Na al eerder een heel verhaal te hebben gedicht richting Telfort webcare en het abuse team ook hier nog maar even een bericht:
Mijn adsl verbinding is op 6 juni rond 9:30 omgezet naar een nieuwe aansluiting met extern ip 84.87.163.x.
Sindsdien kan mijn familie, welk ook zit op een nieuwe aansluiting van Telfort, met extern IP 84.87.163.41 de mail- en webserver draaiend bij mij niet meer benaderen. Wij wonen beide in dezelfde plaats (1,5 km verder).
Toen ik mijn oude Telfort aansluiting en server nog op ip 77.172.125.208 zat, werkte het wel vanaf ieder ip.
Vanaf een andere oude Telfort aansluitingen 84.87.166.x of 82.169.108.x ook in dezelfde plaats werkt het wel.
Waar ik ook kom, via het mobiele netwerk, andere ITSP provider of wat dan ook, werkt het ook gewoon.
Het modem van extern IP 84.87.163.41 is er al een keer 2 weken uit geweest, maar het IP adres is hetzelfde gebleven. Ook een factory reset van het modem heeft niet geholpen.
Hieronder de log van een trace route:
C:\>tracert attractieschuur.nl
Tracing route to attractieschuur.nl [84.87.163.x]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms 3 ms router.home [192.168.1.254]
2 http://ip5457a329.direct-adsl.nl [84.87.163.41] reports: Destination host unreachable.
Trace complete.
Ik zie diverse topic's van mensen met hetzelfde probleem, al vanaf 6 maanden terug... Oplossing zie ik niet terug.
Bij Telfort wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en zeggen dat ze dit niet kunnen oplossen.
Lijkt me gewoon een simpel routerings probleem binnen hun netwerk toch?
Het kan toch niet zijn dat niemand binnen Telfort weet hoe dit op lossen is?
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, hoor het graag.
Want ik ben eigenlijk genoodzaakt om na 8 jaar tevreden dienstverlening over te stappen naar een andere provider..... Erg jammer..
Met vriendelijk groet,
Martijn Kranendonk
Beste antwoord door Michael
Om versplintering te voorkomen en om het centraal te houden, verzoek ik eenieder om daar verdere reacties te plaatsen.
Deze gaat op slot.