beantwoord

Tijdverschuiving instellingen modem

• 3 november 2015
  • 23 reacties
  • 883 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +2
daar gaat ie weer...
om 18.17 zojuist ging de tijd in het modem naar 01.20 met als datum 15.09.2015, dus viel wireless weg omdat ik die via eco functie om 00.45 uitschakel.
verder veranderde niets, modem 49 days up..
tijdje terug ook al eens gemeld, geen duidelijk antwoord gekregen
icon

Beste antwoord door ronny forgeron 8 juli 2019, 17:54

Zo, na een week weer terug en het nieuwe modem werkte al die tijd naar behoren, kon rustig tv kijken door Slingbox vanuit thuis gestreamed via portforwarding. Wifi is ook veel beter, nu geen onderbrekingen internetradio meer via wifi zoals voortdurend met de V8. Dus stuur nu de oude spullen terug.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 1
Badge +2
en om 01.18u vond het modem de NTP time server weer en is de tijd/datum goed. Maar waarom gebeurt dit steeds?
Reputatie 8
Badge +19
Heb je de modem al eens gereset..?
Welke modem heb je?
Of eventueel die eco-functie tijdelijk uitschakelen om te zien of dit hierdoor het probleem ontstaat.
Reputatie 1
Badge +2
Arcadyan. Reset heeft eerder niet geholpen. Het gebeurt altijd rond half zes in de middag , de tijd gaat naar ergens tussen 0.15 en 1.15 uur en de datum naar de laatste software update. Zonder eco stand gebeurde het ook maar dan valt het niet zo op
Reputatie 8
Badge +19
Arcadyan. Reset heeft eerder niet geholpen. Het gebeurt altijd rond half zes in de middag , de tijd gaat naar ergens tussen 0.15 en 1.15 uur en de datum naar de laatste software update. Zonder eco stand gebeurde het ook maar dan valt het niet zo op

Ik zou aan Telfort vragen of ze een nieuw modem willen sturen want bij deze lijkt de software niet in orde.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ronny! Inmiddels hebben we jou tien modems gestuurd. Ik wil je best een nieuwe toesturen, maar kan niet met zekerheid zeggen dat deze het probleem ook gaat verhelpen. Had je dit probleem ook bij één van de andere exemplaren?
Reputatie 1
Badge +2
tien modems? hoe kom je daarbij? ( of bedoel je voor twee adressen in tien jaar?) de laatste nieuwe Arcadyan heb ik in overleg weer teruggestuurd. en ik kreeg nieuw modem toen ik van ADSL op VDSL overging, en daarvoor van compuserve naar telfort of bij echte problemen.
je hoeft geen nieuw modem te sturen, het probleem is m.i het ontbreken of niet kunnen vinden af en toe van de Timeserver en dat zit in het netwerk.
Reputatie 8
Badge +2
Deze modems zijn inderdaad vanaf het begin af berekend. Op één adres. Het vreemde is dat ik (en andere klanten) hier geen last van lijken te hebben. Als het probleem zich in het netwerk zou bevinden, had ik hier meer klachten over vernomen denk ik. Ik stuur je een nieuw exemplaar toe, ervan uitgaande dat dit het issue wegneemt. Wil je mij laten weten of je hem binnen hebt? Kijk uit naar je reactie.
Reputatie 1
Badge +2
Modem ontvangen en geinstalleerd. Werkt naar behoren na wat opstartproblemen (telefoon werkte niet en sommige apparaten niet meer te vinden). Benieuwd of nu ook de kwaal van de vorige twee Arcadyans weg is, nl na een menupagina een keer bekeken te hebben, is bij volgende keren een deel van de info niet meer zichtbaar en moet er gereboot worden steeds. Bv portforwarding en static routing zijn de instellingen niet zichtbaar. Toen een nieuwe modem weer teruggestuurd omdat dezelfde kwaal zich voordeed!
Die vele modems hangen natuurlijk samen met de problemen ruim 4 jaar geleden na mijn verhuizing naar huidig adres? Voorjaar 2011 9 maal een monteur langs gehad en steeds nieuwe modems ja, tot bleek dat de verbinding tussen huis en wijkkast niet goed was en tweede aderpaar geactiveerd werd. Niet omdat ik op elk slakje zout leg, ik meld slechts wat zich voordoet.
En ja net getest, tweede maal modem menu openen en alle pagina's nog zichtbaar.
dank
Reputatie 1
Badge +2
en nog iets: voor het eerst valt de wifi internet radio niet steeds uit en valt wifi op smartphone en tablet niet steeds even weg..

maar nee, te vroeg gejuicht, nu stopt de internetradio er toch mee, tegen zessen , er komen meer mensen thuis dat zal dan wel overbelasting wifi kanalen zijn
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ronny! Fijn dat het nu goed lijkt te werken (mag ook wel, na zoveel modems, bloed, zweet en tranen). Ik zou graag willen dat je me op hoogte houdt van de status. Erg nieuwsgierig!
Reputatie 1
Badge +2
@ Michael
Inmiddels de eerste vastloper van modem op zondag 13 dec gehad zonder enige aanleiding. Was niet thuis maar merkte dat ik niet meer kon uploaden vanuit huis naar tweede huis. Vanmorgen weer een probleem met apparaat dat geen verbinding met internet kon krijgen. beide keren gereboot.(alle lampjes brandden constant groen zonder te flikkeren)
|Ook is helaas het menu van modem weer gedeeltelijk onzichtbaar net als bij vorige arcadyan modems, instellen vast ip adres voor apparaten in thuisnetwerk en port mapping uit menu verdwenen. Maar goed alles is ingesteld en als ik iets zou moeten veranderen weet ik dat het menu weer even compleet is na een reboot. Nu na 6 uur dus al niet meer!
Reputatie 1
Badge +2
En ja, daar is ie weer de tijdverschuiving. Net als voorheen, rond 18.10 gaat de tijd plotseling naar Chinese tijd in het modem en dat merk ik omdat dan de ecofunctie de Wi-Fi uitschakelt.
Indertijd kon het niet verklaard worden. Maar nu denk ik , het zijn Chinese modems, Arcadyan is ZTE, zou er toch een achterdeurtje in zitten waardoor de zaak vanuit China kan worden overgenomen?
Even opnieuw de tijdzone in het menu bevestigen met apply en de tijd is weer goed. Maar de zone stond in het menu nog op de goede tijdzone.
Reputatie 8
Badge +17
Weer?

Je reageert op een 3 jaar oud topic...
Reputatie 8
Badge +9
Hi @ronny forgeron, wat gek dat die tijdverschuiving de kop ineens weer opsteekt. Ik lees dat je dit 4 jaar terug ook merkte, toen heb je een nieuw modem ontvangen. Sinds dien zie ik dat je hier niet meer op hebt gereageerd, dus vermoed ik dat je er geen last meer van hebt gehad, klopt dat?

En ik begrijp dat je de verschuiving van de tijd nu weer hebt opgemerkt. Hoe vaak gebeurt dit? Heb je het modem al eens gereset sinds je dit weer merkt? De modems worden inderdaad gefabriceerd in China, maar wij zorgen zelf voor de software en de updates. Wel fijn (en goed om te weten) dat het bevestigen van de tijdzone de tijd weer herstelde.
Reputatie 1
Badge +2
Het probleem doet en deed zich regelmatig voor. Bij verschillende modems en ook na resetten. Omdat er geen verklaring voor kwam, heb ik er niet meer over geschreven. Maar nu er discussie is over achterdeurtjes in Huawei apparatuur en het gisteren weer gebeurde, vroeg ik me af of er een verband is. De tijdsprong naar Chinese tijd is altijd rond half zes tot kwart over zes.
Reputatie 8
Badge +9
@ronny forgeron Dankjewel voor de extra uitleg! Dan weet ik waarom je niet meer terug gekomen bent in het topic, en dat snap ik wel. Goed dat je laat weten dat 't nog steeds speelt, want het is wel gek. Daarom heb ik wat onderzoek en navraag voor je gedaan.

Ik vermoed dat dit een klein issue in de software is, en dat dit niet eerder echt opgevallen is, omdat de ECO functie relatief weinig gebruikt wordt. Daarom heb ik overlegd met de Technische Dienst. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit issue nog bijgewerkt gaat worden voor het type modem dat je nu hebt. Daarom zorg ik dat je een nieuw modem krijgt, zodat we allereerst kunnen testen of het dan nog gebeurt.

Je ontvangt het nieuwe modem binnen een paar werkdagen thuis! Laat je weten of alles is gelukt met aansluiten, en hoe het daarna met de instellingen van de tijd en ECO functie gaat? Ik ben benieuwd. Ik hoor het graag, want anders ga ik verder navraag doen hierover.
Reputatie 1
Badge +2
Vandaag vond mijn vrouw een doos met nieuw modem voor de deur op de grond.....
Zal het maandag installeren, het is in ieder geval een V10 dus beter neem ik aan.
dank ik laat het weten hoe het gaat
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Alexandra - Telfort en @ronny forgeron ,
Alweer een modem dat zo door PostNL zo achtergelaten is bij de voordeur buiten zonder een handtekening, dit al eerder gemeld deze week in een ander topic.
Telfort moet maar eens serieus met PostNL in gesprek en @ronny forgeron zou ik adviseren een klacht in te dienen bij PostNL.
Reputatie 1
Badge +2
Dit is al vele malen gebeurd hier. Ook beschadigde en leeggestolen pakketten. Post NL doet niets met de klacht
Reputatie 1
Badge +2
Nieuwe V10 modem geinstalleerd. Duurde even voor alles werkte, 1 apparaat nog steeds niet zichtbaar in modem menu.
Menu verschilt nogal van V8, kostte enige moeite portforwarding in te stellen, de volgorde in menu is eigenlijk fout, je moet eerst naar de onderkant pagina en apparaat naam geven etc en dan weer naar boven om poort aan machine toe te kennen. Gelukkig de instructie op de forumpagina van Kees-Jan kunnen volgen, dat werkte. Dank.
Ga nu even een week weg, ik stuur het oude modem nog niet terug, eerst zien of portforwarding extern werkt met Slingplayer/Slingbox
Reputatie 8
Badge +9
@ronny forgeron Niet echt netjes dat het pakket gewoon zo voor je deur neergezet en achtergelaten was. Wél fijn dat je 'm al ontvangen hebt en aansluiten gelukt is, met behulp van de instructies van @Kees-Jan op het forum :)

Ik vermoed dat een week weg vakantie is, in dat geval fijne vakantie gewenst! En laat maar weten hoe het daarna gaat.
Reputatie 1
Badge +2
Zo, na een week weer terug en het nieuwe modem werkte al die tijd naar behoren, kon rustig tv kijken door Slingbox vanuit thuis gestreamed via portforwarding. Wifi is ook veel beter, nu geen onderbrekingen internetradio meer via wifi zoals voortdurend met de V8. Dus stuur nu de oude spullen terug.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @ronny forgeron, welkom terug. Wat fijn om te horen dat alles met het nieuwe modem goed werkt, en dat je zelfs merkt dat WiFi beter is. Super! Mocht je in de toekomst toch nog vragen of opmerkingen hebben, of als je iets opmerkt, dan hoor ik het graag en help ik je hiermee.

Reageer