beantwoord

Telfort SIP wachtwoord

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

98 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@aritmeester,

Belofte maakt zeker schuld. :)
Morgenmiddag (dinsdag 3 november) wordt het verstrekken van SIP gegevens besproken met de verantwoordelijken die speciaal hierover gaan inbellen. Vanwege omstandigheden was dit vorige week helaas niet mogelijk. Excuses hiervoor. In ieder geval plaats ik morgen weer een reactie in dit topic.

Ik stel het enorm op prijs dat je hier zo achteraan zit. :D
Umbie
Stephen - Telfort schreef:

@aritmeester,

Belofte maakt zeker schuld. :)
Morgenmiddag (dinsdag 3 november) wordt het verstrekken van SIP gegevens besproken met de verantwoordelijken die speciaal hierover gaan inbellen. Vanwege omstandigheden was dit vorige week helaas niet mogelijk. Excuses hiervoor. In ieder geval plaats ik morgen weer een reactie in dit topic.

Goed om te horen, ik/we wachten even af.
Bedankt voor de info en het in gang zetten van het voorstel
Henkie-Jan
Reputatie 1
Badge
Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen! :)
aritmeester
Badge +1
Stephen - Telfort schreef:

Blijf ik zeker doen ;) Bedankt alvast voor de update
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Zoals afgesproken hierbij een kleine update.
Het verstrekken van de SIP gegevens is vandaag daadwerkelijk besproken maar hierover is er nog geen standpunt ingenomen. Ik weet dat ik dit vaker heb aangegeven maar ik kan nu met zekerheid zeggen dat er volgende week een definitief antwoord komt. Nogmaals excuses voor het lange wachten.
aritmeester
Badge +1
@Stephen, in ieder geval bedankt voor de update!
aritmeester
Badge +1
Hoi @Stephen, daar ben ik weer :)
Deze week zal er een definitief antwoord komen. Heb je enig idee wanneer deze week?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@all,

Een korte update. Op dinsdag 10 november is een definitief besluit genomen over het verstrekken van de SIP-gegevens. Dit besluit wordt verder uitgewerkt en verwacht ik met ongeveer 2 weken hier te delen. Ik ben me ervan bewust dat er inmiddels al maanden op een duidelijke reactie wordt gewacht en jullie op dit moment meer informatie werd verwacht. Daar had ik zelf namelijk ook op gehoopt. Ik heb ervoor gekozen het beetje informatie wat ik heb alvast kenbaar te maken. Mijn oprechte excuses en los dat we allemaal hiervan balen, weet ik zeker dat ik op jullie begrip kan rekenen. Ik houd jullie op de hoogte!
aritmeester
Badge +1
Hi Stephen,
Bedankt voor je update! Gisteren gaf je collega telefonisch al aan dat er over twee weken meer informatie zou komen.
Uit jouw bericht begrijp ik echter dat er gisteren daadwerkelijk al een besluit genomen is.
Is het niet mogelijk om ons nu al te laten weten of het een ja of een nee geworden is? De details voor de Ja of de Nee kunnen we dan wel twee weken op wachten..
Babylonia
Reputatie 5
Dat lijkt me niet de juiste optie of volgorde om nu al vast daar daar "iets" van dat besluit te laten horen. Komen er op voorhand allemaal vragen, die wellicht straks na die twee weken duidelijk zijn met die uitwerking. Bespaar je beter die onnodige energie en "onrust" die het antwoord wellicht oplevert.
Het lijkt me zinvoller af te wachten totdat het compleet uitgewerkt is. Als er dan alsnog zaken onduidelijk zijn en er vragen over gesteld worden, kan daar door Telfort nog aanvullend op worden gereageerd.
TonVH
Reputatie 1
Benieuwd wat het gaat worden.
JochenM
TonVH schreef:

Benieuwd wat het gaat worden.

JochenM
Me too.
Mutje
Reputatie 1
Badge
Voor de mensen die niet kunnen wachten:
http://teusensimone.nl/ict/telfort/telfort-sip-getest-met-glasvezel/
Mutje
Reputatie 1
Badge
@Stephen, ik hoop wanneer de SIP gegevens vrij worden gegeven dat de ExperiaBox firmware ook wordt aangepast zodat het protocol 100% kan worden door gelaten naar de eigen SIP apparatuur, dit lijkt tot nu toe nog niet het geval te zijn namelijk.
aritmeester
Badge +1
Mutje schreef:

@Mutje, ik heb sinds een week mijn SIP account ook actief in mijn Fritz!Box. Ik heb de SIP gegevens op ongeveer dezelfde manier achterhaald. Ik heb geen gebruik gemaakt van de monitoring functionaliteit van de ExperiaBox maar heb een managed switch met monitoring functionaliteit gebruikt.

Ik wilde deze informatie, na het definitieve antwoord van Telfort, ook in een blog gaan publiceren maar dat is niet meer nodig aangezien jij het al gepubliceerd hebt.

Ik maak momenteel dus gebruik van een Fritz!Box op mijn Glasvezel verbinding waarbij de fritzbox dus ook telefonie afhandeld. De problemen welke jij ervaart met stilvallen heb ik in mijn setup nog niet opgemerkt.
Mutje
Reputatie 1
Badge
@aritmeester:
De problemen die ik ervaarde heeft ook te maken dat de ExperiaBox nog voor mijn eigen router hangt.
Omdat ik ook iTV heb kan ik niet zonder, nouja kon ik niet zonder.

Gister heb ik mijn management switch binnen gekregen en draai nu zonder de ExperiaBox.
Internet loopt onder tussen via mijn eigen router met het wan IP, Telefonie werkt nu ook weer perfect.
iTV nog niet kunnen testen wegens landelijke KPN storing, maar deze krijgt wel het juiste IP voor iTV netwerk.
Babylonia
Reputatie 5
[quote=aritmeester]
Mutje schreef:

Ik wilde deze informatie, na het definitieve antwoord van Telfort, ook in een blog gaan publiceren maar dat is niet meer nodig aangezien jij het al gepubliceerd hebt.

Nog een alternatieve manier aan informatie om het werkend te krijgen is altijd aan te bevelen.
Dus ik wil je hierbij stimuleren / vragen ook jou werkwijze in een blog te publiceren.
elektrik
Reputatie 1
aritmeester schreef:

Mutje schreef:

@Mutje, ik heb sinds een week mijn SIP account ook actief in mijn Fritz!Box. Ik heb de SIP gegevens op ongeveer dezelfde manier achterhaald. Ik heb geen gebruik gemaakt van de monitoring functionaliteit van de ExperiaBox maar heb een managed switch met monitoring functionaliteit gebruikt.

Ik maak momenteel dus gebruik van een Fritz!Box op mijn Glasvezel verbinding waarbij de fritzbox dus ook telefonie afhandeld. De problemen welke jij ervaart met stilvallen heb ik in mijn setup nog niet opgemerkt.

Ik gebruik ook een fritz box, graag zie je beschrijving tegemoet hoe je de sip gegevens kunt achterhalen
aritmeester
Badge +1
Ok, ik zal mijn bevindingen binnenkort eens in een blog publiceren!
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@All,

Twee geleden heb ik aangegeven dat ik rond deze week het definitieve besluit kenbaar zou maken. Gezien de grote storing(en) afgelopen dagen is dit actiepunt tot mijn grote spijt uitgesteld. Het is in ieder geval mooi om te zien dat een aantal gebruikers creatief zijn met het achterhalen van de gegevens. Zodra er meer bekend is dan zal ik dat hier melden. Uiteraard lees ik mee en zie ik de tips en tricks graag tegemoet.
TonVH
Reputatie 1
@stephen:
Wat een slappe excuus vertoning is dit. En ook nog een "creatieve oplossingen" toejuichen?

Zeg liever eerlijk dat die gegevens er gewoon niet komen. Punt.
aritmeester
Badge +1
Inmiddels heb ik een (uitgebreide) beschrijving gemaakt over hoe je de SIP gegevens kunt achterhalen. De beschrijving is te vinden op: http://blog.ritmeester.co.nl/2015/11/achterhalen-telefonie-gegevens-telfort.html

Feedback op dit artikel is welkom!
Henkie-Jan
Reputatie 1
Badge
TonVH schreef:

@stephen:
Wat een slappe excuus vertoning is dit. En ook nog een "creatieve oplossingen" toejuichen?

Zeg liever eerlijk dat die gegevens er gewoon niet komen. Punt.

Hij juicht het niet toe? Hij zegt alleen maar dat het mooi is dat er creatieve oplossingen bedacht zijn. Mijn inziens zegt dat wel iets van de keuze die Telfort hier in maakt en dat is in mijn ogen positief. De berichten en de creatieve oplossingen zouden denk ik op de fora van de meeste providers verwijderd worden!

Dat de defintieve reactie nog even duurt is inderdaad erg jammer. Maar denk dat het meer is dan een reactie. Misschien moet er wel een hele procedure worden aangepast. En daarnaast zijn wijzigingen in security waar dit, omdat het om een wachtwoord gaat, erg complex..
itscris
Is er al wat te melden? Ik wil namelijk mijn experiabox niet online hangen (weer zo'n gedoe met je IP adres e.t.c.)
Het zou dus mooi zijn als ik de SIP gegevens gewoon kon opvragen via de website o.i.d.