Telfort internet : Waardeloos,traag en haperend. Maar het lig niet aan telfort!(zeggen ze)

• 3 juni 2014
  • 26 reacties
  • 892 keer bekeken

Na internet bij telfort aangesloten te zijn en het al aantal maanden in gebruik te hebben :
Is niet alleen het internet slecht, maar ook de helpdesk.

Zelf ben ik werkzaam in de ict dus dat mijn nieuwste router die met een met gb poort en draad aangesloten is aan de router, vervolgens aan mijn mac laptop aan de router, dat zorg voor vertraging, weet ik allang 😉.
En de meting die ze vanuit een ingehuurde helpdesk doen, die is gewoon goed.Geen 1 klein ruisje, precies, precies wat er hoor te staan.
Het lig ook niet aan mijn lijn of aansluiting, de andere kant (server) is traag of de website. Alle andere server of website is traag, mijn lijn is goed.(en de meeting kan dat argument ondersteunen).
Of het lig niet aan mijn verbinding, het lig aan mijn computer.
En het is wel snel als ik met 1 laptop verbonden ben en met alle andere apparaten ook nog erbij zoals mijn nas server(die niks op internet te zoeken heeft), mijn mobiel die uit staat, en mijn tv die niet aan staat.
En soms zet ik mijn wifi uit op mijn mobiel, dan laat de pagina iets sneller met de 3g (van kpn).

En dat maakt niet uit, als ondernemer heb je alle tijd. Dus snelheid... ja dat doe je erbij voor de magnetron. Logische... duh?!
Ow u bent ondernemer? Ja dan moet u het zakelijk pakket nemen meneer (aldus de helpdesk) Ow is 30 Mb/s internet dan anders?
En ik moet ? mag ik niet zelf kiezen?
En soms download ik wel een bestand waarvan ik denk : Heee, het kan dus wel wat sneller....

Het ergste vind ik wel vanavond. Denk golden eye even kijken. Haperingen, wel geluid geen beeld, stukje stoppen dan weer verder gaan.
Hoeveel min denkt u dat ik van de film heb gezien? En precies tijdens de reclame werkt het wel allemaal!
Heb hem minimaal 7 keer opgestart.
Zal ik u een geheimpje vertellen : Ik ben halverwege de film begonnen. Want was bezig met mijn internet verbinding, alle apparaten weer aan te sluiten incl magnetron. Want de avond ervoor had ik ook precies zelfde probleem, maar dacht doe eens gek, alles ontkoppelen!

Zal ik nog een geheimpje vertellen ? Ik heb hiervoor in de natuur gewoond en daar had ik 100kb lijn omdat mijn woning te ver van de centrale zat. Zou toch een wereld van verschil moeten merken met de nieuwe aansluiting van telfort? Nee!

Ik durf niet meer te bellen, het zal wel aan mijn iphone liggen...De meting is goed.

26 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Om bij het begin te beginnen... welk modem heb je? En waarom heb je er nog een extra router achter aangesloten?

Als de snelheid met één laptop wèl goed is, dan is de eerste indruk dat er iets mis gaat in je thuisnetwerk...
Ow dat was ik vergeten. Heb bij kon gewerkt en er zijn 2 verschillende type modems. Ik heb de langzame versie tot 25 Mbit. Maar 2 keer gebeld. Ze wisten niet te beargumenteren maar dit was echt de juiste en niet anders.

In mijn verhaal maak ik (dacht ik vanuit mijn perspectief) duidelijk dat ik al geprobeerd heb om alle apparaten te ontkoppelen.

Maar denkt u dat de helpdesk dat al niet gevraagd heeft?
En als ict'er niet al geprobeerd heb ?
Of dat uitmaakt met apparaten die niks op internet te zoeken hebben(op dat moment van proberen)?

En mijn hightech Tp-link Router echt voor vertraging zorg ?

Misschien het verhaal beter lezen ?
Deze reactie heb ik pas 4 keer gehad bij de helpdesk. Geef niet.
Ow dat was ik vergeten. Heb bij kon gewerkt en er zijn 2 verschillende type modems. Ik heb de langzame versie tot 25 Mbit. Maar 2 keer gebeld. Ze wisten niet te beargumenteren maar dit was echt de juiste en niet anders.

In mijn verhaal maak ik (dacht ik vanuit mijn perspectief) duidelijk dat ik al geprobeerd heb om alle apparaten te ontkoppelen.

Maar denkt u dat de helpdesk dat al niet gevraagd heeft?
En als ict'er niet al geprobeerd heb ?
Of dat uitmaakt met apparaten die niks op internet te zoeken hebben(op dat moment van proberen)?

En mijn hightech Tp-link Router echt voor vertraging zorg ?

Misschien het verhaal beter lezen ?
Deze reactie heb ik pas 4 keer gehad bij de helpdesk. Geef niet.
Reputatie 8
Badge +16
Je geeft helaas geen antwoord op de vraag...

Welk modem (merk en type) gebruik je nu? En waarom sluit je er een router op aan?

er zijn 2 verschillende type modems. Ik heb de langzame versie tot 25 Mbit.
Ik loop al een tijdje mee op dit forum... maar ik heb nog nooit gehoord van een langzame versie van een modem dat maar tot 25Mbit ging.

Voor een ict-er ben je erg vaag.
Forum en mobiel: werkt uitstekend!
Inloggen : komt gewoon uit op inlog pagina. Ingelogd of niet. Na 6 pogingen :denk het wel.
Testen :ja. Geen melding.

Reageren : verstuur> geen reactie website. Wel reactie geplaatst.

Maar de meting is goed ... !
De standaard die geleverd word. Ik heb bij KPN gewerkt. Ik heb het ervaren.

De Router is erbij omdat die sneller is dan de standaard Router. Van computers naar NAS verbinding en omdat deze Router beter streaming aan kan dan de Router.
Sterker nog... Toen ik zelf KPN adsl had. Heb ik na de ontvangst een modem gekregen. Gebeld erover ( want had toen 50 Mbit verbinding. ) kreeg zonder discussie een andere. Want ze wisten dat ik gelijk had.
Type zoek ik later wel op. Nu mezelf aan trosten in het café.
Was het zat die tv app.
Reputatie 8
Badge +16
De standaard die geleverd word. Ik heb bij KPN gewerkt. Ik heb het ervaren.

Ik geef het op... en begrijp inmiddels ook een beetje waarom de helpdesk je niet verder kon helpen.

Als je overigens een Experiabox bedoelt... die gaat vele malen sneller dan de 25Mbit die je noemt. Er zijn klanten die met een 84/8 profiel gewoon volle bak op Speedtest halen.
Als en stel je voor dat je gelijk hebt.
Dan hoef mijn tv app toch niet zo te doen als ik naast mijn modem zit 🙂.
Jouw forum ervaring weeg ook zwaarder dan mijn werk ervaring 🙂. Sorry
Badge +2
Franzki probeert je te helpen. Andere forumbezoekers zullen ook graag bereid zijn je te helpen. Aangezien het een openbaar forum is, en voor hulp afdoende info nodig is, zal je dan dus meer info moeten geven. Als je dat niet wilt, is dat je goed recht. Enige vraag is dan waarom je dan überhaupt hier een berichtje plaatst. Als je namelijk het gesprek wilt voortzetten waar je gebleven bent, kan je het beste de klantenservice bellen, die kunnen alle notities in zien.

On topic vraag zou bijvoorbeeld zijn: heb je al eens getest hoe je verbinding werkt wanneer je je eigen router niet gebruikt?
Reputatie 2
Badge +1
Tja, een warrig verhaal.
probeer eerst je verbinding eens te testen met de standaard Modem/router die je in bruikleen gekregen hebt. Verbind dan je computer dmv een netwerkkabel met je router... Gaat dan alles zoals het hoort weet je dat jet bij je huisinstallatie zit, en zal de helpdesk je niet verder kunnen helpen. In dat geval zit er waarschijnlijk wel wat kennis hier op het forum om je te helpen...
Maar een ict'er zou dit eigenlijk al uit zichzelf gedaan moeten hebben denk ik dan weer.
succes!
Badge
Indeed.. De volgens jou langzame versie zou dan de ZyXEL moeten zijn en de snelle de de Arcadyan. Beiden geven aan wat de intrainsnelheid, haalbare snelheid en FEC/CRC errors zijn.

Wat voor ping resultaten krijg je, doe hier eens een logje van 100 pings naar je modem, zonder je "high-tech" TP-Link router (waar je neem ik aan dan DD/OpenWRT op hebt draaien ipv de lowtech standaard TP-Link firmware??) ertussen.

Er zijn drie scenario's waarin jouw resultaten dan plausibel zijn:

1. Defecte lijnkaart
2. Defect modem
3. Instabiele lijn

1 is te zien door perfecte waardes waar amper internet door komt, ook met een vervangend modem
2 is te zien door hoge pings richting modem
3 is te zien aan de lijnwaardes in het modem

Dus geef ons n00bs deze informatie eens! En als je bij KPN gewerkt hebt, kan je dan niet een oud collega even een uitgebreide lijnanalyse laten doen en de resultaten aan ons n00bjes laten zien? 🙂 Dan kunnen we gelijk kijken waar het probleem bij jou zit, extern, danwel intern :)

En als de lijnkaart en/of het modem defect zijn, zit het inderdaad niet bij Telfort, maar kunnen ze er wel wat aan doen 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Geen van de forumtoppers, legende's enz. proberen een ander te helpen. Deze mensen zijn geheel niet Teltort kritisch. Telfort kan niets fout doen maar het ligt altijd aan de klant! Bij mij zijn inmiddels 5 monteurs geweest die allemaal hebben vastgesteld dat de aansluiting tussen de straatkast en de centrale slecht is. Echter Telfort weigert dit op te lossen. Mijn attainable is 7,4 mb en ik haal nog geen 4Mb. Daarnaast is het een grote leugen dat Telfort dezelfde kwaliteit levert voor dezelfde prijs. Hugo en zijn forum.....zijn in mijn ogen psychopaten!
Badge
Leuk man dat je namen gaat noemen. Echt stoer.

Jouw probleem zit in het KPN domein. Daar kan Telfort niets aan doen. Sterker nog, KPN wijst dit soort reparatieverzoeken keer op keer af. Ook bij andere Wholesale providers.

Telfort maakt fouten zat. Bij jou is het duidelijk een KPN probleem. Ik heb Telfort vaak genoeg zaken verweten. Maar de meeste problemen zitten gewoon in de thuissituatie. En zo lang als alle "ik ben IT-er en ik heb altijd gelijk" idioten niet even de standaard vragen beantwoorden KUNNEN ze ook niet geholpen worden.

Ik HEB niet eens Telfort momenteel. Maar ik hoop dat jouw mening voldoende is voor een verwijzing naar de GGZ voor mij. Ik zal zo eens langs gaan! 😛
Reputatie 1
Badge +1
Beste Stuurenhout, blijkbaar voelt u zich aangesproken! Helaas is dat geheel niet mijn bedoeling. Sterker nog, u heeft mij in het verleden juist wel geholpen! Dit in tegenstelling tot de forum....................! Ik bedoel daarmee mensen die meer dan 2000 reactie's hebben geplaatst en forum..... in hun profiel hebben staan! Als je toch meer dan 10.000 reactie's hebt geplaatst op dit forum heb je dan nog wel een leven? Nadat Telfort mij niet wou helpen heb ik de KPN helpdesk gebeld en kreeg het advies om op kabel over te stappen! Wat een zielige bedoening! Nogmaals Stuurenhout het is geenszins mijn bedoeling geweest om u te schofferen immers in uw profiel staat "schrijft lekker mee"!
Badge +2
@Indi,

Bij deze het verzoek te stoppen met ongefundeerd trollen in andermans topics. Hier ben je al meerdere keren voor gewaarschuwd, dus daar is in jouw geval nog maar heel beperkt geduld voor. Ik hou er helemaal niet van om in te moeten grijpen, gelukkig is dat ook zelden nodig. Laten we proberen dat zo te houden.

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
Ongefundeerd? Trollen? Je weet wel beter Hugo! Jouw forum...... zijn trollen! Geef maar eens openheid van zaken zoals jullie geheime paralelle forum! Los maar eens echt problemen op! Bewijs maar eens dat je dat kan en los MIJN probleem op na jaren frustratie over jullie slechte dienstverlening! Overigens heb ik alle correspondentie tussen Henk-Telfort en mij in mijn bezit en misschien wordt het tijd dat ik die openbaar maak. En als dat hier niet lukt dan doe ik het wel op een aantal domeinen die ik beheer zoals http://denarcist.nl Als je goed kijkt zie je als Favicon.................. Los mijn probleem op of haal de DLM eraf! Jullie hebben een inspanningsverplichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zelfs nadat hier 5 monteurs zijn geweest! 4 zzpers en 1 echte KPN monteur die de routering veranderde en mij waarschuwde dat hij eigenlijk met 2 man had moeten zijn om een goede kabel uit te kunnen kiezen!!!!! Overigens raak ik van jouw dreigement geheel niet onder de indruk!!!!!!!!!!!!!!!
Badge
Beste meeuw013, ik vind je verhaal helaas ook best warrig -zelfs voor een ICT'er ;)

Heb je nu wel of niet al eens getest met alléén je modem en daarop alléén je laptop / pc aangesloten via een draad, dus nog even geen Wifi erbij halen, dat is testfase 2.
Badge +2
Topic is opgeschoond, Indi mag even 24 uur afkoelen.

Hugo

Reageer