beantwoord

Telfort SIP wachtwoord


Fetze
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Begreep van de helpdesk van Telfort glasvezel dat ik hier wel een Telfort Sip Wachtwoord kan aanvragen om mijn Telfort telefoonlijnen op een centrale te gebruiken. Graag advies !
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 26 januari 2016, 19:13

Hallo allemaal,

Allereerst mijn oprechte excuses voor het lang uitblijven van een definitieve reactie. Bij dezen deel ik hem met jullie

Vanuit Telfort is besloten om géén SIP-gegevens te verstrekken aan klanten. De reden dat wij dit niet doen is omdat het risico op fraude te groot is. We kunnen alleen de beveiliging waarborgen via onze eigen hardware. Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien jullie vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Bekijk reactie
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

98 Reacties

Tuut-Tuut
Reputatie 5
Badge +3
Voor Glasvezel is dit volgens mij niet mogelijk. Je kan even inloggen op je "Mijn Telfort" - rechts Instellingen - Vast bellen. Als je daar instellingen kan wijzigen dan kan je zelf je SIP wachtwoord aanpassen. Deze situatie is bij xDSL wel mogelijk maar zover als ik weet niet voor Glasvezel.
Fetze
Ik had gebeld met de helpdesk telfort glasvezel en die zei letterlijk dat de forum houder meer bevoegdheden heeft om een sip wachtwoord door te geven.....
Connos
Daar heb ik ook wel interesse in!;)
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@Fetze,

Excuses voor de late reactie en welkom op het forum!

Ik heb zojuist het een en ander opgezocht en ik zie in het gesprekslog nergens staan dat er naar het forum is verwezen. De medewerkers van de helpdesk en de medewerkers op het forum (zoals ik) hebben namelijk dezelfde bevoegdheden.
Bovendien verlenen wij SIP gegevens niet aan klanten. Als het goed is heeft mijn collega jou dit ook duidelijk gemaakt. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen
Fetze
Ik had vorige week contact met de helpdesk van glasvezel en diegene heeft me letterlijk gezegd dat hij de sip code niet kan geven maar de forum houder wel.....dus wie staat er te liegen ?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@Fetze,

Ik heb mijn collega hierover een mail gestuurd en wacht zijn antwoord af. In ieder geval leveren wij geen SIP gegevens aan klanten.

Stephen
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@Fetze,

Ik heb van mijn collega vernomen dat deze inderdaad naar het forum heeft verwezen om hier na te vragen of uit te zoeken hoe je aan deze gegevens kunt komen. Maar nogmaals, deze verstrekken wij niet aan klanten. Excuses als dit wel zo naar jou toe is gecommuniceerd.

Stephen
mkessels
Kunt u misschien aangeven waarom het bij xDSL wel vrijgegeven wordt, en bij glasvezel niet? Beetje vreemd dat er verschillende policies zijn.
Geldt dit trouwens ook voor de nieuwe propositie? Ik dacht dat die hetzelfde was als bij ADSL...
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@mkessels,

Ik ben dit voor je aan het uitzoeken en kom er volgende week op terug.
Fijn pinksterweekend!

Stephen
Icarus
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik mis een aantal features in de Experiabox v8 (waaronder het aanmaken van een wifi gastnetwerk VPN verbindingen) en wil mijn daarom mijn eigen router gebruiken i.p.v. de Experiabox. Dit gaat prima (ook TV), alleen voor telefonie mis ik de login gegevens.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@mkessels, @lcarus,

Ik ben dit nog steeds aan het uitzoeken. Hopelijk kan ik jullie gauw van antwoord voorzien.
Bedankt voor jullie geduld. :)

Stephen
stefan-heiloo
@Stephen - Telfort

Ik hoop ook dat dit kan. Dan kan mijn gigaset n300a direct op SIP.

Mvrgr
Stefan
Icarus
@Stephen - Telfort

Is hier inmiddels al wat meer duidelijkheid over?

Mark
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@lcarus,

Dit is nog steeds in onderzoek. Excuses voor het wachten.
Ik hoop wel deze week hierover uitsluitsel te kunnen geven.

Stephen
Icarus
@Stephen - Telfort

Is hier inmiddels al wat meer duidelijkheid over? Sta op het punt om een abbo te nemen bij een VOIP provider als alternatief, beetje zonde als blijkt dat kort daarna de SIP gegevens van telfort vrijgegeven worden.

Mark
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@lcarus,

Mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een antwoord. Morgen (dinsdag 23 juni 2015) ontvang je van mij een antwoord hierop.

Stephen
ESteg
Volg dit ook met interesse, heb net als een ander hierboven een Gigaset IP basis dat altijd perfect werkte met de SIP-gegevens van de Telfort ADSL-verbinding. De situatie is sinds de komst van de glasvezelverbinding daardoor een stuk verslechterd (slechts 1 in-/uitgaande lijn tegelijkertijd) en ik zal waarschijnlijk het telefonie-gedeelte overhevelen van Telfort naar een andere provider als de SIP inloggegevens niet openbaar worden.

Etienne
mvddonk
Ik sta op het punt om een alles-in-een abonnement af te sluiten en ben benieuwd of dit mogelijk blijkt te zijn.

@Stephen - Telfort, weet je al wat meer?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@All,

Tot mijn grote spijt kan ik helaas nog geen duidelijkheid hierover geven. Intern moet er nog het een en ander worden uitgezocht.
Zodra ik een definitief antwoord heb zal ik die delen in dit topic. Excuses voor het lange wachten.

Stephen
Emphyrio
Ik ben ook benieuwd. Het is al weer 6 dagen sinds de laatste reactie. Al witte rook?
Mutje
Reputatie 1
Badge
Er is tijdje geleden mij verteld dat dit te maken zou hebben met dat het platform nog niet ver genoeg afgeschermd zou zijn.

Tevens is er een omweg om het SIP wachtwoord te achterhalen, omdat ze mij ook het wachtwoord niet wouden geven. Via het modem is deze namelijk op een gemakkelijke manier te achter halen ;)
Icarus
Mutje schreef:

Er is tijdje geleden mij verteld dat dit te maken zou hebben met dat het platform nog niet ver genoeg afgeschermd zou zijn.

Tevens is er een omweg om het SIP wachtwoord te achterhalen, omdat ze mij ook het wachtwoord niet wouden geven. Via het modem is deze namelijk op een gemakkelijke manier te achter halen ;)



Interessant! Zou je kunnen aangeven hoe je dat gedaan hebt?
mkessels
@ Stephen: Ik heb blijkbaar een lastige vraag gesteld :-) , toch al twee maanden op het antwoord aan het wachten. Enig idee hoe lang je nog nodig hebt?
sjakie-iv
Reputatie 1
Badge
Ik zou deze gegevens ook graag hebben.
Maar ik denk niet dat ze via de officiele weg bekend gemaakt zullen worden.
Henkie-Jan
Reputatie 1
Badge
Hmmmz zeer incosequent beleid. Was namelijk in de veronderstelling dat als de gegevens voor DSL vrijgegeven worden dit ook zou gelden voor glas omdat het op het zelfde platform draait. Helemaal na het zien van http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/sipgebruikersgegevens.htm waar geen onderscheid gemaakt wordt tussen glasvezel of DSL. Jammer koste met een tientje om het nummer te porteren en goedkoper uit te zijn maar dan ga ik mijn nummer wel weer migreren.