ik heb sinds een paar maand geleden een nieuwe ip adres gekregen en mijn vader ook.
nu hebben wij allebei een Synology nas en telfort internet, voorheen kon ik gewoon met ftp poort 21 en poort 5000 web op elkaars Nas komen.
zowel als intern lan en extern wan ip.
na deze veranderen nieuwe wan ip. is dit niet meer mogelijk met telfort internet, wel via 3g mobiel. wel via andere providers zien wij elkaar.
ik heb telfort gebeld en support lijn 2 zei dit kwam door een modem update als 1 van ons de modem veranderd dan was het opgelost.
nou allerbei een nieuwe modem want bij mijn vader was de lijn ook instabiel geworden.
helaas is alles nog het zelfde gebleven wel bij mijn vader een stabiele lijn nu. en bij mij lijkt de ftp slechter te zijn geworden als ik via de wan wat binnen haal geeft die veel errors en verbreekt de ftp vaak. (dit vanuit mijn werk getest) weer support lijn 1 gebeld daar heeft hij support lijn 2 gebeld en word helaas niet ondersteund. nu moet ik het via het forum vragen.
ik en mijn vader hadden voorheen zyxel modem (nog aanwezig) en nu experia box v8.
zyxel modem type p-2812hnu-f1
poort 80 en 5000 5001 443 en nog een paar staan open DMZ aangezet geprobeerd op lan ip van de Nas.192.168.10.21
alles werkt ook gewoon alleen dus niet van mijn vader naar mij en andersom. via telfort internet.
we zitten op de zelfde wijkcentrale.
wie kan mij ermee verder helpen. of moet ik echt over stappen naar een andere provider.?
Beste antwoord door Michael
Op dit topic plaats ik een slot.