beantwoord

Telfort vs Ziggo

• 17 maart 2020
  • 25 reacties
  • 599 keer bekeken

Beste mensen,

Ik ben al meer als 10 jaar klant bij Telfort en denk er nu toch na om voor Ziggo te gaan. Ik heb gelezen dat hun service beter is en je ook Ziggo sport gratis krijgt. Ik heb vorig jaar voor het eerst het opnemen pakket een jaar gratis gekregen bij Telfort wat €5 kost maar eigenlijk weinig gebruik en daarnaast kan mijn tv zelf opnemen op mijn harde schijf. Nu moet ik weer €5 gaan betalen voor de paar keer dat ik iets later wil kijken. En je kan de meeste programma's ook nog tot een week gratis terug kijken. Ik heb Telfort als vaste klant gevraagd het opnemen gratis te blijven krijgen omdat ik de kosten achterhaald vind gezien de gratis alternatieven en weinig gebruik. Maar zelfs dat bieden ze een vaste klant van internet en tv voor zeker 13 jaar. Ik hoop dat ziggo de oplossing  gaat zijn om gratis al het voetbal te zien. Opnemen doe ik wel via mijn smart tv in 4 K (als dat beschikbaar is). Zijn er mensen die ook de overstap hebben gemaakt van Telfort naar Ziggo? En als ik het goed heb kan Ziggo de overstap zelf verzorgen. Ik hoop dat hun service ook wel beter is ipv als ik een probleem heb met internet om mij naar de bouwmarkt te sturen om een nieuwe kabel te kopen en te kijken of dat de oplossing is. Ik wist niet dat ik in loondienst ben van Telfort. Problemen worden makkelijk afgedaan als je eigen probleem. Telfort ik betaal en wil dat alles goed werkt ipv overal maar geld voor te vragen. Ik moest een nieuwe kabeltje halen omdat de router niet goed werkt. Nou dat is dus nog steeds niet het geval na een nieuw kabeltje en reset. Wees niet zo hebberig en dien jullie klanten (zeker vaste klanten als ik die al 13 jaar netjes voor internet en tv betaal. En ook nog jaren Telfort mobiel abonnement gehad. 

Overigens Telfort doe  ook wat aan de vele problemen van het opnemen waar jullie €5 voor durven te vragen. Het zijn er te veel om op te noemen maar wel al genoemd in andere topic. 

Mensen ik hoor graag jullie ervaringen met Telfort internet, tv, mobiel vergeleken met andere providers als Ziggo. Aan Telfort wil ik zeggen kijk naar de concurrentie die er de laatste tijden is verstrekt. 

Excuus als een zin niet helemaal klopt. Heb het even snel geschreven. 

Groet,

ontevreden Telfort klant,

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 maart 2020, 09:22

@NBL, ik wil je zeker wel helpen hoor. Maar dan wel op een normale manier. We gaan elkaar niet uitschelden. Dus als we dit op normale manier kunnen voortzetten zal ik zeker helpen. 

Je hebt dus problemen met het internet. Wat is er precies aan de hand? Kun je dat uitleggen? En wat heb je er al aan gedaan om het op te lossen? Heb je een andere kabel getest? We werken nou eenmaal met techniek en dat kan kapot gaan, dan moeten we uitsluiten waar het probleem zit. Een nieuwe kabel zou de oplossing kunnen zijn. Er is al aangegeven waardoor dus dat zal ik niet herhalen. 

En met de opnames waar is daar zo het probleem mee? Gaat dat om serieopnames?

Bekijk reactie

25 reacties

Dan ga je toch lekker naar Ziggo.

Ik begrijp Telfort volkomen. Het zou mooi werk worden als ze alles naar persoonlijk profiel gaan aanpassen. Ik gebruik dus het opnemen veelvuldig en gebruik wellicht weer iets niet, wat jij gebruikt....ja zo gaan die dingen. Maar omdat jouw tv opnemen kan, moeten ze die € 5,00 maar schrappen ?

Al ben je 45 jaar Telfort gebruiker, dat doet helemaal niet ter zake.

Echt ongelooflijk, dat je dit zelf niet begrijpt. Je mag ontevreden zijn, maar Telfort schiet hier niet in tekort.

Groet,

Realistische Telfort klant

Als je ooit begrijpend lezen hebt gehad op school (wat ik betwijfel in je irrelevante comment) ga ik dat ook doen vanwege de andere voordelen en mijn tv zelf kan opnemen. En als ik een probleem heb mij gevraagd word een kabeltje bij de bouwmarkt te halen en te resetten. Ik leg speciaal voor jou nog een keer wat beknopt uit misschien snap je het dan. Ik betaal al 13 jaar netjes en wil dat zij binnen hun kunnen zelf mijn problemen met hun service oplossen. Dat ze geld vragen voor opnemen is in 2020 achterhaald bij velen omdat nieuwe goede tv's in 4K kunnen opnemen. En zelfs beter dan Telfort kan omdat Telfort soms fouten maakt in opnemen en dubbel. En ze bieden ook gratis tot een week terug kijken. En tot slot kijk ik en velen voornamelijk wat al is uitgezonden via uitzending gemist, Videoland (met alle commerciële programma's) en natuur Netflix. Voor die €5 heb je met €2 meer een Netflix abonnement. Ik ben al 13 jaar klant en zie dat nu veel is achterhaald. Vroeger betaalde je voor elke keer dat je met moeite inloggen op het internet. Zou jij dat betalen als jouw provider dat nog in rekening zou brengen. Ik hoop niet dat het weer te ingewikkeld voor je is dus daarom last ik het hierbij.

Tot slot vroeg ik overigens om ervaring en niet om een reactie van het niveau van een lief meisje uit groep 3. Maar toch dank. 

Fijne dag nog en als je het nog steeds niet begrijpt geef het op en laat de mensen naar reageren die wel zijn overgestapt en wat hun ervaring is (goed of slecht). En dan kan jij als een lammetje de grote mensen volgen.

Vriendelijke groet,

Ontevreden Telfort klant.

Dan ben je toch ontzettend snel uit het veld geslagen door een lief meisje uit de 3e klas.

Als ik het weer zo allemaal lees, ben jij weer zo’n figuur van de huidige patat generatie, die eigenlijk maar vinden wat een instelling/maatschappij/provider moet doen omdat t hen allemaal beter uitkomt, zonder het ook maar breder te bekijken.

Er is nog helemaal niks achterhaald en velen hebben nog geen 4k televisie. Van welke planeet kom je ?

Eigenlijk ben je een huilebalk en knieperd in één.

Ik vind het eigenlijk vd zotte dat je nog een jaar lang gratis dat opnemen pakket hebt gehad. Heb je toen ook dit huilverhaal opgehangen ? Nu hangen ze dit TERECHT aan banden, en denk je via een topic dit alsnog te bewerkstelligen. Het zou een mooie boel worden. Laten we elkaar geen mietje noemen.

Groet,

Realistische Telfort klant

Reputatie 8
Badge +16

Ik snap deze vraag überhaupt niet. Dit forum is niet bedoeld om ervaringen met verschillende providers uit te wisselen… daar zijn genoeg andere forums voor. En natuurlijk heb je ook nog de vergelijkingssites waar je pakketten en prijzen kunt vergelijken.

Verder is dit je eerste topic op het forum. Jammer dat je niet eerder hebt gepost, dan had je een inhoudelijke reactie kunnen krijgen op je problemen.

Bij Telfort kun je diensten uitzetten. Dus waarom zet je opnemen dan niet uit? Want je gebruikt het immers niet en bent er niet tevreden over.

Verder kan het best interessant zijn om providers onderling te vergelijken. Misschien vind je dan een pakket dat beter aansluit bij je behoeftes.Maar die discussie hoort hier niet thuis.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NBL , ik ben trouwens benieuwd hoe je opneemt van je TV, je kunt namelijk niet van de Telfort-decoder opnemen en als je van de TV opneemt moet je daar werkende zenders op geïnstalleerd hebben, van een kabelaar bijvoorbeeld.

Als je eenmaal Ziggo hebt, ben je met coax verbonden en kun je van de geregistreerde kanalen opnemen en kijken tegelijk, niet het 1 opnemen en het ander kijken, maar dat weet je natuurlijk zelf wel.

groet, een zeer ervaren ex-UPC/Ziggo-klant en een redelijk ervaren Telfort-gebruiker.

Ratje is een passende naam voor mensen als jij. Maar ik heb een nog betere naam voor je. Wat denk je van ******** :joy::joy: . Overigens heb je die woorden geknipt en geplakt via Google? Je bent ineens van een klein meisje uit groep 3 naar een ****** van de brugklas gegaan. Maar als jij een probleem hebt met je internet en tv ga jij maar op hun aanraden zelf naar de bouwmarkt om een nieuwe utp kabel te halen met stekkerdoos en wellicht is het dan opgelost. Zo niet, dan gaan ze je andere dingen aanraden zodat zij zelf niet veel hoeven te doen. Dat niet iedereen een 4k televisie heeft is mij reeds bekend. Mijn punt is dat ze teveel vragen voor alle losse diensten die voor sommige achterhaald zijn. En het opnemen werkt niet eens goed zoals velen ook aangeven hier in verschillende fora.  Ziggo gaat wel met zijn tijd mee en bied gratis betaalzenders aan en keuze uit meerdere gratis extra's. En dat is waarom ik benieuwd ben naar mensen die overgestapt zijn meneer het ******.. Ik ben zelf 13 jaar zeer tevreden geweest tot ik nu zie dat anderen betere diensten aanbieden. En nogmaals blijf jij maar volgen en betalen voor dingen die zij als extra zien maar in werkelijkheid gratis zijn.

Fijne dag nog en overigens mijn tijd is kostbaar om nog meer aan u te spenderen. Maar dank ondanks de nutteloze inhoud van uw betoog. 

Groet,

Ontevreden Telfort klant.

Admin: scheldwoorden verwijderd, in strijd met de huisregels

Reputatie 8
Badge +11

Je wordt persoonlijk en beledigend. Reactie gerapporteerd!

Het is me overigens niet duidelijk waarom je aan een discussie begint als je tijd zo kostbaar is.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NBL , ik ken geen enkele provider die gratis iets geeft, Ziggo dus ook niet, op de een of andere manier is dat ‘gratis’ toch verwerkt in de prijs.

@JanD

Ik had een tekst geschreven maar die is ineens weg. Maar goed, Je hebt absoluut gelijk JanD. dat niks gratis is. Ik bedoel er meer mee te zeggen dat je iets extra's krijgt als bepaalde zenders waarvoor oude klanten moeten betalen en nieuwe niet. Het is eigenlijk net als bij een energieleverancier waarvoor je eigenlijk elk jaar beter kan veranderen omdat ze goedkoper kunnen zijn dan anderen maar ook omdat je korting krijgt als nieuwe klant.

Dank voor je aanvulling.

Je wordt persoonlijk en beledigend. Reactie gerapporteerd!

Het is me overigens niet duidelijk waarom je aan een discussie begint als je tijd zo kostbaar is.

Mensen vertrouwen jou denk ik zo makkelijk dat je vast heel geliefd bent bij papa en mama over wat andere gezinsleden weer gedaan hebben. Kreeg je zeker een snoepje toen je klein was. 

Admin: reactie verwijderd

Reputatie 8
Badge +11

Ik stel voor dat je je frustraties elders gaat botvieren. Mij krijg je niet zover dat ik me verlaag tot het niveau dat jij hier gebruikt.
Daar is mijn tijd te kostbaar voor.

Fijne avond.

Reputatie 8
Badge +12

@NBL, Ik ga hier even op inhaken. Het taalgebruik wat jij eruit gooit hoort hier niet thuis op het Forum. We zijn hier om elkaar te helpen. Je mag best kritisch zijn, maar we laten elkaar in zijn waarde. Graag hier na gedragen. Zie ook de huisregels. Zie dit als een laatste waarschuwing. Zien we nog iets zullen we je voor een week bannen. 

Als je nog concrete vragen hebt aan mij hoor ik dat graag. 

Even inhoudelijk, er is 1 sportkanaal  inbegrepen bij Ziggo, het kanaal nr 14, waar de providers die TV vanuit KPN distribueren daar Fox Sport 1 op doorgeven. De overige Ziggo Sport of Fox Sport kanalen zal je als extra zenderpakket moeten afnemen. 

Betalen voor het opnemen lijkt mogelijk achterhaald, vergeet niet dat er wel server en opslag capaciteit nodig is om dit mogelijk te maken. En bijkomend voordeel je kan de reclame's doorspoelen.

Ook bij Ziggo, zal je net als bij alle andere providers toch echt zelf naar de bouwmarkt moeten of andere leveranciers van kwalitatieve Hirschman kabels en connectoren. Wil je dat niet kan je een betaalde Ziggo monteur laten komen.

Hoe je het ook went of keert het thuisnetwerk blijft de eigen verantwoording. 

Wat betreft voetbal zal je bij Ziggo bedrogen uitkomen die mogen hooguit ajax uitzenden als zijnde sponsor. De eredivisie en keuken kampioenschap zit bij Fox Sports.

Kortom ik zou bij Telfort blijven zeker als je ook mobiel via Telfort/KPN afneemt. Het service nivo doet niet voor elkaar onder, zodra de migratie naar KPN rond is zal dat mogelijk beter worden.

@Galdor68 

Dank voor je reactie en uitleg. Je hebt inderdaad gelijk dat er capaciteit nodig is om het op te slaan. Maar als het nou goed zou werken zoals hier op de forum vaker is aangekaart dan zou ik je helemaal gelijk geven. Maar ik vind de prijs voor deze service te veel. Dat is ook de reden waarom ik er een jasr niet voor heb hoeven te betalen zonder er om te vragen na het aangeven van de opnameproblemen. En die problemen zijn er nog steeds en wordt naast het slechte internet en dus ook tv niet opgelost. Het enige wat ze zeggen om me af te wuifen, probeer een andere kabel te kopen in de bouwmarkt. Ik hoef niks te kopen want in het contract staat dat de geleverde spullen eigendom is en blijven van Telfort. En zij hebben de plicht de nodige spullen die niet meer werken te vervangen. En anders zelfs een monteur te sturen en helmaal niet mij naar de bouwmarkt te sturen zonder zekerheid op een oplossing.

Helaas is er nog niemand die reageert die weet van misschien anderen die overgestapt zijn. Ik krijg hier natuurlijk alleen klanten van Telfort die natuurlijk hun eigen keuze om bij Telfort te zitten niet gaan bekritiseren. Als ik deze vraag omgekeerd op het forum van Ziggo zou zetten dan zou ik alleen kritiek krijgen op Telfort. 

Dat verklaart waarom sommige zich persoonlijk aangevallen voelen en ik mij ook kritisch uit laat. En dan komt er ene @Bart - Telfort die op de afdeling recherche van Telfort werkt en mij een zogenaamde waarschuwing geeft ipv zich nuttig te maken door mensen als ik te helpen met slechte internet en tv. 

En tot slot heeft Telfort ook een reputatie bij het consumentenprogramma Radar. Ik sluit hierbij deze discussie en ga elders onafhankelijke personen op fora of sociale media. En @Bart - Telfort krijg ik nu levenslang? Als dat zo is ga ik deze discussie ook publiceren om aan te geven hoe u mij waarschuwt en eventueel verband. Dan mogen mensen zelf oordelen of Telfort hun trouwe klanten helpen met problemen of juist proberen af te zeiken en mond dood te maken.

Bij deze is de discussie gesloten. Daarmee bedoel ik niet dat Telfort mijn kritiek moet verwijderen beste @Bart - Telfort. Ik heb hiervan een back up gemaakt.

Fijne avond  allemaal en dank aande mensen die nuttige informatie hebben gegeven.

Reputatie 8

Het enige wat ze zeggen om me af te wuifen, probeer een andere kabel te kopen in de bouwmarkt. Ik hoef niks te kopen want in het contract staat dat de geleverde spullen eigendom is en blijven van Telfort. En zij hebben de plicht de nodige spullen die niet meer werken te vervangen.

Dat geldt alleen voor "apparatuur”, niet voor “gebruiksmateriaal” als snoertjes of kabels.
(Alleen apparatuur hoef je bij beëindiging overeenkomst terug te sturen, niet de kabels).
Als je een willekeurig elektrisch apparaat koopt, zit daar in eerste instantie een netsnoertje bij.
Maar als dat snoertje kapot gaat, zul je ook dan gewoon zelf een ander snoertje moeten kopen.

Hetzelfde voor de afstandbediening van de TV-ontvanger. Er wordt een batterijtje bijgeleverd voor eerste gebruik. Als het batterijtje op is (gebruiksmateriaal), zul je toch echt zelf gewoon voor vervanging van dat batterijtje moeten zorgen.

Ik krijg hier natuurlijk alleen klanten van Telfort die natuurlijk hun eigen keuze om bij Telfort te zitten niet gaan bekritiseren. Als ik deze vraag omgekeerd op het forum van Ziggo zou zetten dan zou ik alleen kritiek krijgen op Telfort.

Het gras lijkt altijd groener bij de buren.
Zelf heb ik best kritiek op KNP/Telfort hoor, maar geen reden om naar Ziggo te gaan.
Dat is van de regen in drup (of nog erger in een hoosbui). Te duur bovendien.

Reputatie 8
Badge +12

@NBL, ik wil je zeker wel helpen hoor. Maar dan wel op een normale manier. We gaan elkaar niet uitschelden. Dus als we dit op normale manier kunnen voortzetten zal ik zeker helpen. 

Je hebt dus problemen met het internet. Wat is er precies aan de hand? Kun je dat uitleggen? En wat heb je er al aan gedaan om het op te lossen? Heb je een andere kabel getest? We werken nou eenmaal met techniek en dat kan kapot gaan, dan moeten we uitsluiten waar het probleem zit. Een nieuwe kabel zou de oplossing kunnen zijn. Er is al aangegeven waardoor dus dat zal ik niet herhalen. 

En met de opnames waar is daar zo het probleem mee? Gaat dat om serieopnames?

Beste @Bart - Telfort 

Allereerst excuus voor mijn taalgebruik. Dit heeft er puur mee te maken dat ik al 13 jaar klant ben bij telfort voor zowel tv, internet en mobiel. Ik heb nu al een tijd problemen met slechte internet. En na meerdere keren bellen werd ik continu van het kaste naar de muur gestuurd door de klantenservice van Telfort. Er werd mij opgedragen dan maar naar de bouwmarkt te gaan en de kabels te vervangen. En dat was voor mij de druppel na alle moeite en ongemak. Als klant moet ik zelfs gaan betalen en moeite doen om problemen van Telfort op te lossen. En dat is ook de reden waarom ik tot op de dag van vandaag nog steeds boos ben. Maar ik heb al besloten om naar een andere provider te gaan zoeken. Ik heb ook overwogen om het aan mijn rechtsbijstandverzekering te geven aangezien al mijn gesprekken met de klantenservice opgenomen zijn. Maar ik kies voor de makkelijkste weg en dat is een andere provider. De mensen die hier reageren zijn natuurlijk klant bij Telfort en zullen hun eigen product waar ze zelf voor betalen nooit bekritiseren. Voor mij is het nooit meer Telfort op welke manier dan ook. Na vele jaren nooit iets te hebben gevraagd krijg ik bij problemen alleen suggesties om het zelf op te lossen en als ik alles braaf heb geprobeerd moet ik maar uit eigen zak de kabels vervangen die eigendom van Telfort zijn. Nou zo dom ben ik niet en Telfort maakt misbruik van haar (vaste) klanten. En tijdens dit schrijven merk ik dat mijn boosheid weer opsteekt. Ik dank u voor u hulp maar ik heb het gehad met Telfort.

MvG,

NBL

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NBL 

De mensen die hier reageren zijn natuurlijk klant bij Telfort en zullen hun eigen product waar ze zelf voor betalen nooit bekritiseren

Ik ben zo vrij het niet met je eens te zijn.

Diverse forumleden die op dit forum redelijk actief zijn, onder wie ikzelf, leveren regelmatig (opbouwende) kritiek naar Telfort/KPN toe ter verbetering van de diensten en de service.

Wij slikken echt niet alles voor zoete koek, maar onze vrijwillige hoofdtaak is het helpen en adviseren van mede-forumleden en gaan daarom ook regelmatig een stevige discussie aan met Telfort als wij denken dat e.e.a. niet goed dreigt af te lopen.

Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider.

@JanD 

Dank voor je reactie en uitleg over je bijdrage op dit forum.

Zoals ik heb aangegeven ben ik ruim 13 jaar klant met verschillende diensten en heb afgezien van een storing op zijn tijd geen klachten gehad. Maar dan heb ik een probleem met mijn internet en alles gedaan wat mij werd gevraagd en nog zit ik met slecht internet. Ik wordt er helemaal gek van en Telfort wast zijn handen in onschuld.

Fijne dag nog

Reputatie 3

Ik ben geen klant bij Telfort maar bij een collega provider van ze, neem van mij aan dat ook daar het nodige fout gaat en dat geldt voor elke provider zelfs bij KPN en Ziggo gaan dingen fout.

Het punt is dat over het algemeen de niet tevreden klanten meer reageren op het forum dan de klanten die wel tevreden zijn met hun provider, zo kan het tv platform van mijn provider niet tippen aan die van Telfort (KPN) daar ben ik heel eerlijk in maar toch ga ik er niet weg, (heb nu 3 “gratis” themapaketten)

Over het internet (glasvezel) ben ik heel tevreden, ik heb wel eens gekeken naar Ziggo maar dan betaal ik per maand voor een vergelijkbaar pakket aanzienlijk meer

Reputatie 8
Badge +12

@NBL, excuses aanvaard. Toch jammer om te lezen dat de hele situatie je heeft doen besluiten om ons te gaan verlaten. Had graag nog met je willen zoeken naar de oplossing. In ieder geval mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. Anders tot ziens, wie weet.

@Bart - Telfort 

Dank dat je mijn excuses hebt aanvaard en mij alsnog wilt helpen. Maar het is niet zo dat ik na één probleem weg wil. Ik heb al langere tijd problemen met mijn zeer slechte internet en ook tv loopt vaak vast daardoor. Ik heb al heel veel gedaan wat mij is opgedragen door Telfort en nog niks. En daardoor is mijn frustratie zo enorm opgelopen dat ik er de stekker maar uit trek. Ik heb 13 jaar met plezier gebruik gemaakt van de diensten maar ik voel me nu in de kou gezet. 

Dank allen en nogmaals excuus voor mijn frustraties die ik hier heb geuit. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik vind het erg jammer, maar je hebt jouw keuze al gemaakt. Mocht ik nog iets horen van je, dan help ik je graag, anders tot ziens.

Beste @Bart - Telfort 

Dank voor je hulp maar de reden dat ik zo standvastig ben dat ik weg ga na 13 jaar is omdat ik nog steeds problemen heb met voornamelijk internet en af en toe tv die wat vast loopt. En ik ben zo lang bezig geweest met Telfort die mij het werk lieten doen door gewoon dingen te proberen en hun eigen handen wassen in onschuld. Heb kabels vervangen en alles gedaan maar niks. Na zo veel pogingen en frustratie dat uiteindelijk mijn bloed ging koken heb ik hier een topic geplaatst en stevige woorden gebruikt vanwege die frustratie. Ik ben van huisuit netjes opgevoed maar wat ik met Telfort heb meegemaakt heb ik nog nooit met een bedrijf meegemaakt. Ik geef eerlijk toe dat Telfort wat goedkoper is maar ik wil kwaliteit en dan betaal ik maar wat meer. Ik ga nu over op glasvezel. Telfort zou er slim aan doen om haar klanten tevreden te houden met een goed product want de concurrentie is sterk. Ik heb ook lang Telfort mobiel gehad maar dat was prima tot ik goedkoper uit kwam bij een ander. Nogmaals dank maar ik wil nooit niks meer met Telfort te maken hebben. Mijn nieuwe provider zal mijn abonnementen opzeggen.

Mvg,

NBL

Reputatie 8
Badge +12

Dat is helemaal prima. Dan zien we de opzegging tegemoet. Jammer om te lezen dat het zo gelopen is, maar dan kan ik nu niets meer aan veranderen ben ik bang. Ga je goed.

Reageer