Te lage internetsnelheid

• 28 november 2016
  • 13 reacties
  • 825 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een aantal jaar internet, TV, en Mobiel van telfort
Nou heb ik eerder al mailtjes gekregen dat de internetsnelheid omhoog gegaan is, inmiddels zou het 50mbps zijn.
Helaas kon de centrale voorheen niet meer als 18mbps door geven.
Inmiddels is er iets gewijzigt waardoor er 100mbps mogelijk Moet zijn op mijn adres maar ik kom nogsteets niet boven de 18mbps
Ondanks dat op "mijn telfort" aangegeven staat dat ik 50mbps abonnement heb.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wat krijg je te zien als je hier je postcode invult.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Dan geeft hij aan internetsnelheid 100mbps
Reputatie 3
Die 100 mb/s is denk ik een glasvezel connectie waar je naar over moet schakelen. Ik vermoed dat je nu nog op de 'oude' connectie zit en niet op glasvezel.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet automatisch voor je over worden gezet. Je moet hiervoor waarschijnlijk ook een nieuw contract aangaan.

M.v.g,
Brian
Er is op mijn adres glasvezel beschikbaar ik heb vaker een postcode check gedaan die dan ook aangeeft 100mbps via de telefoonlijn en 200mbps via ziggo
Reputatie 8
Badge +18
WebcareTelfort moet hier even naar kijken en die pakken je topic wel op
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wesjuh, welkom op het forum! Indien je mij je naam en adresgegevens kenbaar maakt via een privébericht dan zoek ik graag voor je uit hoe het zit met de snelheid.
Badge
Hallo Wesjuh, welkom op het forum! Indien je mij je naam en adresgegevens kenbaar maakt via een privébericht dan zoek ik graag voor je uit hoe het zit met de snelheid.

Ik heb dezelfde situatie

abonnement - 100 / 10mb

postcode check:
technologie
internet Snelheid
ADSL2 +
13 Mbit / s
VDSL2 *
100 Mbit / s
bonding *
180 Mbit / s
Speedtest: max 48-49mb (LAN)
http://www.speedtest.net/my-result/5837821478

😞
Reputatie 8
Badge +16

Ik heb dezelfde situatie

abonnement - 100 / 10mb

postcode check:
technologie
internet Snelheid
ADSL2 +
13 Mbit / s
VDSL2 *
100 Mbit / s
bonding *
180 Mbit / s
Speedtest: max 48-49mb (LAN)
http://www.speedtest.net/my-result/5837821478

:(

Zie privébericht.
Badge
Om even in te breken in dit topic; bij mij geldt dezelfde situatie. Zie hier https://forum.telfort.nl/internet-267/attainable-actual-beschikbaar-up-down-snelheid-62770 . Kan hier ook naar worden gekeken?

Groet,

Arie
Reputatie 8
Badge +16
Hallo,
Ik heb een aantal jaar internet, TV, en Mobiel van telfort
Nou heb ik eerder al mailtjes gekregen dat de internetsnelheid omhoog gegaan is, inmiddels zou het 50mbps zijn.
Helaas kon de centrale voorheen niet meer als 18mbps door geven.
Inmiddels is er iets gewijzigt waardoor er 100mbps mogelijk Moet zijn op mijn adres maar ik kom nogsteets niet boven de 18mbps
Ondanks dat op "mijn telfort" aangegeven staat dat ik 50mbps abonnement heb.

Bedankt voor jouw gegevens Wesjuh. Ik heb zojuist je snelheid gemeten en zie dat het modem een internet snelheid haalt van 24 Mb/s. Je maakt ook nog gebruik van een oude type abonnement waarbij je een snelheid van maximaal 30 Mb/s kunt halen. Wil je gebruik maken van de hogere internetsnelheden dan is het nodig om je abonnement te upgraden.
Kun je de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen? Graag testen met zo een kort mogelijke kabel. Wellicht dat de internetsnelheid naar 30 Mb/s gebracht kan worden.
In afwachting van jouw reactie.

@ArieD,

Jouw topic wordt zo spoedig mogelijk opgepakt.
Er zit nu een kabeltje van 2 meter aan de modem. (net nieuw)
Waarom heb ik afgelopen jaren mailtjes ontvangen dat het internet versneld is en staat er nu ook in "mijn telfort"
Dat mijn huidige abonement 50mbps is terwijl dat blijkbaar niet zo is.
Dit is nogal misleidend
Reputatie 8
Badge +16
Waarom heb ik afgelopen jaren mailtjes ontvangen dat het internet versneld is en staat er nu ook in "mijn telfort"
Dit is nogal misleidend

Je kunt het beste een kabeltje van tussen de 50 en 150 cm gebruiken.
De boodschap van de brieven was dat er een hogere snelheid beschikbaar is op jouw adres. Bij deze snelheden horen er nieuwe abonnementen maar daar als klant beslis je zelf of je overstapt op een abonnement met een hogere snelheid. Wij wijzigen namelijk niet ongevraagd abonnementen. Ik betreur het dat je je misleid voelt.
Dit is nogal misleidend

Je kunt het beste een kabeltje van tussen de 50 en 150 cm gebruiken.
De boodschap van de brieven was dat er een hogere snelheid beschikbaar is op jouw adres. Bij deze snelheden horen er nieuwe abonnementen maar daar als klant beslis je zelf of je overstapt op een abonnement met een hogere snelheid. Wij wijzigen namelijk niet ongevraagd abonnementen. Ik betreur het dat je je misleid voelt.

Mischien is het een idee om op "mijn telfort" onder het tabblad abonnement - (huidige) dan 30mbps te laten weergeven als de klant ook maar 30mbps heeft in plaats van de 50 die er nu staat
Dit geeft de indruk dat de snelheid van het huidige abonement is geupgrade
Mischien inderdaad geen gek idee om een overstap te maken...