beantwoord

Telfort internet en tv traag

• 22 januari 2019
  • 36 reacties
  • 813 keer bekeken

Hoi Telfort,

Sinds een aantal weken heb ik vaak traag internet. Ook hapert dan het beeld van mijn tv of Netflix geeft aan dat er geen verbinding is. Het is voornamelijk in de avond, maar zo kan ik er ‘s morgens of ‘s middags ook last van hebben. Ook is het niet constant, soms na 5 minuten heb ik weer gewoon de normale snelheid en dan werkt het weer een tijdje, maar het kan ook soms een uur lang erg traag/haperend zijn. Ik heb al een aantal keer het modem gereset en alle kabels er uit getrokken, zonder resultaat. Ook heb ik de Wifikanalen proberen te veranderen, maar dat geeft meestal een nog slechter resultaat.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing heeft?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 1 maart 2019, 20:27

De kans dat je 2 modems krijgt die niet naar behoren werken is zo klein dat ik daar niet vanuit was gegaan, maar dat zal je dan net zien natuurlijk. In de notitie zie ik staan dat hij met een testmodem wel verbinding kon krijgen. Na contact met de technische dienst is jouw modem gereset en daarna kreeg die blijkbaar wel weer verbinding. Als ik het goed zie heb je nu dus in ieder geval wel een verbinding, en zal het nieuwe modem volgende week geleverd worden. Ik ben heel benieuwd hoe het dan gaat. 🙂
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat verklaart het inderdaad 🙂 Graag gedaan, goed om te lezen dat het perfect werkt nu! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Hoi @Jasper - Telfort 

ik heb sinds een maand weer exact dezelfde problemen met internet en televisie. Opvallend is nu dat Netflix steeds bij 25% blijft hangen. 

tot nu toe heb ik alle stappen van vorige keer doorlopen, maar dan blijft het probleem zich voordoen. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wonne, dat is niet de bedoeling natuurlijk! Ik ben meteen voor je gaan kijken naar de verbinding en die lijkt inderdaad niet helemaal stabiel te zijn. Heb je het kabeltje tussen het hoofdaansluitpunt (IS/RA-punt) en de Experia Box ook al vervangen? Het beste is om hier een rond kabeltje van max 1m50 te gebruiken. Als dat het niet verbeterd zou je in het IS/RA-punt kunnen kijken (als die open kan) of daar mogelijk oxidatie in zit.

Hoi @Jasper - Telfort ,

ik heb alle kabels opnieuw gecontroleerd, nu nog extra van de hoofdaansluiting. Deze waren vorige keer allemaal door de monteur vervangen, dus ik neem aan dat dat wel goed zit. Ook het aansluitpunt zelf had hij vervangen. Lijkt me stug dat dat binnen een jaar oxideert.

Reputatie 8
Badge +11

Als er geen vocht bij komt is de kans op oxidatie in die tijd niet zo groot inderdaad @Wonne. Ik wou het bewust toch even nakijken, de enige andere optie voor zo'n melding van een instabiele verbinding is namelijk een monteur inplannen. Dat is in deze tijd door corona erg moeilijk, in verband met de veiligheid zijn er nu minder monteurs actief en zij kunnen alleen gepland worden voor een volledig uitval. Hiervoor is die mogelijkheid er nu helaas niet. Had je alle apparatuur ook al opnieuw teruggezet naar de fabrieksinstellingen, voor de zekerheid?

@Jasper - Telfort ja dat was het eerste wat ik gedaan had. 

Jammer dat er geen monteurs ingezet kunnen worden. Vooral in deze tijd is het erg frustrerend om geen vloeiende verbinding te hebben ivm werk en Netflix thuis :( maar ik begrijp het van jullie kant natuurlijk ook. 

Is het misschien mogelijk om weer een nieuwe Experiabox te ontvangen? Want vorige keer werkte de verbinding weer perfect na aansluiting van de nieuwe box.

Reputatie 8
Badge +18

Alhoewel het aansluitkabeltje nog maar 1 jaar geleden is geïnstalleerd raad ik je aan om toch het aansluitkabeltje van max 150 cm te vernieuwen dat heeft niets met corrosie te maken en uit ervaring zie ik hier op forum toch heel vaak dat het de oplossing is.

@jimny aangezien ik, voor het kabeltje vervangen was, vorig jaar exact hetzelfde probleem ervaarde denk ik niet dat het aan het kabeltje ligt.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb ook niet het vermoeden dat het aan het kabeltje ligt, maar omdat de situatie met monteurs nu zo is als deze is zijn het dingen die we toch kunnen proberen in de hoop dat het beter wordt. De kans dat het modem vervangen een nieuwe verbetering geeft is niet zo groot, dat zal hetzelfde model zijn en de kans dat de huidige nu al stuk is is klein. Het is mogelijk natuurlijk, maar niet waarschijnlijk. Het opnieuw instellen van de Experia Box komt dan daar al dichtbij, maar dat gaf ook geen verbetering zei je. 

Als de situatie daardoor blijft zoals die is kunnen we alleen even wachten tot de situatie met corona verbeterd en monteurs weer makkelijker op pad kunnen.

Hoi @Jasper - Telfort, is er al wat meer bekend rond Corona en de monteurs?

En ik had nog een vraagje; kan ik ergens een nieuw klepje van de batterijen van de afstandsbediening voor de tv box bestellen? Hij sluit niet meer namelijk. 

Reputatie 8
Badge +11

Op dit moment hebben we daar nog geen duidelijkheid over, gisteravond heeft het kabinet wel een versoepeling aangekondigd van veel maatregelen maar wat voor gevolgen dat heeft voor de monteurs is nog niet bekend. De KPN website wordt bijgewerkt zodra er meer bekend is, ik hou de interne informatie ook voor je in de gaten.

Een los klepje voor de afstandsbediening heb ik niet, maar ik kan je wel een helemaal nieuwe afstandsbediening sturen. Daar zit het klepje nog wel goed op vast. Dat heb ik meteen in gang gezet, je zult die binnen enkele werkdagen zien verschijnen :slight_smile:

Reageer