beantwoord

Telfort Speed Test

• 30 september 2013
  • 23 reacties
  • 19759 keer bekeken

Badge +1
Ik heb een basispakket met 50/50 Mb/s internet. Maar heel symetrisch is die snelheid niet.
Regelmatig heb ik mijn snelheid gemeten met de Speed Test van Telfort en mijn upload haalt nooit de 50 MB/s.
De PC of laptop is dan direct aan het modem aangesloten.
Ook met een andere speed test haal ik dezelfde snelheden en kom ik niet aan de 50Mb/s upload.
Download speed heb ik ook nog nooit de 50 zien halen alhoewel die wel dichter in de buurt komt.

Wat halen andere gebruikers voor snelheid? En dan met name de upload?

https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=752&stc=1&d=1380572881
https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=751&stc=1&d=1380572872
icon

Beste antwoord door erikk 19 november 2013, 18:10

Er is natuurlijk altijd wat TCP-overhead, waardoor om daadwerkelijk 50Mbit te kunnen halen, de lijn ietsjes hoger ingesteld moet staan dan 50Mbit. Verder is er natuurlijk nog het aloude 10 tot de zoveelste macht vs 2 tot de zoveelste macht-verhaal: 1024 vs 1000 zeg maar. Dus is 50Mbit dan 50000000bits? of 52428800 bits? Verschilt toch aardig.

Maar blijft opvallend dat het vooral bij de upload er ver onder zit en bij de download aardig in de buurt komt. Dus het kan niet alleen dat zijn.
Bekijk reactie

23 reacties

Badge
@Stinger

Wat vervelend dat de snelheid niet naar wens is. Graag zou ik jouw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat ik het een en ander met je kan nakijken.

Moniek
Badge +1
Bericht is verstuurd.
Badge +1
Vanmiddag heeft iemand van Telfort mij gebeld om dit even samen door te nemen.
De upload hoort inderdaad het zelfde te zijn als de download.
Ik heb met een laptop en met een PC op de juiste manier getest. Ook met de andere speedtest die ik kreeg van Telfort. Met deze test is goed te zien dat de upload niet zo lekker gaat. De 49 Mb/s die getoond wordt is echt de piek. Gemiddeld is het 41-43 Mb/s
http://www.imgdumper.nl/uploads7/524ed7156f952/524ed7156ca77-server_1.jpg

Ze gaan het uitzoeken voor me en nemen later weer contact met me op.
Badge +1
Telfort heeft mij 3x gebeld om de upload te bespreken. De laaste keer is mij verteld dat het normaal is.
Ik heb een filmpje gemaakt waar het verschil in donwload en upload goed te zien is. Na 10 seconden is de upload nog niet 'op snelheid' terwijl de download direct snel is en constant blijft.
Getest (met 2 PC's en een laptop) rechtstreeks op het modem, bedraad, en in veilige modus via o.a. deze speedtest van Telfort.

Dit is het resultaat (filmpje via Dropbox)

Wie wil ook een speedtest doen en hier posten wat het resultaat van de upload is?
Gaat het bij jou wel snel en constant?
Badge +1
Hoi Stinger,

Is jou probleemsnelheid al op gelost? Ik ervaar hetzelfde. Vandaag het glasvezelabbo opgeleverd maar de snelheid :mad: En dan is de overstap naar glasvezel voor mij ook nog wel de upload snelheid geweest.

Up 48.58  Down 41.41😕
Badge +1
Nee, niet opgelost. En dat gaat ook niet meer gebeuren vrees ik.
Telfort heeft me wat testen laten doen en de resultaten heb ik steeds teruggekoppeld.
Uiteindelijk vertelden ze me dat dit normaal is en dat ze zelf ook deze resultaten zien bij een eigen speed test. En daar mag je het mee doen.

Glasvezel is bij Telfort dus niet zo symetrisch als het zou moeten zijn.

Welk modem heb jij error33? Ik heb een PacketFront DRG in de meterkast hangen.

Zijn er nog meer mensen die hun resultaten willlen delen?
Badge +1
Dat is lekker dan. Met het antwoord dat dit normaal is is natuurlijk Bul.... Blijf je bij een 100/100 abo dan ook hangen op begin 40😕 Laat ik hopen van niet dus optie's zijn er om het op te lossen lijkt mij. En dan nog een tekst van hun zelf:

Met internet via glasvezel krijg je een gegarandeerde down- en uploadsnelheid van 50 Mb/s.

En als ik nu ergens begin 40 Mb/s blijf hangen zit je tegen de 20% aan van wat ze niet nakomen :mad:

Zelf heb ik ook wat standaard test's moeten doormailen maar heb er nog geen antwoord op ontvangen ben dan  benieuwd naar het antwoord.

Ik heb een Genexis Core Advanced modem hangen.
Badge +1
Dan ligt het niet aan modem blijkbaar.

Zijn er Telfort klanten met een 100 Mb/s abonnement die hun uploadsnelheid willen testen en hier plaatsen?
Testen kan hier of hier.
Badge +4
Vreemd dat dit normaal zou zijn. Op mijn werk 20Mbit glasvezel van Tele2. Daar zie je zelfs vaak dat je méér haalt dan de opgegeven snelheid. Immers, het is glasvezel, er kan veel meer overheen dan die 20Mbit en het wordt geknepen tot 20Mbit. En ze kunnen natuurlijk instellen hoe agressief dat knijpen is en op welke waarden precies. Lijkt erop dat het bij Telfort dan iets te laag is ingesteld. Als dit verschijnsel bij iedereen zo is tenminste.
De upload die zuigt maakt niet uit naar welke server je gaat hoge dan dit kom je niet.

[img]http://www.speedtest.net/result/3098105610.png[/img]
Badge +1
Tja ik wordt er ook niet vrolijker van:mad:
Net de politiek telfort veel belofte maar op het einde ..........

http://www.speedtest.net/result/3098615618.png
Badge +1
http://www.speedtest.net/result/3100740664.png
En vandaag ook weer niet beter 😞
Badge +1
Nou, jij ziet tenminste nog 50Mb bij de download. Dat heb ik nog nooit gezien hier.
Ik ben al blij als ik de 49 zie staan:

http://www.speedtest.net/result/3102397113.png
Ik kom helaas niet verder dan een 4 mb up/down. Dit heb ik al sinds het begin. Dit komt omdat ik mijn pc via een kabel op mijn router heb aangesloten. Blijkbaar gaat daar iets mis want als ik de kabel rechtstreeks in het modem steek, haal ik de 50 mb up/down wel.

Ik baal hier enorm van want ik kan niet zonder wifi router en blijkbaar gaat de helpdesk niet verder dan het modem....

Overigens: in mijn vorige woning had ik glasvezel van xms, op exact dezelfde manier aangesloten en had daar nooit snelheidsproblemen. Probleem ligt m.i. dan toch bij telfort, niet bij mijn router.

@Telfort: please, doe er eens wat aan!
Badge +1
@ Stinger, klopt de down haal ik meetal wel 50 maar de up waar het mij om gaat :mad:

Vandaag weer eens getest:

http://www.speedtest.net/result/3109972480.png

En dat blijft toch steeds haaks op de tekst dei telfort zelf verspreid 
Gegarandeerde up en dow :mad: Mooi niet dus
Badge +1
Klopt, ik lees het ook:

"Gegarandeerd supersnel internet (50 Mb/s)
Met internet via glasvezel krijg je een gegarandeerde down- en uploadsnelheid van 50 Mb/s."

Erg raar dat ze mij vervolgens vertellen dat de verstoorde upload heel normaal is.

Overigens is dit blijkbaar niet alleen bij Telfort zo.
Gisteren ben ik bij mijn broer wezen testen. Hij heeft een Tweak Groen (ook KPN) 30/30 abonnement.
Getest zoals het hoort:
- FTU gereset
- modem gereset
- Interactieve TV losgekoppeld (alles losgekoppeld)
- Computer met kabel rechtstreeks op modem aangesloten
- Computer in Veilige modus met netwerkondersteuning

Resultaat:
https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=817&stc=1&d=1384872920

https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=818&stc=1&d=1384872930

@DoBster:
Gebruik je wel de Sitecom router die Telfort heeft geleverd? Die ondersteunen ze wel hoor.
Leg dit nog eens voor in je eigen topic.
Badge +4
Er is natuurlijk altijd wat TCP-overhead, waardoor om daadwerkelijk 50Mbit te kunnen halen, de lijn ietsjes hoger ingesteld moet staan dan 50Mbit. Verder is er natuurlijk nog het aloude 10 tot de zoveelste macht vs 2 tot de zoveelste macht-verhaal: 1024 vs 1000 zeg maar. Dus is 50Mbit dan 50000000bits? of 52428800 bits? Verschilt toch aardig.

Maar blijft opvallend dat het vooral bij de upload er ver onder zit en bij de download aardig in de buurt komt. Dus het kan niet alleen dat zijn.
Geachte lieve mensen.

Degene die denken dat hun upload snelheid het zelfde moet zijn als hun download hebben het finaal mis.
dis is namelijk zoiezo niet mogelijk als er uit een speedtest komt dat je download gelkijk staat aan je upload dan heb je de vekeerde speedtest gedaan.

Test hier je snelheden.
www.speedtest.net
Reputatie 8
Badge +19
Geachte lieve mensen.

Degene die denken dat hun upload snelheid het zelfde moet zijn als hun download hebben het finaal mis.
dis is namelijk zoiezo niet mogelijk als er uit een speedtest komt dat je download gelkijk staat aan je upload dan heb je de vekeerde speedtest gedaan.

Test hier je snelheden.
www.speedtest.net

Bij glasvezel horen de snelheden wel degelijk synchroon te zijn, dus de upload hoort even hoog te zijn als de download.
Hoe kom je aan de 'wijsheid' dat dit niet zo is, en wat heeft dat met de gekozen speedtest te maken?
Als je hier een stelling neerzet is het wel zo fijn als je deze ook onderbouwd met feiten of bewijzen.
Reputatie 8
Leuk dat een draadje van een jaar geleden weer opleeft. :)

Meestal klopt die bewering bij mij inderdaad,
in de zin dat de upload pakweg 10-12% hoger (sneller) is als de download. ;)

Maar het kan ook net andersom zijn, "net hoe de wind waait".
Zie reactie met speedtest resultaten < HIER >

Resultaat van een halve minuut geleden.
(Verschil upload in dit geval zelfs 15,5% sneller dan de download).

Reputatie 8
Badge +19
Dat de snelheden up en down soms wat fluctueren kan verschillende oorzaken hebben, het netwerk is nogal dynamisch.
Maar bij een stabiele verbinding levert de provider van een glasvezelverbinding netjes synchrone snelheden.
Reputatie 8
Ik ontken ook geenszins dat de resultaten wat kunnen fluctueren, dat begrijp ikzelf best.
Dat het eigenlijk als gelijke waarden bedoeld synchroon zou moeten verlopen ook.
Alleen zijn er kennelijk onvoorziene omstandigheden dat de upload bij mij althans doorgaans net wat sneller uitpakt.
Maar ik beschouw het nog steeds wel degelijk als synchrone verbinding hoor. ;)

Alleen vermoed ik dat de eerdere reactie van @NldKlaplip eigenlijk een aanzienlijk lagere snelheid voor upload zou suggereren zoals bij ADSL / VDSL gebruikelijk is als niet synchrone verbinding. Alleen dat stukje is niet duidelijk in zijn stelling. Vandaar dat ik het met een knipoog omdraai, met wat mijn resultaten zijn.
Reputatie 8
Badge +19

Alleen vermoed ik dat de eerdere reactie van @NldKlaplip eigenlijk een aanzienlijk lagere snelheid voor upload zou suggereren zoals bij ADSL / VDSL gebruikelijk is als niet synchrone verbinding. Alleen dat stukje is niet duidelijk in zijn stelling.

En daar ben ik dus ook benieuwd naar... 😉

Reageer