beantwoord

Telfort internet en tv traag

• 22 januari 2019
  • 36 reacties
  • 813 keer bekeken

Hoi Telfort,

Sinds een aantal weken heb ik vaak traag internet. Ook hapert dan het beeld van mijn tv of Netflix geeft aan dat er geen verbinding is. Het is voornamelijk in de avond, maar zo kan ik er ‘s morgens of ‘s middags ook last van hebben. Ook is het niet constant, soms na 5 minuten heb ik weer gewoon de normale snelheid en dan werkt het weer een tijdje, maar het kan ook soms een uur lang erg traag/haperend zijn. Ik heb al een aantal keer het modem gereset en alle kabels er uit getrokken, zonder resultaat. Ook heb ik de Wifikanalen proberen te veranderen, maar dat geeft meestal een nog slechter resultaat.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing heeft?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 1 maart 2019, 20:27

De kans dat je 2 modems krijgt die niet naar behoren werken is zo klein dat ik daar niet vanuit was gegaan, maar dat zal je dan net zien natuurlijk. In de notitie zie ik staan dat hij met een testmodem wel verbinding kon krijgen. Na contact met de technische dienst is jouw modem gereset en daarna kreeg die blijkbaar wel weer verbinding. Als ik het goed zie heb je nu dus in ieder geval wel een verbinding, en zal het nieuwe modem volgende week geleverd worden. Ik ben heel benieuwd hoe het dan gaat. 🙂
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Wonne, als je internetverbinding zo inzakt is dat erg lastig inderdaad! Ervaar je dit via zowel WiFi als bekabeld internet, naast het haperende tv beeld? Ik heb je verbinding ook meteen nagekeken en de verbinding tot en met de Experia Box lijkt wel stabiel te zijn. Hoe is de Experia Box aangesloten op het aansluitpunt, is dat met een directe kabel, is deze kabel plat of rond en hoe lang is deze?
Hoi Jasper,

Bedankt voor je antwoord.

Ik weet niet of het ook via bekabeld internet is, ik heb geen computer of laptop en dat kan ik dus niet checken. Gisteren had ik vanaf een uur of 6-7 last van een trage verbinding.

De experiabox is aangesloten met een ronde kabel, direct vanaf het aansluitpunt. Deze is een meter lang.
Reputatie 8
Badge +11
De bekabeling klinkt goed inderdaad, maar toch is de verbinding nog steeds traag. Ik heb de verbinding nog eens nagekeken en die lijkt nog stabiel te zijn. Ik heb ook specifiek naar het tv signaal gekeken en daar zit ik ook geen gekke dingen in.
Is er een mogelijkheid om een laptop te lenen, van bijvoorbeeld buren, om daar een speedtest mee te doen? Daarmee kunnen we concreet kijken welke kant we op moeten kijken.
Dat heb ik inmiddels gedaan, dan is de snelheid inderdaad goed. Ik moet er trouwens bij zeggen dat mijn tv ook via een draadloze verbinding set gaat.
Reputatie 8
Badge +11
De snelheid komt wel aan op de Experia Box dus en wordt via de kabel ook doorgegeven aan de laptop. Deze test was ook via deze draadloze set neem ik aan, of had je daarvoor een andere kabel op de modem aangesloten?
Ik heb de kabel via de experiabox in de laptop gedaan. Ik heb geen andere kabels aangesloten.
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, dat is dus een andere aansluiting dan de tv gebruikt. Zou je de stappen op deze pagina voor de draadloze set kunnen doorlopen en kijken of het beeld daarmee beter wordt?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Wonne, ik heb nog geen antwoord van je gezien. Is het verbeterd na het volgen van de stappen op de website?
Hoi Jasper,

Inmiddels is de tv al iets verbeterd. In plaats van dat Netflix er na lang laden mee stopt, blijft hij eerder haperen (dus zo nu en dan laden). De test heb ik gedaan, maar aangezien het ook via bekabeld tv kijken is, zal het niet aan de draadloze verbinding liggen.

Het grootste probleem blijft bij mij toch wel internet.
Beste Jasper,

vanmorgen zag ik in mijn appartementencomplex een brief hangen van KPN dat er meer bewoners zijn met storing van internet en zij metingen gaan doen.
Reputatie 8
Badge +11
Ah kijk aan, dat kan dan ook het een en ander verklaren. Was het een officiële brief vanuit KPN die daar hing, of heeft een van de buren dat opgeschreven en opgehangen?
Het was een officiële brief van KPN, maar ze zijn niet bij mij langs geweest, dus ik denk dat het alleen voor klanten van KPN geldt?
Reputatie 8
Badge +11
Dat durf ik niet te zeggen, ondanks dat KPN en wij onderdeel zijn van dezelfde organisatie zijn de klantgegevens wel gescheiden van elkaar. Het kan zijn dat KPN daarom metingen heeft gedaan bij een aantal KPN klanten, en op basis daarvan iets gaat doen aan het netwerk. Er zijn (om het overzichtelijk te houden 🙂 ) ook 2 verschillende KPN's, je hebt de internetprovider, die net als Telfort abonnementen aanbiedt en je hebt KPN de netwerkbeheerder. Die laatste gaat over het netwerk voor alle providers die daar gebruik van maken. Het kan ook zijn dat zij de metingen hebben gedaan, dan weten ze alleen dat er iemand woont die het netwerk gebruikt en is het niet relevant welke provider je hebt. Hangt de brief er nog steeds? Of is die al weg en heb je iets van de buren gehoord hierover? Ik heb ook gekeken of ik er in mijn systeem iets over kan vinden, maar ik zie er geen aantekeningen over terug.
Oké, duidelijk!

Nee de brief hangt er niet meer en de buren die ik spreek zijn aangesloten op Ziggo.

Tot op heden is er ook nog niets veranderd aan het langzame internet en haperende tv.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb de verbinding ook weer nagekeken, ik zie daar nog steeds geen gekke dingen in. Voor de internetverbinding blijf ik het vermoeden hebben dat het met het WiFi signaal te maken heeft, aangezien het met de kabel wel goed was en de metingen doen ook vermoeden dat het voldoende op huis aankomt. Ik wil het modem daarvoor vervangen, dan kunnen we daarmee kijken hoe het daarmee gaat. Of het tv beeld daarmee ook verbeterd weet ik niet, maar daar komen we maar op een manier achter :)
Ik heb de nieuwe modem bij deze ook al verzonden, deze zal je binnen 2-3 werkdagen in ontvangst kunnen nemen. Ik hoor dan graag van je hoe het daarmee gaat.
Het modem is binnengekomen, hartelijk dank. Tot nu toe nog geen problemen gehad, maar het is nog vroeg, gezien de meeste problemen pas in de middag/avond komen, zal ik over een paar dagen weer oordelen.
Reputatie 8
Badge +11
De eerste indrukken zijn in ieder geval positief, dat is fijn om te lezen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het in de avond gaat, ik hoor dat graag nog van je.
Hoi Jasper, helaas geeft een nieuw modem geen verbetering. Nog steeds een haperende tv en internet. Is er misschien inmiddels al meer bekend bij KPN over de metingen of staat Telfort daar buiten?
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat het modem toch niet de gewenste verbetering gaf! Die metingen kan ik helaas niet inzien, ik heb zelf nog wat andere metingen gedaan en ik ben ook nog niet tevreden over het resultaat. Ik heb daarom een melding aangemaakt voor een monteur, zodat die ook bij jou kan kijken. Hij kan dan ook met de achterliggende afdeling contact opnemen en waar nodig sparren met de technische dienst van KPN. Je hebt een mail en sms gekregen voor het maken van een afspraak. Laat je weten als de monteur geweest is?
Hoi Jasper,

Bedankt voor de afspraak. De monteur is inmiddels geweest en het blijkt dat het nieuwe modem ook niet naar behoren werkt. Het afwachten is nu dus op een ander nieuw modem.

Hopelijk heb ik volgende week na een lange tijd eindelijk weer tv en internet naar behoren :)

In ieder geval bedankt voor alle moeite!
Reputatie 8
Badge +11
De kans dat je 2 modems krijgt die niet naar behoren werken is zo klein dat ik daar niet vanuit was gegaan, maar dat zal je dan net zien natuurlijk. In de notitie zie ik staan dat hij met een testmodem wel verbinding kon krijgen. Na contact met de technische dienst is jouw modem gereset en daarna kreeg die blijkbaar wel weer verbinding. Als ik het goed zie heb je nu dus in ieder geval wel een verbinding, en zal het nieuwe modem volgende week geleverd worden. Ik ben heel benieuwd hoe het dan gaat. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat de nieuwe modem inmiddels is aangesloten, hoe doet de verbinding het nu?
Hoi Jasper, dat is gek want ik ben op vakantie en heb het nieuwe modem nog niet aangesloten! Ik zal het vandeweek even doen en dan een update geven over de werking.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is raar inderdaad, vanaf je vakantieadres zal het lastig installeren zijn. Ik wacht je bevindingen met het nieuwe modem af.
Hoi Jasper,

Bij thuiskomst was het nieuwe modem inderdaad al aangesloten door de ‘oppas’ en hij werkt perfect. Hartelijk bedankt!

Reageer