beantwoord

Te weinig poorten op Experia

• 16 september 2016
  • 4 reacties
  • 1257 keer bekeken

Ik heb glasvezel van Telfort op een Experia V8 en heb daar 2 TV's en 2 telefoons op aangesloten, maar nu kan ik dus niet meer bedraad een PC aansluiten. Heeft Telfort hier een oplossing voor? Stellen zij mogelijk een switch ter beschikking?
icon

Beste antwoord door Babylonia 16 september 2016, 19:46

Die telefoons zitten als het goed is in een RJ11 poortje. Er zijn er 2 (groen ---> B op het bijgevoegde plaatje).
(Moet je in de gebruikersinterface van de Experia Box wel het 2e telefoon poortje activeren).

De oranje kabel vanuit het glasvezel NT-kastje naar het oranje RJ45 poortje (E op het bijgevoegde plaatje).
Heb je bij elkaar 4 gele poortjes over om er TV-ontvangers en/of PC's op aan te sluiten. (D op het bijgevoegde plaatje).

Met 2 TV-ontvangers, blijven er dus nog 2 gele LAN-poorten over voor PC's.

Wil je daar nog verder op uitbreiden met switches e.d. is dat je eigen verantwoordelijkheid.
Wil je achter een switch zowel een TV-ontvanger als PC aansluiten moet de switch wel aan bepaalde eisen voldoen, ten aanzien van "IGMP Snooping". Het volgende model van Netgear voldoet eraan:
http://www.netgear.com/support/product/GS105Ev2

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Die telefoons zitten als het goed is in een RJ11 poortje. Er zijn er 2 (groen ---> B op het bijgevoegde plaatje).
(Moet je in de gebruikersinterface van de Experia Box wel het 2e telefoon poortje activeren).

De oranje kabel vanuit het glasvezel NT-kastje naar het oranje RJ45 poortje (E op het bijgevoegde plaatje).
Heb je bij elkaar 4 gele poortjes over om er TV-ontvangers en/of PC's op aan te sluiten. (D op het bijgevoegde plaatje).

Met 2 TV-ontvangers, blijven er dus nog 2 gele LAN-poorten over voor PC's.

Wil je daar nog verder op uitbreiden met switches e.d. is dat je eigen verantwoordelijkheid.
Wil je achter een switch zowel een TV-ontvanger als PC aansluiten moet de switch wel aan bepaalde eisen voldoen, ten aanzien van "IGMP Snooping". Het volgende model van Netgear voldoet eraan:
http://www.netgear.com/support/product/GS105Ev2

Bedankt voor je reactie, Babylonia. Helaas vergiste ik me, want ik heb nog een camera en NAS aangesloten zitten, waarmee 2 poorten extra bezet zijn. Had het uit mijn hoofd opgeschreven en kon alleen nog maar bedenken dat de poorten vol zaten. Ik meen me te herinneren dat Telfort in dat geval een switch in bruikleen kon geven. Weet iemand of dat klopt?
Reputatie 8
Bij mijn weten heeft Telfort geen switches in bruikleen. Ze bieden wel bepaalde apparatuur aan die je kunt kopen.
Maar daar hoort beslist niet het type switch bij van Netgear wat je nodig zou hebben, althans in combinatie als je daar tevens een TV-ontvanger bij wilt aansluiten. (Is trouwens geen onoverkomelijk bedrag om er zelf een te kopen elders).
https://webshop.telfort.nl/nl/
Helder! Dan ga ik inderdaad zo'n Netgear zelf aanschaffen (is inderdaad niet duur). Bedankt, Babylonia!