De vorige bewoner maakte gebruik van Telfort via een koperverbinding op VDSL.
De andere bewoner heeft een abonnement op glasvezel bij KPN in gebruik (en wil dat ook zo houden).
Twee aansluitingen op één adres blijkt dus in de praktijk mogelijk, beide aansluitingen werkten langere tijd prima naast elkaar.
De vorige bewoner heeft het abonnement meegenomen, de koperverbinding is daarbij weer vrijgekomen.
Ik heb bij Telfort een bestelling voor internet en TV gedaan. Daarbij gaat Telfort er van uit dat de aansluiting via glasvezel gaat.
Er is geen gelegenheid bij het bestellen om aan te geven dat er een aansluiting op koper gewenst is.
Telfort wil dus liefst op glasvezel leveren maar omdat die al in gebruik is, gaat dit niet.
Aansluiting op glas is daardoor (logisch) niet mogelijk.
Heb meerdere keren en met meerdere Telfort klantenservice medewerkers gesproken, bij het tweede contact sprak ik een medewerker die begreep de situatie en ook wat er moest worden omgezet in de Telfort order om alsnog aangesloten te worden via VDSL.
Hij kon deze wijziging zelf niet doorzetten, er zou volgens hem binnen 2 dagen contact opgenomen worden via telefoon.
Helaas is dat telefoontje niet gekomen!
Gevraagde opleverdatum stond op 14 december.
Vandaag een mailtje ontvangen met: “Op dit moment is er geen plandatum bekend voor de oplevering van de verbinding op uw adres.”
Heb vandaag deze mail beantwoord en ook contact gezocht met klantenservice.
De medewerker die ik sprak had nog niet eerder gehoord dat je ook 2 aansluitingen kunt hebben op één adres.
Ze ging dat even navragen en komt met het antwoord dat dit niet kan.!!
In de praktijk was dit wel de werkende situatie.
Ben benieuwd wat nu de volgende stap/aktie van Telfort gaat worden!
Misschien niet een alledaagse situatie maar dit is toch niet zo moeilijk, de wijkcentrale staat 100 meter verderop.
Zou graag een indicatie willen krijgen wanneer Telfort de aansluiting op VDSL kan gaan leveren.
Hoop ook dat er iemand van Telfort mee kan denken om de aansluiting zonder veel vertraging gerealiseerd te krijgen.
Beste antwoord door Ann3
Vanmiddag heeft de monteur van Guidion de verbinding in de wijkcentrale gefixt. Eindelijk werkend internet en TV...
@Bart - Telfort bedankt voor je hulp.
Heeft wel veel frustratie opgeleverd voordat het zover was, totaal 2 uur en 30 minuten gebeld met Telfort !
Zou het fijn vinden om naast de reeds te onrechte gefaktureerde dagen ook de belkosten gecompenseerd te krijgen.
Bekijk reactie
Heeft wel veel frustratie opgeleverd voordat het zover was, totaal 2 uur en 30 minuten gebeld met Telfort !
Zou het fijn vinden om naast de reeds te onrechte gefaktureerde dagen ook de belkosten gecompenseerd te krijgen.