Telfort Abuseteam Misbruik van uw internetverbinding

• 4 juli 2018
  • 87 reacties
  • 1521 keer bekeken

Toon het eerste bericht

87 reacties

Reputatie 3
Er is geen draadloos touw meer aan vast te knopen.. 😞
Reputatie 3
Badge +4
@Robert Koll, ik heb van het Abuse team begrepen dat de melding die je hebt gekregen te maken heeft met Internet of Things apparaten (geen computers dus). Deze worden vaak aangesloten zonder dat het standaardwachtwoord wordt gewijzigd, wat beveiligingstechnisch problemen met zich mee brengt.
Ik zou je adviseren om via de mail met mijn collega van Abuse je vragen neer te leggen, wanneer de stappen die je tot nu toe hebt ondernomen het probleem nog niet hebben opgelost. Mijn collega kan dan gerichte vragen stellen en suggesties geven, zodat het probleem sneller wordt opgelost. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is!
Reputatie 1
@Robert Koll, ik heb van het Abuse team begrepen dat de melding die je hebt gekregen te maken heeft met Internet of Things apparaten (geen computers dus). Deze worden vaak aangesloten zonder dat het standaardwachtwoord wordt gewijzigd, wat beveiligingstechnisch problemen met zich mee brengt.
Ik zou je adviseren om via de mail met mijn collega van Abuse je vragen neer te leggen, wanneer de stappen die je tot nu toe hebt ondernomen het probleem nog niet hebben opgelost. Mijn collega kan dan gerichte vragen stellen en suggesties geven, zodat het probleem sneller wordt opgelost. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is!

er waren nog geen nieuwe meldingen binnen gekomen dat is al positief. 🙂
Reputatie 1
ik heb een vraag ik zie dat mijn computer nu deze IP hebt ip=192.168.2.100 die was eerst altijd ip=192.168.2.4

hoe kan dit?

heb de router nu aantal x gereset maar hij blijft me computer dit ip toewijzen??
Reputatie 8
Daarvoor moet je je PC ook uitzetten. (Een IP-adres blijft mogelijk 24 uur geldig)
Reset van modem/router, daarna PC weer aan.
Reputatie 1
Daarvoor moet je je PC ook uitzetten. (Een IP-adres blijft mogelijk 24 uur geldig)
Reset van modem/router, daarna PC weer aan.

dank u voor de info.

en ik wil me vriendelijk bedanken bij iedereen die me geholpen hebben.

hartelijk dank nogmaals
Reputatie 8
Alleen je krijgt het kennelijk niet afgeleerd om onnodig voorgaande reacties in zijn geheel te citeren.
Terwijl mijn reactie precies erboven staat, en er dus geen enkele aanleiding is om die te citeren.
Zeer slechte gewoonte die op forums niet wordt geapprecieerd.

Zie eerdere opmerking (3e keer dat ik er naar verwijs):
https://forum.telfort.nl/internet-267/telfort-abuseteam-misbruik-van-uw-internetverbinding-76749/index3.html#post632449

Dat je IP eerder was veranderd naar 192.168.2.100 is waarschijnlijk gelegen in mijn eerdere reactie om DMZ naar een "lege" niet gebruikte IP te verwijzen.
Heb je mogelijk juist je eigen PC als "vast" IP adres opgegeven.

Kun je beter helemaal geen vaste IP's vastleggen als je daar vergissingen in maakt.
Je eigen apparatuur "vanuit DHCP" krijgen IP nummers die laag beginnen.
(Vandaar DMZ naar een erg hoog IP adres).
Reputatie 1
Alleen je krijgt het kennelijk niet afgeleerd om onnodig voorgaande reacties in zijn geheel te citeren.
Terwijl mijn reactie precies erboven staat, en er dus geen enkele aanleiding is om te citeren.
Zeer slechte gewoonte die op forums niet wordt geapprecieerd.

Zie eerdere opmerking (3e keer dat ik er naar verwijs):
https://forum.telfort.nl/internet-267/telfort-abuseteam-misbruik-van-uw-internetverbinding-76749/index3.html#post632449

mijn excuses, ik ben niet zo forum type is me 1ste x, kwam alleen hier vragen hoe en wat. zal voortaan maar niet meer op dit forum komen als ik met een probleem zit.
Reputatie 8
Weer opnieuw onnodig geciteerd.
Wat verder naar onderen op de pagina zit een venster "Reageer". Die citeert niet.
Schrijf daar beter je reacties, en niet met de "citeer" knop. (Die knop heet niets voor niets zo).

Je kunt best met problemen op een forum komen. Alleen wordt er wel van je verwacht dat je dan wel aan de regels die ervoor gelden houdt, anders wordt het een puinhoop.
Reputatie 1
mijn excuses het is automatisme dat ik de geen citeer die een antwoord gaf. zal proberen het achterwegen te laten maar zo als ik zeg het is automatisme.
Reputatie 8
Een slecht automatisme. Reden te meer om "af te kicken" van die automatisme gewoonte. 🆒
Maar goed. Ik hoop dat je nu beter alert en bewust bent. Kun je best met verdere vragen komen. 😉
Reputatie 3
Misschien kan je iemand van een lokaal ict bedrijf naar je setup thuis kunnen laten kijken en het lek laten dichten..

Reageer