beantwoord

Synology kan SMTP niet benaderen met V10

• 15 februari 2018
  • 1 reactie
  • 116 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb zojuist de V10 geïnstalleerd, omdat Telfort weigert een lijntest te doen als ik m'n eigen Fritz!box heb staan. Inmiddels al twee keer een monteur op bezoek gehad die aangaf dat de router geen probleem was, alle kabels verving en toen ontdekte dat er een probleem in de centrale was. Inmiddels weer problemen, dus ik verwacht dus dat er weer een monteur komt, kabels vervangt en dan wéér de centrale in gaat.

Maargoed, ik heb een cron ingesteld op mijn Synology die elk uur een speedtest uitvoert en de resultaten naar mij emailt.

Werkte prima, maar met de V10 krijgt de Synology geen verbinding met de SMTP server van Gmail. Ook de Cloud Sync werkt niet. Blijkbaar krijgt hij geen verbinding naar buiten toe.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit wel lukt? Voor de duidelijkheid: inkomend verkeer werkt wel. Ik kan vanaf buiten mijn nas gewoon bereiken.
icon

Beste antwoord door svierkant 15 februari 2018, 10:51

Excuus, mijn eigen fout!

De IP-range van de V10 is 192.168.2.*, de DNS van de Synology stond nog op 192.168.1.1.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 1
Badge
Excuus, mijn eigen fout!

De IP-range van de V10 is 192.168.2.*, de DNS van de Synology stond nog op 192.168.1.1.

Reageer