beantwoord

The requested URL was rejected (2020)

  • 17 januari 2020
  • 13 reacties
  • 237 keer bekeken

Ik wil verbinding leggen met https://www.pfzw.nl/ (IP= 145.4.230.10 gechecked, gevestigd in Zeist; de SSL is OK), maar krijg als reactie (voor zowel pfzw.nl als 145.4.230.10):

“The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: 8012244023671973959”.

Als ik een refresh doe, hetzelfde, maar met een ander ID no. Dit gebeurt vanaf al mijn PC's, mobiles en tablets, verbonden aan de Telfort server. Als ik het probeer via mijn Vodaphone mobile verbinding gaat alles goed. Dit geldt ook als ik VPN tunneling toepas naar een ander provider via de telfort internet verbinding. Alles thuis gechecked (op filters, ook op de routers). Ik ga er nu van uit dat Telfort de toegang tot https://www.pfzw.nl/ blokkeert. Het geldt niet voor andere weblinks, zoals bijv. google.com. Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door It'sOK 18 januari 2020, 20:48

Je hebt het over inloggen, werk je voor pfzw? Het kan zijn dat je op adres om veiligheidsredenen op een blacklist staat

Je kan er ook inloggen voor inzage in het eigen pensioen. Zou de foutmelding als het om de eigen IP gaat niet anders zijn?

Voor de “mijn eigen” (middels toegang via de tunneling VPN buiten Telfort om) kom ik terecht in een omgeving met dezelfde IP= 145.4.230.10. 

Het laatste waar ik nu aan denk is dat wellicht mijn WAN Telfort IP adres 77.175.58.*** inderdaad, maar om onduidelijke redenen en al een tijdje, op een blacklist is gekomen bij pfzw.nl (mijn WAN adressen voor mobile data via Vodafone en van mijn tunneling VPN zijn anders). Ik ga nu een e-mail sturen aan de website beheerder om dit na te gaan.

NB: Bij het verbinding leggen met https://www.pfzw.nl krijg je naast de melding wel netjes het SSL icoontje (slotje) te zien in de adresbalk. Klikken daarop geeft aan dat het SSL certificaat helemaal in orde is (en ook naar die site verwijst). De test op https://dnssec-analyzer.verisignlabs.com/www.pfzw.nl geeft aan dat de site helemaal OK is. De melding (rejected) geldt overigens voor alle Browsers, die ik heb getest: Chrome, IE, Edge, Firefox.

Bekijk reactie

13 reacties

Ik kan met mijn telfort verbinding gewoon de pagina openen. De aministrator is zover ik het goed zeg de beheerder van een webpagina niet de isp.

Nu kom ik iets tegen over het vernieuwen van deze website mogelijk dat dit meespeeld en de website vanwege onderhoud tijdelijk onbereikbaar was. Wat kan helpen zijn cookies wissen, als dat nog niet is gedaan.

 

Reputatie 8
Badge +8

Ik kan met mijn telfort verbinding gewoon de pagina openen. De aministrator is zover ik het goed zeg de beheerder van een webpagina niet de isp.

Nu kom ik iets tegen over het vernieuwen van deze website mogelijk dat dit meespeeld en de website vanwege onderhoud tijdelijk onbereikbaar was. Wat kan helpen zijn cookies wissen, als dat nog niet is gedaan.

 

Ik ook.:relaxed:

Ik krijg nog steeds

The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: 8012244023663422339

maar niet als ik inlog via andere internet providers, te bereiken via het mobile netwerk of via VPN tunneling, dan is alles OK (VPN tunneling is voor mij een handige work around). Ook hebben alle computers er last van, maar ook de mobile telefoons en tablets, die via de telfort glasvezelverbinding aangesloten zijn. Het verwijderen van cookies heeft hierop geen effect. Ook alle filters in PCs, virusscanners en routers gecheckt of bepaalde weblinks worden geblokkeerd, hetgeen niet het geval is.

Reputatie 8

Stel in de Telfort modem/router eens andere DNS-servers in.

Experia Box V8, meerdere adressen mogelijk (gewoon te beginnen bij de eerste).
Experia Box V10, slechts één DNS IP-adres mogelijk (maar is in principe voldoende).
Experia Box V10A, helaas niet mogelijk een andere DNS-server in te stellen.
                                 Zit je met de beperkingen van KPN/Telfort opgescheept.

Reputatie 8
Badge +16

Je hebt het over inloggen, werk je voor pfzw? Het kan zijn dat je op adres om veiligheidsredenen op een blacklist staat

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer ik de pagina laat testen door de validator van het W3C (world Wide Web consortium) dan zitten er veel fouten in, zie https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.pfzw.nl%2Fparticulieren.html

Dit kan best één van de (mede) oorzaken zijn.

Je hebt het over inloggen, werk je voor pfzw? Het kan zijn dat je op adres om veiligheidsredenen op een blacklist staat

Je kan er ook inloggen voor inzage in het eigen pensioen. Zou de foutmelding als het om de eigen IP gaat niet anders zijn?

Stel in de Telfort modem/router eens andere DNS-servers in.

Experia Box V8, meerdere adressen mogelijk (gewoon te beginnen bij de eerste).
Experia Box V10, slechts één DNS IP-adres mogelijk (maar is in principe voldoende).
Experia Box V10A, helaas niet mogelijk een andere DNS-server in te stellen.
                                 Zit je met de beperkingen van KPN/Telfort opgescheept.

Ander DNS in gesteld op Experia Box V10, IP=1.1.1.1, maar zonder resultaat; de bij de website horende IP adres, IP= 145.4.230.10 (dus zonder tussenkomst van een DNS) geeft een vergelijkbaar resultaat.

Reputatie 4
Badge +1

Omdat al jouw devices in huis dezelfde melding krijgen kan het ook nog zijn dat jouw ip adres op één of andere black list staat die pfzw.nl gebruikt.
Je zou ze eens een mail kunnen sturen, volgens de SIDN is de technische contactpersoon te bereiken op: domain@pggm.nl

Wanneer ik de pagina laat testen door de validator van het W3C (world Wide Web consortium) dan zitten er veel fouten in, zie https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.pfzw.nl%2Fparticulieren.html

Dit kan best één van de (mede) oorzaken zijn.

Interessante tip, maar ik denk niet dat het hier in zit. Wat me zo opvalt is dat ik wel toegang heb via mijn mobiele telefoon (en mobile data, via Vodafone) en via een tunneling VPN link naar een andere ISP.

Al die andere methoden hebben andere publieke ip adressen dan jouw thuis aansluiting. Wat Dennis schrijft over de Blacklist is het meest voor de hand liggend  ik had dan wel een andere foutmelding verwacht iets als acces denied

Je hebt het over inloggen, werk je voor pfzw? Het kan zijn dat je op adres om veiligheidsredenen op een blacklist staat

Je kan er ook inloggen voor inzage in het eigen pensioen. Zou de foutmelding als het om de eigen IP gaat niet anders zijn?

Voor de “mijn eigen” (middels toegang via de tunneling VPN buiten Telfort om) kom ik terecht in een omgeving met dezelfde IP= 145.4.230.10. 

Het laatste waar ik nu aan denk is dat wellicht mijn WAN Telfort IP adres 77.175.58.*** inderdaad, maar om onduidelijke redenen en al een tijdje, op een blacklist is gekomen bij pfzw.nl (mijn WAN adressen voor mobile data via Vodafone en van mijn tunneling VPN zijn anders). Ik ga nu een e-mail sturen aan de website beheerder om dit na te gaan.

NB: Bij het verbinding leggen met https://www.pfzw.nl krijg je naast de melding wel netjes het SSL icoontje (slotje) te zien in de adresbalk. Klikken daarop geeft aan dat het SSL certificaat helemaal in orde is (en ook naar die site verwijst). De test op https://dnssec-analyzer.verisignlabs.com/www.pfzw.nl geeft aan dat de site helemaal OK is. De melding (rejected) geldt overigens voor alle Browsers, die ik heb getest: Chrome, IE, Edge, Firefox.

Reputatie 8
Badge +11

Welkom op het forum @It'sOK. Je hebt zo te zien al een hoop assistentie gehad om weer op de site te kunnen komen. Daarmee lijkt de mogelijke oorzaak al bekend te zijn, dat is fijn. Ik ben benieuwd wat de reactie is van de beheerders van de site, kan je er daarna weer op inloggen?

Reageer