beantwoord

Telefoonlijn aansluiten vanaf modem!

• 30 mei 2016
  • 11 reacties
  • 2383 keer bekeken

Hoe kan ik het beste mijn telefoonlijn vanaf het modem aansluiten sluiten op het bestaande binnenkomende punt?!
icon

Beste antwoord door AKQronaldQKA 31 mei 2016, 20:53

Ik heb goed nieuws! Vanmiddag werd ik netjes gebeld door telfort om te helpen! En uiteindelijk bleek een nieuwe telefoon kabel van m'n aansluitpunt naar m'n modem voldoende te zijn! Hij pakte meteen 22 mb/s en iets van 2.8 upload:-):-)! Oude kabel weggehaald en nieuwe onder de vloer doorgetrokken en alles draait weer:-)! Thnx voor jullie hulp:-)!!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Ik wil een foto erbij uploaden maar ik zie niet waar ik dat kan doen?!
Zie foto:
Aansluiten op dezelfde schroeven als Rood en Blauw. Als dat niet werkt ook oranje en wit nog proberen. Eigenlijk precies zoals het nu zit (bovenin vanuit je DSL kabel, welke 2 aders je gebruikt maakt niet echt uit.) alleen dan onderin vastdraaien. (Of bovenin? Kan het mis hebben natuurlijk maar onderin lijkt me waarschijnlijker :D)
Reputatie 8
Badge +10
En zorg dat alle aders goed gestript zijn zodat de koperen draad goed contact maakt met de aansluitingen in het ISRA-punt.
Ik zie op de foto alleen maar plastic op de twee bovenste aders, geen blank koper.
Als dat half over de plastic mantel geklemd zit maakt dit geen goed contact...

Tevens... weet je wel zeker dat de aders die je nu gebruikt (rood en geel) de kleuren zijn die aan de andere kant van de kabel uitkomen op de middelste 2 pinnen van de rj11 stekker..?
Als 1 van de 2 aders niet is aangesloten krijg je halve snelheid, zoals blijkt uit een upload van 400 i.p.v. 1000 kbps in je andere topic.

https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/tegelijk-op-2-tvs-kijken-niet-mogelijk-57364
Ik begrijp uit je vraag dat het gaat over het aansluiten van je telefoontoestelen op je modem, maar dan via de telefoonaansluitingen die al in huis liggen.
Klopt dat?
@enterprise; ik ga dit vanmiddag even controleren welke kleuren er in het midden van de stekker zitten die het modem ingaan:)! Zoals het nu aangesloten zit heeft het wel altijd gewoon gewerkt:)! Ik ga hier vanmiddag even mee aan de slag en anders eventueel gewoon een doosje kopen ergens dat ik gewoon een stekker kan in pluggen! Ik hou jullie vanmiddag op de hoogte:)
Reputatie 8
Aansluiting is één kabeltje van ISRA-punt naar modem/router.
Voor je huis telefoon-aansluitingen, vanuit het (eerste) RJ11-poortje in de modem/router verder verdelen.

Overigens het ISRA-punt helemaal openmaken zoals de foto laat zien zou eigenlijk niet moeten.
(Je hebt dan een "verzegeling" moeten verbreken).
Alleen het bovenste dekseltje aan de bovenkant van dat type ISRA-punt eraf wippen, kom je aan de bovenste schroefjes om de binnenbekabeling verder aan te sluiten.
Reputatie 8
Badge +10

Overigens het ISRA-punt helemaal openmaken zoals de foto laat zien zou eigenlijk niet moeten.
(Je hebt dan een "verzegeling" moeten verbreken).

Meestal hebben eerdere huurders het ISRA-punt al gesloopt... 😉
Reputatie 8
Met het ISRA-punt nu wel helemaal open, kun je in ieder geval de contacten van die connectie nu wel controleren.
(Draadjes even loshalen, en blanke eindstukjes met een "contactspray" bevochtigd doekje even "schoonmaken". Met penseeltje idem de "achterkant" van de stalen stripjes. Daarna opnieuw de draadjes onder de stalen lipjes vastzetten).
Ik heb goed nieuws! Vanmiddag werd ik netjes gebeld door telfort om te helpen! En uiteindelijk bleek een nieuwe telefoon kabel van m'n aansluitpunt naar m'n modem voldoende te zijn! Hij pakte meteen 22 mb/s en iets van 2.8 upload:-):-)! Oude kabel weggehaald en nieuwe onder de vloer doorgetrokken en alles draait weer:-)! Thnx voor jullie hulp:-)!!
Reputatie 8
Badge +10
Mooi..! opgelost.
En graag gedaan.