beantwoord

Telfort houdt zich niet aan de afspraken!

• 6 januari 2018
  • 4 reacties
  • 162 keer bekeken

Begin december 2017 heb ik via het internet een aanvraag gedaan voor internet van Telfort. Zij zouden bij me toenmalige provider Vodafone mijn contract opzeggen en per 2 januari 2018 bij mij leveren. Op dinsdag 2 januari heeft inmiddels Vodafone mij afgesloten volgens afspraak en Telfort geen internet geleverd. Ik belde in de middag dat er nog geen internet was. Een vriendelijke vrouw vertelt mij dat het 's avonds aangesloten zou worden rond een uurtje of negen. Helaas nog steeds op 2 januari inmiddels al 10 uur geweest nog geen internet. De volgende ochtend nogmaals gebeld. Volgen alle standaardprocedures met de medewerker. Helaas komt hij tot de conclusie dat het echt niet werkt dus ik kon een afspraak maken met Gideon voor een monteur. Zij konden helaas niet eerder dan vrijdag. Dus vrijdag om 9.30 uur staat de monteur voor ons. Hij sluit alle kabels aan. ook Hij komt tot de conclusie dat er iets niet klopt. want er is nog steeds geen internet. Na een aantal telefoontjes en metingen komen ze erachter dat er een miscommunicatie is tussen Telfort en KPN. Gelukkig is er een medewerker van Gideon zeer behulpzaam en doet keihard je best om zo spoedig mogelijk het probleem op te lossen. Eind van de middag krijg ik van KPN een sms om een afspraak te maken met een monteur. Direct die zaterdag, 6 januari zou de monteur langs komen tussen 9 en 11. om 11:30 nog steeds geen monteur. Ik bel met KPN. Hierop geeft de medewerker aan de monteur is al langs geweest maar die heeft het probleem van buitenaf opgelost. En zou moeten werken na een uurtje of drie. Om 2 uur bel ik toch nog even voor de zekerheid om aan te geven dat het nog steeds niet werkt. Hierop geeft de medewerker van KPN aan het probleem niet op te kunnen lossen en dat ik maandag pas geholpen kan worden. Dus nogmaals mijn afspraak gepland voor maandag. Toch ben ik nogmaals naar Telfort om mijn ongenoegen te uiten. Stel haar dan ook de vraag of het mogelijk is dat ik gewoon per direct mijn contract kan opzeggen. Deze vraag heeft ze bij haar collega neergelegd en die geeft aan dat het niet mogelijk is Want het product zou dan al geleverd zijn en ik niet binnen de 14 dagen bedenktijd gereageerd heb. Als het product dus daar nog zoals afspraak op 2 januari zou werken had ik natuurlijk niet opgezegd. Daarbij heb ik 30 december het installatiepakket ontvangen. Zoals het ook het geval is het moment dat je de producten in huis hebt gaat het 14 dagen bedenktijd in. En volgens mij niet zoals Telfort beweerd dat ik voor 18 december moest annuleren. Ten eerste wist ik niet bij voorbaat al dat jullie internet niet goed zou functioneren of helemaal niet functioneert. Hoe kan je annuleren voordat je een producten binnen gekregen? Voor monteurs heb ik vrij moeten nemen. En daarbij heb ik belkosten moeten maken. Ben zelf door 10000 mb's heen!
icon

Beste antwoord door Stephen 19 januari 2018, 12:10

Beste Gedey, ik zie dat je inmiddels weer gebruik kunt maken van internet. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag van je,
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gedey, welkom op het forum! Ik betreur het dat de overstap naar ons niet vlekkeloos is verlopen. Ik heb vernomen dat de monteur vandaag is langs geweest. Heb je nu wel toegang tot het internet? In afwachting van jouw reactie.
Beste Stephen,

Inmiddels is de monteur geweest en heeft hij na 3 kwartier het internet nog niet kunnen installeren... 😡. 20:50 bel ik naar de klantenservice van Telfort en helaas jullie zijn gesloten! En dat terwijl jullie tot 21.00 uur bereikbaar zijn. Maar het vriendelijke bandje geeft aan dat jullie morgenochtend weer bereikbaar zijn!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gedey, wat jammer dat je nog steeds geen internet hebt. Heeft de monteur toevallig ook aangegeven waaraan het lag? Ik zie dat mijn collega's jou vandaag een nieuw modem hebben verstuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Gedey, ik zie dat je inmiddels weer gebruik kunt maken van internet. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag van je,

Reageer