Telfort (vaarwel)

• 4 augustus 2017
  • 0 reacties
  • 200 keer bekeken

ik heb hier in de loop van de tijd heel wat afgeklaagd maar er is gelukkig een einde gekomen aan mijn horror story.

na maanden Telfort infra-ellende (zonder enige compensatie) zijn de oorzaken van mijn infra-
problemen mij wel vrij helder geworden:

a) KPN verhoogt de infrasnelheden (VDSL2, straatkasten en zo) en de Telfort hardware voor koper (Experiabox 😎 werkt daar niet lekker op boven de 60 Mbit.
Gevolg, een boel instabiliteit en heel veel TV ellende.
ik heb iets van 4 (2e hands) modems gehad met dezelfde problemen waarbij 1 direct een bootloop
terecht kwam en niet eens in de lucht kwam.

b) Telfort vervangt problematische V8 dingen enkel door V8 en dus worden de problemen geprolongeerd maar ze vertellen je niks over dit beleid. Ze vertellen je ook niet dat er V9/V10 dingen zijn.

c) zelfs als de KPN monteur zegt dat er issues zijn en dat ik V9/V10 moet hebben wordt er niks gedaan.

Gevolg, veel te laat opgezegd en bij KPN kreeg ik dus wel direct een V10.
Ik hoopte er natuurlijk op maar was ook blij om te constateren: einde alle problemen en de boel draait nu dik 1½ week probleemloos zonder herstart en met hoge snelheden…
20 Mbit down en 2 Mbit up abo maar per 1 Juli 40 Mbit. Praktijk: 50 Mbit down en 20 Mbit up!
Afgezien van de peperdure telefoonkosten niks meer om over te klagen, gelukig maar.
Abo duurder? Mwaah, stabiliteit is het belangrijkste wat er is, het is infrastructuur!
De laconieke/incapabele/irritante storings “afhandeling” door de Telfort “service” desk stond daar echter haaks op.

Dus als Telfort op jouw adres leverbaar is dan is dat mooi (heb er jaren bij gezeten) maar
alleen als je theoretisch maximum niet boven de 60 Mbit ligt want dan beginnen de V8 problemen en laten ze je aan je lot over omdat ze je gewoon geen geschikte hardware willen leveren!
Dit is gewoon stuitend beleid!

Ik heb er dus spijt van dat ik hen zolang het voordeel van de twijfel heb gegeven.
Als ik b) had geweten dan was ik veel eerder vertrokken want het beleid van deze NSP (Non Service Provider) heeft me erg veel tijd, ergernis en negatieve energie gekost + de volle mep betalen voor niet stabiel werkende diensten (20 handmatige modem resets per dag zijn wat teveel van het goede toch?)

Dus, hoe het allemaal bij KPN gaat lopen weet ik niet maar de support/behulpzaamheid/betrouwbaarheid is er een stuk hoger (ervaring van buren/vrienden) en daar moet ik dan maar voor betalen want wat ik met Telfort heb meegemaakt wil ik nooit meer meemaken.

vaarwel dus,

Léon

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer