beantwoord

Telfort standaard 30/3 is up 1 MB

• 12 december 2012
  • 6 reacties
  • 2548 keer bekeken

Afgelopen dinsdag is mijn oude T6 abo omgezet naar een Standaard 30/3. Mijn downsnelheid is daarmee verhoogd van 6 MB naar ongeveer 15MB. Dit is volgens de verwachting van de postcodecheck :) Ik had echter verwacht dat mijn upload snelheid van 0,8 naar 3 zou gaan. Echter is deze juist iets gedaald. 😕
Naar aanleiding van het topic van Avebe keek ik in de router en zag dat mijn lijn staat op ADSL2_Plus. Ligt daar misschien de oorzaak van de lage wat tegenvallende uploadsnelheid en moet de lijn nog omgezet worden naar VDSL? 

Bij het gebruik van Dropbox is elke extra MB up meegenomen.

Alvast bedankt.

Toelichting:

In het draadje van Avebe reageerde ik op dit probleem met de tekst:

Volgens mij heb ik een soortgelijke situatie.
Ik ben vandaag omgezet naar een 30/3 abonnement. Dit is gebeurd terwijl het oude modem nog aan stond.
Inmiddels staat het nieuwe modem aangesloten en is mijn snelheid 14/0,8. In de oude situatie was mijn snelheid 5,5/0,8.
In het modem kan ik zien dat de snelheid 15004/1032 is, dit was voorheen (oude modem en abonnement) 6029/1092.

De downsnelheid haalt dus wel de beloofde snelheid van de postcode check (Geen 30 maar wel bijna drie keer sneller dan mijn oude abonnement).
De upsnelheid is echter langzamer geworden. Ik had minstens een verdubbeling in snelheid verwacht. Ook in mijn situatie staat in het modem ADSL_2Plus. In het oude modem stond ADSL2PLUS.
Hopelijk betekent dit dat mijn lijn ook nog niet goed is ingesteld.

Kunt u dat controleren.
Alvast bedankt.
Vriendelijk groet,
Edwin
icon

Beste antwoord door Jelmer 13 december 2012, 14:03

@Edwin_N

De order is door Kpn geweigerd omdat er geen VDSL beschikbaar is. Helaas staat dit verkeerd in ons systeem waardoor ik dacht dat we wel VDSL konden leveren. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
ADSL is maximaal circa 1Mbps up en 20Mbps down. Dit zijn de maximale snelheden voor ADSL, hoger ga je dus niet komen zolang je op ADSL zit.

Op één punt heb je gelijk... namelijk dat het verwarrend is dat bij de postcodecheck de downloadsnelheid wèl als indicatie wordt weergegeven maar de uploadsnelheid niet.

Bij een postcodecheck van 15Mbps verwacht ik overigens dat VDSL niet beschikbaar is.
@Franzki

Duidelijk.

Maar als ik Standaard 30/3 aanschaf verwacht ik dus naar VDS over te gaan als Telfort aangeef dat ik een nieuw modem nodig heb.
Het standaard 30/3 abo werd mij notabene door de Telfort site  aanbevolen voor mijn locatie.
Dat ik de 30 down niet haal stond duidelijk op de site, dat de 3 up onmogelijk is NIET.
Dit is wel een domper voor mij.:(
Het nieuwe abo kost maar 4 euro meer maar toch..., daarnaast was het nieuwe modem dus 15 euro weggeooid geld.

@Jelmer
Kan jij mij dit bevestigen en dat ik maar moet leren leven met langzame dropbox uploads?

Alvast bedankt.
Badge
@Edwin_N

Ik heb de verbinding bekeken en ik zie dat er in principe VDSL beschikbaar is. Ik heb de verbinding omgezet naar VDSL om te kijken of we de maximaal haalbare snelheid kunnen verhogen. Zodra er een geplande opleverdatum bekend is zal ik dat in dit topic posten.

Jelmer
Badge
@Edwin_N

De order is door Kpn geweigerd omdat er geen VDSL beschikbaar is. Helaas staat dit verkeerd in ons systeem waardoor ik dacht dat we wel VDSL konden leveren. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer
Dat is zwaar balen:(, maar daar kan jij (Jelmer) niets aan doen. Dus tcoh bedankt.

Misschien kan de afdeling PR van Telfort de website hierop aanpassen en ook vermelden dat de upload snelheid van een Standaard 30/3 wel eens maar één up kan zijn. De postcode check zou dit dan ook moeten aangeven.

Ik heb nu toch een beetje het gevoel van een (halve) kat in de zak. :mad:
Als ik dit vooraf had geweten dan had de upgrade voor mij niet zo nodig gehoeven.

Edwin
Ik heb dit zelfde probleem. Het is niet bevestigd of ik vdsl of adsl heb. Maar ik haal dus maar 1 Mb up en 17 Mb down.
volgens de gegevens van de technische dienst zou ik een abo hebben met 20Mb down en1 Mbit up, genaamd standaard.
Ik ben destijds van het abo Internet plus naar Internet Standaard gegaan. Waarbij ik 3Mbit up zou hebben.

Maar heb dus sinds vorig jaar mei de hele tijd 20 mbit down en 1 Mbit up gehad. En betaal nu ook nog 5 euro meer dan wat ze nu op de site aanbieden.
Ik kreeg een technische verhaal over waarom die 20Mbit bij mij als 18 Mbit binnenkomt (dit snap ik), maar ik wil die 3 Mbit up.
Ik zit nu op 30% van de max. upload snelheid. Mwaa....... toch wel erg slecht.

Mijn huidige abo loopt af in mei. ik kan het nu omzetten naar een 30/3 abo, maar dan zit ik een jaar vast aan Telfort....... 

Dit is slecht van telfort. Meneer u heeft internet standaard, maar in ons systeem is het voor u een 20/1 abo en niet een 30/3
(en dan nog niet eens beginnen over glasvezel in Hengelo (OV)

Reageer