beantwoord

Synology nassen en twee x tefort zien elkaar niet wel vanaf andere internet providers

• 5 april 2016
  • 43 reacties
  • 1086 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi mensen.
ik heb sinds een paar maand geleden een nieuwe ip adres gekregen en mijn vader ook.
nu hebben wij allebei een Synology nas en telfort internet, voorheen kon ik gewoon met ftp poort 21 en poort 5000 web op elkaars Nas komen.
zowel als intern lan en extern wan ip.
na deze veranderen nieuwe wan ip. is dit niet meer mogelijk met telfort internet, wel via 3g mobiel. wel via andere providers zien wij elkaar.
ik heb telfort gebeld en support lijn 2 zei dit kwam door een modem update als 1 van ons de modem veranderd dan was het opgelost.
nou allerbei een nieuwe modem want bij mijn vader was de lijn ook instabiel geworden.
helaas is alles nog het zelfde gebleven wel bij mijn vader een stabiele lijn nu. en bij mij lijkt de ftp slechter te zijn geworden als ik via de wan wat binnen haal geeft die veel errors en verbreekt de ftp vaak. (dit vanuit mijn werk getest) weer support lijn 1 gebeld daar heeft hij support lijn 2 gebeld en word helaas niet ondersteund. nu moet ik het via het forum vragen.
ik en mijn vader hadden voorheen zyxel modem (nog aanwezig) en nu experia box v8.
zyxel modem type p-2812hnu-f1
poort 80 en 5000 5001 443 en nog een paar staan open DMZ aangezet geprobeerd op lan ip van de Nas.192.168.10.21
alles werkt ook gewoon alleen dus niet van mijn vader naar mij en andersom. via telfort internet.
we zitten op de zelfde wijkcentrale.

wie kan mij ermee verder helpen. of moet ik echt over stappen naar een andere provider.?
icon

Beste antwoord door Michael 11 januari 2017, 17:33

Graag verwijs ik naar dit topic wat betreft updates over dit onderwerp.

Op dit topic plaats ik een slot.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

43 reacties

Reputatie 8
Je geeft aan dat je op dezelfde wijkcentrale zit.
Hebben jullie toevallig beiden ook een WAN IP-adres in dezelfde IP-subgroep?
Dus bedoeld dat alleen het laatste cijfer van het IP-nummer anders is van jullie beide WAN IP's.
http://mijnipadres.org/

Eerder is er iemand geweest die had iets soortgelijks met zijn woon- en werk-adres, nadat er een reorganisatie had plaatsgevonden van het netwerk (naar hogere snelheid ??), en nieuwe IP-adressen werden uitgedeeld.
Heb sindsdien geen terugkoppeling meer gehad van die persoon, weet dus niet hoe het toen is opgelost.
De draad die daar betrekking op heeft < HIER > Kijk dan wat verder in de draad waar trace-routes zijn gemaakt.
Reputatie 1
Hoi Babylonia
Dit klopt inderdaad. ik heb alleen wan ip op 67 en mijn vader op 88

voor de reorganisatie was dit ook zo het geval alleen was zijn wan ip op het einde 130 en de mijne 131
bijna zelfde ip adres toevallig
Reputatie 8
Het klonk mij als precies hetzelfde probleem. Dat lijkt hierbij te zijn bevestigd.
Ik heb indertijd met degene contact gehad via persoonlijke bericht om wat zaken door te nemen.
Heb hem nu opnieuw een PB gestuurd in de hoop dat hij reageert een dezer dagen, omdat het sinds een maand "stil" is. Dus ik vermoed dat het dan is opgelost, en ik benieuwd ben wat er dan achterliggend eventueel aan het probleem is gedaan. Ik kom er later wel op terug.
Reputatie 1
wel vreemd dat die advance poort scanner alleen poorten 139,161,443,445,3262 5000
5001.5005,5006 aangeven poort 21en 80 zie ik er niet achter staan.
terwijl ze wel werken vanaf een andere provider intern ook via wanip intern

ps is volgens mij ook een zelfde soort probleem
Reputatie 8
Scan je van binnen uit?
Er komen een paar poorten voorbij die je van buiten uit eigenlijk nooit zou mogen oppikken.
Zoals poort 139, 161, 445.
Zijn typisch poorten die alleen voor intern LAN worden gebruikt.
Of heb je DMZ doorgezet naar de NAS of ander intern aangesloten apparaat (PC)?

Waar wordt 3262 voor gebruikt?
De andere zijn me wel bekend Synology NAS - DSM poort 5000/5001, WebDAV 5005/5006
Reputatie 1
ik heb geen idee staat gewoon open zie verder ook niks gekoppeld
ja heb intern gescand
3262 ? staat ook nergens verder in de router of nas.
Reputatie 8
Intern scannen binnen je eigen LAN heeft geen zin.
Je zou moeten scannen naar het IP-adres waar je contact mee wilt leggen. En dan specifiek op de poorten die gebruikt worden. Bij een heel bereik aan poorten (alle ruim 65000 poorten die er zijn) kost dat erg veel tijd. Dat heeft ook niet zoveel zin, omdat de meeste toch niet in gebruik zijn. Bovendien door de hoeveelheid ook minder betrouwbaar omdat er in de praktijk wel eens een poort overgeslagen lijkt te worden.
Reputatie 1
ik ben benieuwd of er al iemand een oplossing heeft.?
Reputatie 8
Degene van die oude draad heeft inmiddels wel op mijn PB gereageerd. Gaf aan dat die daarover met Telfort diverse keren contact heeft gehad wat dan verder is uitgezet, maar vooralsnog niet tot een oplossing is gekomen.

Heb aangegeven om aan Telfort voor te stellen voor één van die twee internet accounts een ander IP-adres te laten toewijzen wat buiten het sub netwerk-bereik ligt van het andere IP-adres. Dat lijkt me de meest makkelijke oplossing om te proberen, die bovendien de minste tijd en interne kosten met zich meebrengt. (Misschien met het toesturen van een ander modem, dat daarmee een IP uit een ander subnet wordt meegegeven op basis van een ander MAC-adres ???)

Verder is de draad onder de aandacht van webcare gebracht. Maar even afwachten wat die voor opties geven.
Reputatie 1
Babylonia Hartelijk bedankt zover.
ik wacht af en hoop snel een oplossing te krijgen vinden.
ik zou het zeker met u mededelen.
Hoi Ralph1981,

Bij mij dus het zelfde product, zie ook: https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/remote-desktop-rdp-werkt-niet-meer-na-krijgen-sneller-internet-nieuw-ip-adres-55309

Ik heb gister nog een test gedaan met een nieuwe andere modem van Telfort, dit maakt geen verschil en je krijgt hiermee ook geen nieuw IP.

Een nieuw IP adres aanvragen is niet mogelijk, wel kan je een nieuw abonnement afsluiten, hierdoor krijg je wel een nieuw IP maar het is maar de vraag of dit de oplossing is.

Wat volgens mij wel werkt is een overstap naar kabel maar dat heb ik zelf nog niet getest.
Reputatie 8
Betreffende het WAN IP-adres.
Misschien zit er verschil tussen een DSL-aansluiting en glasvezel?

Bij glasvezel (wat ikzelf heb), krijg ik met 3 verschillende routers 3 verschillende WAN IP-adressen.
Geen van die IP-adressen zit in hetzelfde IP-subnet. Van 2 IP adressen alleen het allereerste getal hetzelfde.
Het 3e IP-adres zelfs alle getallen anders.

Ik zou het overigens een zeer slechte zaak vinden als er niet op adequate wijze een oplossing wordt geboden.
Door een of andere vreemde systeemwissel in de netwerkstructuur, waar je als klant feitelijk niets mee te maken hebt, functioneert communicatie tussen PC's in hetzelfde WAN sub-net kennelijk niet meer. Daarmee is de provider in gebreke.

Sinds 2013 geldt een mediawet die "discriminatie" of het "afblokken" van diensten die over internet lopen verbiedt.
Kort gezegd moet men voldoen aan "net-neutraliteit".
Ook al zal het mogelijk niet bewust de bedoeling zijn geweest om onderling connectie tussen twee accounts te beperken, en is dit toevallig --"onbedoeld of per ongeluk"-- de uitwerking op die upgrades die men heeft doorgevoerd in de netwerkstructuur. Het mag dus niet. Men voldoet simpelweg niet aan de Nederlandse wetgeving.

Er gelden wel een paar uitzonderingen, maar de situatie die nu speelt valt daar beslist niet onder.
http://www.nu.nl/internet/3708617/gevecht-datadiscriminatie-netneutraliteit.html
Nu gaat de discussie in dat artikel wel over andere soort diensten, dat doet op zich niet ter zake.
De wetgeving benoemt geen specifieke diensten. Als principe geldt het gewoon voor elke dienst, dus ook voor communicatie over internet tussen twee internet accounts.
Reputatie 1
Hoi ik heb net een draytek vigor 2850N geprobeerd.
krijg de zelfde ip adres enz enz van telfort.
ook met deze modem router kan ik niet naar mijn vaders ip pingen.
telfort moet iets geblokt hebben met de verbinding onderling op telfort.?
elk willekeurige provider kan gewoon de nas en ip adressen benaderen.
ik hang de v8 er weer tussen. hoop dat telfort op mijn bericht reageert
moet ik dat ergens melden zodat Telfort dit oplost leest?
Reputatie 8
Inmiddels 5 dagen verder. Hoop dat webcare daar nu actie in onderneemt hoe dit op te lossen.
(En het vergelijkbare issue van @Vraagmaarraak al weer een maand verder).
Toe mijn verbazing heb ik gisteren een nieuw IP gekregen op mijn bedrijf locatie.

Helaas maakt dit ook geen verschil en kan ik nog steeds de privé locatie niet pingen of benaderen vanaf mijn bedrijf locatie.

Ik denk dat een overstap naar kabel op één van de twee locaties de enige optie is 😕
Reputatie 8
En dat IP voor je bedrijfslocatie ligt in een geheel ander subnet?
En dat IP voor je bedrijfslocatie ligt in een geheel ander subnet?

Nee, alleen de laatste 3 cijfers zijn anders.
Reputatie 8
Daarmee lijkt het probleem complexer te zijn om het even als "snel alternatief" op te kunnen lossen.

Telfort heeft overigens ook nog wel reeksen met volledig andere IP-nummers.
Als ik vanuit mijn glasvezel account 3 verschillende routers aansluit, zitten er twee wel in een gedeeltelijke overlapping van de IP sub-netten. De 3e is uit een volledig andere reeks. (Waarvan dus alle 4 de IP cijferreeksen verschillend).

Maar of daarmee het achterliggende probleem makkelijk is te doorgronden, lijkt me moeilijk.
Maar goed dat mogen de heren KPN dan uitzoeken.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ralph! Welkom op het forum! Het is een bijzonder probleem inderdaad. Ook ik kan niet direct de vinger op de zere plek leggen. Graag zou ik dit dan ook uitzetten bij de helpdesk om dit uitvoerig na te laten kijken. Hier moet namelijk een concreet aanwijsbare oorzaak voor zijn. Wil je mij jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen in een privébericht? Na ontvangst kom ik erop terug.

@Babylonia,

Dank voor het waarnemen van de honneurs! :)

@Vraagmaarrraak,

Ik zal jouw topic ook van een concrete reactie voorzien.
Reputatie 1
Hi Ralph! Welkom op het forum! Het is een bijzonder probleem inderdaad. Ook ik kan niet direct de vinger op de zere plek leggen. Graag zou ik dit dan ook uitzetten bij de helpdesk om dit uitvoerig na te laten kijken. Hier moet namelijk een concreet aanwijsbare oorzaak voor zijn. Wil je mij jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen in een privébericht? Na ontvangst kom ik erop terug.

@Babylonia,

Dank voor het waarnemen van de honneurs! :)

@Vraagmaarrraak,

Ik zal jouw topic ook van een concrete reactie voorzien.

Prive bericht gestuurd.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ralph! Dank voor de gegevens. Ik zet dit direct voor je uit bij de helpdesk. Je mag ervan uitgaan dat dit serieus wordt bekeken en dat je hier binnen enkele dagen een reactie op krijgt. Even geduld dus!
Reputatie 1
Hoi Iedereen bedankt maar helaas bied Telfort hier geen ondersteuning in.
volgens Telfort ben ik 1 van de weinigen die hier mee te maken heeft en komt dit niet tot vaak voor.
Telfort gaat dit ook niet oplossen helaas moet ik dus overstappen naar een andere provider.

jammer dat er iets in het netwerk gebeurd en ik hierdoor moet overstappen naar een andere provider.:@:(

fijne dagen en tot zien 😞
Reputatie 8
Michael geeft juist ervoor in zijn reactie aan dat dit toch serieus opgepakt gaat worden.
Reputatie 1
Michael geeft juist ervoor in zijn reactie aan dat dit toch serieus opgepakt gaat worden.

klopt maar ze kunnen hier niks mee doen zeggen ze. omdat ik de enige ben.en het volgens hun moet werken nou dus mooi niet.
dikke pech, ze wouden me wel doorverbindingen op het eind om het contract stop te zetten.
toen zei ik ik ga eerst wel kijken.
ook zei die van internet werkt enz. dit soort service kunnen wij niks aan doen.
dus met andere worden hun veranderen het internet en ik krijg problemen en mijn vader en vast meerdere mensen
maar ze kunnen het niet oplossen voor je. helaas
ook jammer is dat ze het wel vervelend vinden voor mij maar niks kunnen doen.
heb alles uitgelegd wat er gedaan is enz. enz.
ook gevraagd om een andere ip adres of zelfs andere centrale is niet mogelijk.
ze zouden een bericht op het forum zetten en naar jou doen.
maar zie nog niks.

zeer teleur stellend dit.
Reputatie 8
Jij bent niet de enige, ook @Vraagmaarraak kampt met hetzelfde euvel.
Door niet bij de bron adequaat op te lossen, komen er vroeg of laat steeds meer vergelijkbare klachten.
Kun je donder op zeggen. Wegwimpelen is in ieder geval niet de oplossing.
Zou toch even afwachten wat Michael aan opties losgepeuterd krijgt.