terugval snelheid

• 10 januari 2012
  • 1 reactie
  • 1663 keer bekeken

Heb vdsl en is sinds kort volgens telforts email over gezet naar 25mb down en 3mb up.
Heb sinds het begin van het nieuwe abbo steeds problemen met de snelheid,kon downen op 15 tot 17 Mb
maar de opvolgende dag was de snelheid resoluut terug gezakt naar 10 tot 12 mb.
De Kpn had de lijn doorgemeten en een monteur langs gestuurd alles op orde gemaakt en de snelheid was weer terug op 17 mb.
Wat scherts mijn verbazing de volgende dag weer hetzelfde liedje.
telfort gebeld en kreeg verhaaltjes tehoren van misschien spyware of het ligt wel aan je pc.
Ben het zat om voor domme jongen uitgemaakt te worden.
Iedere keer krijg ik te horen dat DLM automatisch zichzelf aanpast om ervoor te zorgen dat de lijn stabiel blijft.
Allemaal leuk en aardig maar met de oude abbo en de oude modem van telfort had ik nooit geen gezeik en was mijn download altijd 1.7mb dus aan de lijnstabiliteit zal het zeker niet liggen.
zit op 1.8 km van de centrale en dat is niet verandert sinds het nieuwe zyxel modem,ik ga hier het idee krijgen dat er een spelletje gespeeld wordt en dat de snelheid van de lijn wel degelijk stabiel is maar dat ik moedwillig in snelheid terug gezet wordt.
Weet niet meer hoe ik hier anders over moet denken.
Zijn er nog meer mensen die eerst over een snelle verbinding beschikte en later alleen nog maar ellende hebben en voorgelogen worden.
Het ergste van alles vindt ik nog dat ze zich beroepen over tot 20 mb snelheid,dus als consument geen poot hebt om op te staan.terwijl we weten dat bepaalde snelheden wel dergelijk behaald kunnen worden maar gelijk weer afgeknepen wordt.

1 reactie

1,8 km is best een afstand en om dan klapperende lijnen te voorkomen kan het misschien wel zijn dat je bent teruggezet. Hoe meer mensen er adsl,vdsl hebben in jou verdeelkast hoe groter de kans op errors.
Soms moet de provider knijpen om snelheid te waarborgen die zo min mogelijk errors geeft bij alle aangesloten verbindingen in de centrale. Als je in een dorpje woont zoals ik en maar enkele honderden meters van de centrale zit, ja dan zijn er maar relatief weinig gebruikers en de afstand is perfect. Dit zorgt ervoor dat je ook hogere snelheden kunt behalen zonder trouble. Maar ja ... zet eens tig gebruikers op 1 lijn ja ... dan kun je problemen verwachten.

Dus moetwillig .... ja. ja ... geen andere keus den'k. De DLM zorgt ervoor dat iedereen zo stabiel mogelijk internet krijgt. Al zouden ze je op een 40mb profiel zetten met 50% errors heb je nog maar 20mbit ... dus heeft het weinig zin.

Reageer