je in dit geval de Experia Box moet blijven gebruiken komt door de wijze waarop het internet-signaal binnenkomt. De meeste routers bieden te weinig mogelijkheden om expliciete VLAN instellingen te kunnen toepassen. (Waaronder die TP-Link). Als je de benodigde settings niet kunt uitvoeren houd het daarmee al snel op om het zonder de Experia Box te kunnen doen.
Als eerste, sorry voor de doublepost, voeg hier een excuus in dat ik dubbelklikte op de postknop.

Het lijkt alsof ik geen NAT-achter-NAT configuratie gebruik.

@Babylonia Zijn deze de VLAN settings waar je het over had? Ik heb nooit VLANs gebruikt dus ik heb geen idee hoe ik ze instel.
Reputatie 8
Met die plaatjes vind ik het vreemd dat als je zegt de TP-Link achter de Experia Box te hebben aangesloten, dat daarin een extern WAN IP-adres is opgenomen. (1e plaatje + externe Gateway).

Heb je in de Experia Box de instellingen aangepast? (In bridge??)

Verder zie ik inderdaad dan toch mogelijkheden dat er kennelijk VLAN's ingesteld kunnen worden.
Die kun je alleen niet benutten met een NAT achter NAT aansluiting in combinatie met een Experia Box.

Hoe dat allemaal bij deze specifieke router in te stellen, zou ik eerst de gebruiksaanwijzing moeten doornemen, om te kunnen achterhalen wat de mogelijkheden daarin zijn. Elk merk en model heeft zo zijn eigen methode en gebruikersinterface. Maar omdat ik het zelf niet aanvullend in zo'n router kan uitproberen (ik heb niet zo'n router), heeft dat niet zoveel zin. Bovendien kost me dat nu teveel tijd.

Reageer