beantwoord

Telfort na 1 mei

• 19 april 2019
  • 22 reacties
  • 1388 keer bekeken

Badge
volgens het persbericht gaat Xs4all en Telfort op in KPN, dus zou Telfort ophouden te bestaan.

nu ben ik de KPN winkel binnen geweest, omdat Telfort straks niet meer bestaat, en omdat ik wilde weten wat KPN te bieden heeft.
maar in plaats dat alles overgenomen word, sluit ik een nieuw abonnement af, raak ik het combivoordeel kwijt, en ga ik veel meer betalen.

nu hoor ik via via dat Telfort wel gewoon doorgaat, en je dus (na 1 mei) gewoon je abonnement kunt verlengen en hoef je dus niet over te stappen naar KPN

dus hoe zit het nu echt??
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 19 april 2019, 20:57

Overigens kan je in dit topic: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk-80188 alle informatie lezen over de overgang naar KPN. Alle mededelingen in het kader van de overgang worden daar gecommuniceerd.
Bekijk reactie

22 reacties

Hallo @GerhardR ,
Als je tevreden bent met wat je hebt, ook wat betreft prijs, gewoon bij Telfort blijven, het wordt vanzelf een keer KPN en als je nu overstapt stop je bij Telfort en word je klant bij KPN, of dat voordeliger is c.q. wordt weet alleen jijzelf.
Reputatie 8
Badge +16
Overigens kan je in dit topic: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk-80188 alle informatie lezen over de overgang naar KPN. Alle mededelingen in het kader van de overgang worden daar gecommuniceerd.
Of je na 1 mei je abonnement kan verlengen met de Telfort voordelen zou ik niet vanuit gaan.
Zolang je niks veranderd hou je wat je hebt. Wat de rest betreft de tijd zal het leren.
Reputatie 8
Badge +18
Na 1 mei kun je niet meer Telfort abonnementen verlengen helaas
Reputatie 5
Badge +8
Hoi gerhard, welkom hier.

Zover ik weet stopt dit inderdaad vanaf 1 mei. Mag ik vragen hoe je precies naast "via via" dit hebt gehoord? Ergens gezien, gelezen? Misschien leer ik nu ook nog iets nieuws. 😉
Nou hier was het via de buurman en daar weer een kennis van die het via zijn buurman van zijn dochter haar vriendje had gehoord, men noemt dit ook wel het geruchten circuit, daar waar de bladen mee vol staan.😋
Of een fout twitter bericht dat babytv wel blijft. Notabene van een eigen medewerker.
Reputatie 5
Badge +8
Nou hier was het via de buurman en daar weer een kennis van die het via zijn buurman van zijn dochter haar vriendje had gehoord, men noemt dit ook wel het geruchten circuit, daar waar de bladen mee vol staan.😋

Bedoel je Tinus? Van uhmm je weet wel, van de borrel van hoe heet ze ook alweer? Die met die kleine auto met die gekke wieldoppen. Nou ja, je snapt me wel. 😅

Maar, ben wel serieus benieuwd. Misschien heb ik/wij iets gemist. 🙂
Telfort gaat natuurlijk nog wel even door na 1 mei, maar het nog kunnen verlengen onder Telfort na die datum intresseert mij ook.

Zoals het mij nu bekend is moet je juist niet verlengen na 1 mei.(lees geen contract wijzigingen)
Ook daar is nog niks over duidelijk, kan alle kant op gaan, ook al twijfel ik wel of dat goed of beter uitpakt voor de huidige klanten, en wat er bij KPN terug komt.
Ook daar is nog niks over duidelijk, kan alle kant op gaan, ook al twijfel ik wel of dat goed of beter uitpakt voor de huidige klanten, en wat er bij KPN terug komt.
Daarom zoals nu bekend. Gewoon het door Tuut-Tuut gelinkte topic volgen en bekendmakingen hier op het Forum of andere betrouwbare nieuws sites.
Reputatie 3
Is het niet zo dat KPN juridisch gezien verplicht is de bestaande contracten welke klanten van Telfort op dit moment 1 op 1 over moet nemen? Ik wwet nog dat toen enkele jaren geleden Ziggo/Vodafone door de ACM verplicht werd om Vodafone thuis af te stoten dit ook gelde.

Aangezien ik dit zelf ook heb meegemaakt, was toen klant bij Vodafone thuis en had er een aantal themapakketten gratis bij die je toen als actie kreeg als je alles in een afnam men kon toen kiezen uit 2 van de 4 pakketten, T-Mobile moest de contracten zo overnemen.

Stel ik zou weggaan bij T-Mobile en na zeg maar een paar jaar weer terugkeren ben ik mijn huidige contract kwijt, soms kun je dus beter niks veranderen, of dit ook geld bij Telfort durf ik niet te zeggen omdat het in dit geval om een interne mutatie gaat
Reputatie 8
Badge +18
Telfort gaat natuurlijk nog wel even door na 1 mei, maar het nog kunnen verlengen onder Telfort na die datum intresseert mij ook.

Zoals het mij nu bekend is moet je juist niet verlengen na 1 mei.(lees geen contract wijzigingen)

@Galdor68 afgelopen week met een insider gesproken omdat mijn abo 6 juni afloopt of het mogelijk is om nu te verlengen echter dit kan een maand van tevoren in mijn geval dus 7 mei.
Dat gaat dus niet meer omdat een contract verlengen inhoud dat men een nieuw contract aangaat en zoals je weet sluit Telfort na 1 mei geen nieuwe contracten meer af
@BeMu Daarom er is voor een geleidelijke afbouw gekozen en KPN zorgt er wel voor dat er geen of lastig te vinden juridische zwakke plekken zijn.

De fusie Ziggo-UPC is een beter vergelijk dan de fusie Vodafone-Ziggo de afstoot naar Tmobile had met oneerlijke concurrentie etc te maken. Omdat vodafoneZiggo anders de mogelijkheid had om op 3 systemen kunnen leveren kabel, dsl en glas van dsl weet ik niet zeker of Voda zo leverde.

Hoewel KPN-XS4ALL meer overeenkomt want Telfort is al langere tijd alleen een uithangbord.
Wel met eigen personeel in de winkels bijvoorbeeld en administratief en technisch verschillend van KPN.
KPN neemt geen contracten over, KPN schrapt alleen een naam boven de brieven, de lopende contracten worden met geen vinger aangeraakt, maar owee als je ook maar iets wil wijzigen aan je lopende contract, dan gaan er waarschijnlijk hele andere voorwaarden gelden na 1 Mei, als dit nu er al niet in staan, maar ja wie leest die kleine lettertjes allemaal.😙

Maar begint mij wel op te vallen dat Telfort er een beetje met de pet naar gaat gooien, we zijn bijna klaar dus wat maakt het uit, (De klantenservice bedoel ik daarmee, niet webcare hier op het forum die doen nog wel hun best om de puinhoop van de klantenservice op te ruimen) contracten worden omgezet terwijl een klant alleen maar een vraagje heeft, dingen worden in gang gezet die niet meer te stoppen zijn volgens de klantenservice, jammer dat het zo gaat lijken op een onwaardig einde van Telfort, word er een beetje verdrietig van eerlijk gezegd.😭😭
Badge
Er is heel veel onduidelijk, niet alleen voor klanten maar vooral ook het personeel!

Ik begreep na contact te hebben gehad met de klantenservice, dat, het nog wel een jaar kan duren dat Telfort helemaal niet méér bestaat, en in die periode alles van Telfort gewoon actief is!
Alleen het afsluiten van nieuwe abonnementen bis niet meer mogelijk, maar verlengen tot max. Een jaar zeker wel!!
Reputatie 3
Wat niet vergeten moet worden dat KPN zelfs in 2019 nog de arrogantie heeft uit de tijd dat ze een staatsbedrijf waren als PTT, voor ze zo ver zijn dat ze zich gedragen als een onafhankelijke marktpartij vergelijkbaar met Ziggo/Vodafone of T-Mobile enz. zijn we nog wel een paar decennia verder.

m.i. is Telfort net als XS4ALL altijd een ondergeschoven kind geweest, ze wilden het graag hebben betaalden de eigenaren er veel te veel voor, die lachten natuurlijk om de domheid van KPN, trouwens KPN heeft in haar bestaan vele domme dingen gedaan zoals de bedragen die indertijd zijn betaald voor UMTS kostte ze bijna het voortbestaan (helaas niet gebeurd)

Moet eerlijk bekennen nooit fan geweest te zijn van KPN vroeger voor de telefoon al heel vroeg naar UPC Priority telefooon hete dat toen, later over naar internet en tv van UPC, nu glasvezel via een concurrent van de DSL techniek ben ik nooit een voorstander geweest.
Er is heel veel onduidelijk, niet alleen voor klanten maar vooral ook het personeel!

Ik begreep na contact te hebben gehad met de klantenservice, dat, het nog wel een jaar kan duren dat Telfort helemaal niet méér bestaat, en in die periode alles van Telfort gewoon actief is!
Alleen het afsluiten van nieuwe abonnementen bis niet meer mogelijk, maar verlengen tot max. Een jaar zeker wel!!

Klopt, er is veel te veel duister en mistig wat men nu echt wil, maar 1 ding is duidelijk, de naam Telfort verdwijnt uit de straten, uit de zoekmacines van nieuwe abonnementen, maar hoe snel het deel Telfort echt is verdwenen is op het moment dat men bij KPN besluit om alle systemen die Telfort gerelateerd zijn uit te faseren, net zoals ze nu met de Lijbrand, concept en xms enz systemen doen(de zwarte AB met amino en nog DVBc op de glasvezel),
nu zal de omschakeling van de huidige systemen naar KPN een stuk makkelijker gaan, alleen wat nieuwe software puschen naar de routers en ipTV kastjes.
Dat met een jaar verlengen kan zover ik weet tot en met 1 mei daarna niet meer, niet via Telfort. Maar ik laat me wel verrassen in augustus wat er wel of niet mogelijk is.
Verlengen is ook een nieuw nieuw abonnement, dus ik zou ook verbaasd zijn als je die na 1 Mei nog zou kunnen krijgen.
Reputatie 8
Badge +18
Al eerder gememoreerd verlengen na 1 mei met een Telfort abo is echt niet meer mogelijk
Reputatie 8
Badge +12
Ik neem het topic even over van Alex. Ik heb zojuist nieuwe informatie ontvangen.

Hier zit je inderdaad in de goede richting. Het kan zeker nog even duren voordat Telfort volledig verder is gegaan onder de vlag van KPN. Tot die tijd blijft Telfort.

Het is na 1 mei dan ook nog mogelijk om te verlengen. Dit kan zowel voor Mobiel als Thuis via Mijn Telfort.

Voor Mobiel wordt je verwezen naar de shop om te verlengen. Je dient dan eerst in te loggen en vervolgens kun je de verlenging van jouw keuze kiezen.

Voor Thuis kun je indien je buiten je jaarcontract zit het abonnement aanpassen in Mijn Telfort, dit is wel met een nieuw jaarcontract. Zo kan je bijvoorbeeld van Internet + TV naar Alles-in-1 inclusief nieuw jaarcontract.

Het is dus niet zo dat je na 1 mei helemaal niets meer kan verlengen bij Telfort.

Reageer