beantwoord

Telfort alles in 1 verhuizing aangevraagd

• 28 januari 2020
  • 11 reacties
  • 200 keer bekeken

Ik heb voor het Telfort pakket alles in 1 mijn verhuizing aangevraagd met datum 18-03-2020.

Ik kwam er zaterdag achter dat de vaste telefoonlijn niet meer werkte. Heel vervelend want wij hebben dagelijks contact met onze moeder van 87 jaar die ons niet verstaat als we mobiel bellen.De klantenservice gebeld, klopte inderdaad, is veel te vroeg verhuisd naar nieuwe adres. De vaste telefoonlijn kan niet meer hersteld worden, werd gezegd, en ook het internet en tv signaal zou de komende dagen vervallen. Ter compensatie zou ik een noodpakket krijgen voor internet en tv. Daar wachten we al twee dagen op en nu kom ik er achter dat deze is verzonden naar het nieuwe adres, echter wonen wij daar nog niet. Blijft een feit dat ik de komende 7 weken geen vaste telefoonlijn heb, dat is onacceptabel!

Blijkbaar is het mogelijk om bij een nieuw abonnement alles binnen twee weken geregeld en werkend te hebben, maar voor een vaste klant kan dit niet.

Graag zou ik op zeer korte termijnen goede oplossing zien.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 januari 2020, 11:43

Hoi @Regulateur, welkom hier. 

Ik lees dat de verhuizing veel te vroeg is afgerond. Dat is niet zo mooi aangezien de vaste lijn erg belangrijk voor jullie is. Nu zie ik ook dat er al veel contact is geweest, maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. 😞 Wat ik nu daarom gedaan hebt ik de afdeling Klantrelaties ingeschakeld met de vraag welke mogelijkheden zij nog hebben. Zij zullen binnen 1 a 2 werkdagen contact met je opnemen. Ik hoor graag weer van je als dat er is geweest. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Regulateur, welkom hier. 

Ik lees dat de verhuizing veel te vroeg is afgerond. Dat is niet zo mooi aangezien de vaste lijn erg belangrijk voor jullie is. Nu zie ik ook dat er al veel contact is geweest, maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. :( Wat ik nu daarom gedaan hebt ik de afdeling Klantrelaties ingeschakeld met de vraag welke mogelijkheden zij nog hebben. Zij zullen binnen 1 a 2 werkdagen contact met je opnemen. Ik hoor graag weer van je als dat er is geweest. 

Vrijdag 7 februari inderdaad contact gehad met de klantenservice, echter tot op heden geen vaste telefoon. Hierover maandag 10 februari weer eens gemaild met Wilfred. Nu blijkt dat Wilfred ziek is en de zaak wordt niet door een collega opgepakt. Ik ben vandaag hierover gebeld door Marc en hij kon niets doen.Werkelijk ongelofelijk anno 2020, temeer omdat de glasvezelverbinding nog werkt voor tv en internet. Kan er nu echt niet een vaste telefoonlijn op deze verbinding geprogrammeerd worden, hoe moeilijk kan dit zijn. Ik wil over deze werkwijze bij deze een klacht indienen. Schandalig om iemand zo te behandelen door een fout van Telfort waarbij herstel onmogelijk lijkt.

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie het inderdaad. Ik kan mij ontzettend goed voorstellen dat je baalt. Ik zie inderdaad dat er contact is geweest over de vaste lijn. Mijn collega heeft uitgelegd wat er gedaan kan worden om het nummer weer terug te krijgen. Dat is echter even afwachten omdat de verhuizing nog open staat. Mijn collega's houden het in de gaten in ieder geval.

Ik heb ook bij ze gemeld dat je hier een klacht over hebt. Er kan namelijk echt niets geprogrammeerd worden. :( Technisch is het niet mogelijk helaas. 

Wat gaat er nu gebeuren, de verhuizing staat nog open tot 18 maart wanneer de monteur de aansluiting op het nieuwe adres komt maken! 

Wat wordt er nu door de collega’s in de gaten gehouden? Wanneer ik weer een mail stuur? Of hoe het 18 maart wordt? Hou ons dagelijks op de hoogte wat er gedaan wordt, afwachten is geen optie.

Welke technische handelingen zijn nodig om op de bestaande glasvezellijn een vaste telefoon te creëren?

Graag nu echte antwoorden!

Reputatie 8
Badge +12

Mijn collega's van levering houden in de gaten of het nog hersteld kan worden. Als ik het zo lees lijkt dat erg lastig. In ieder geval zal er bij een wijziging weer contact met je opgenomen worden. Maar als ik het zo goed begrijp kan de lijn niet weer teruggeplaatst worden tot de verhuizing. :(

Het meest eenvoudige lijkt mij is op het huidige adres mits aanwezig het telefoon nummer middels Epots op de gewone koper dsl lijn te zetten. Geen glasvezel of modem nodig. 

Beetje jammer alz dat ook niet mogelijk is, dan maar kosteloos een tijdelijk nummer op die aansluiting.

Gelukkig gaat een verhuizing niet altijd mis, waarvan akte, dit is wel een jammerlijke fout.

Dit laat wel het manco van alles via 1 apparaat zien.

@ Bart, eerder heeft Wilfred gezegd dat er gewerkt wordt aan een oplossing, maar dat het wel enige dagen tot maximaal twee weken kan duren. 

Reputatie 8
Badge +12

Dat zal hij dan afgelopen woensdag hebben gezegd. Ik hoop dat die oplossing ook gaat lukken. Als er in ieder geval weer iets bekend is zal er contact met je gezocht gaan worden. 

@ Bart, dat heeft Wilfred al op 7 februari gezegd zoals al eerder gemeld.

Trouwens nu wel de factuur gehad waarbij ook de kosten voor vaste telefoon in rekening zijn gebracht, het moet nu niet gekker worden.Hoe gaan we dit nu weer oplossen?

Reputatie 8
Badge +12

Ik snap dat je daar van baalt. Dit zal allemaal wel geregeld worden als er daadwerkelijk een oplossing is. Dan zal Wilfred zeker meekijken naar een gepaste tegemoetkoming voor dit ongemak. Het beste is om het allemaal via hem al te handelen en dat ik daar niet tussen ga zitten. Gaat zeker geregeld worden. 

Reageer