Testfirmware 2812_20-1-12_testfirmware

• 22 januari 2012
  • 11 reacties
  • 3788 keer bekeken

@webcare:

Kan ik ook testen met de nieuwe testfirmware voor de P-2812HNU-F1? Ik ben benieuwd of ik met deze firmware weer op mijn oude snelheid kom van het vorige modem (16800 up tegen 13900 up nu).

11 reacties

Hmmz, hier ben ik dan ook wel benieuwd naar... Zit hier nog op ADSL2 met de 2812 en ben ook van ongeveer 16mb (oude modem) naar 13,6mb gegaan.
De test firmware zit er bij mij in 🙂 van 13,6 naar 14,7 mb en alles lijkt prima te werken. toppie. =D>
Badge +7
@webcare:

Kan ik ook testen met de nieuwe testfirmware voor de P-2812HNU-F1? Ik ben benieuwd of ik met deze firmware weer op mijn oude snelheid kom van het vorige modem (16800 up tegen 13900 up nu).

Firmware is vannacht geüpdatet. De lijn is al iets geklommen namelijk 15.004. :)
De test firmware zit er bij mij in 🙂 van 13,6 naar 14,7 mb en alles lijkt prima te werken. toppie. =D>
Goed om te horen!

Henk
Hier ook! Van 13,nog wat naar 15,0. Helemaal goed!! Hopelijk loopt e.e.a. nog verder uit naar de oude snelheid van 16,8.

In ieder geval dank aan webcare voor de service!
Reputatie 1
Kan ik ook testen met deze testfirmware?
Badge
Kan ik ook testen met deze testfirmware?

Deze firmware komt vanzelf eerdaags in je modem geupdate.
Aangezien je in een ander topic al aangeeft dat je over bent gegaan naar vdsl heeft deze firmware verder geen snelheids winst
Na 6 dagen helaas iets teruggelopen: 14944/1032 kbps Voor de rest loopt e.e.a. prima. Met de vorige modem haalde ik 16800 up. Ik denk dat de firmware nog steeds te voorzichtig is ingesteld.
Reputatie 8
Badge +16
Met de vorige modem haalde ik 16800 up.
Ik neem aan dat je down bedoelt...

Ik heb nu ook de nieuwe firmware draaien... Bij de attainable snelheid scheelt het hier ongeveer 1Mpbs t.o.v. de 2601. Dus een terugval van ruim 16 naar ruim 15Mbps. Overigens is dat toch nog een flinke verbetering t.o.v. wat het eerst was met de oude firmware op de 2812.
Hier na bijna 7 dagen nog hetzelfde. Grappige is dat ik met mijn vorige 2812 modem net over de 16 mb stabiel haalde (maar die was gebrickt met de firmware update) op de oude firmware!
Valt me trouwens wel op dat het geheugengebruik met de nieuwe firmware hoger is dan ervoor.
Reputatie 8
Badge +16
De eerste 2812-firmwares hadden inderdaad op ADSL een hogere download... maar daar was de upload te laag.
Ja maar de huidige snelheid had ik ook op de oude firmware met de nieuwe modem, is dus een verschil in snelheid tussen beide modems met de zelfde firmware.

Reageer