beantwoord

Switchen tussen 2.4. en 5 ghz

• 6 januari 2020
  • 18 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds dat ik Experia box v10 gebruikt werkt m,n wifi camera niet goed . Geeft meldingen  alleen online. Werkt alleen op 2.4 ghz. Is het mogelijk terug te zetten naar 2,4 ghz (switchen tussen de frequentie ,s), ??

Of is er  betere oplossing?? Bedankt Karel

icon

Beste antwoord door Karel IV 14 januari 2020, 11:21

Erg bedankt voor jouw support . Ik was er klaar mee want ik wist niet meer wat ik nog moest proberen  Nu werkt alles weer zoals het hoort . Wat ik niet begrijp dat ik bij het verwijderen en opnieuw installeren niet de laatste versie kreeg . Maar het belangrijkste is dat het werkt en zoals ik al eerder aangaf  weet ik weinig vanaf  maar nu weer iets bij geleerd . Fijne dag Karel

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8

Diverse opties.
Je kunt voor de 2.4 en 5 GHz verschillende SSID-benamingen gebruiken.

Laat je de camera alleen contact maken met het 2.4 GHz SSID

Andere mogelijkheid is de 5 GHz band uitschakelen.

Log in in de Experia Box en kijk bij WiFi onder “Geavanceerd”.

Reputatie 1

Bedankt voor snelle antwoord. Ik heb de naam voor 2.4 ssid veranderd en nu ga ik de camera testen, Karel

Reputatie 1

Voorlopig geen succes. Ik zat op 2.4  met een andere SSID  naam ingelogd . Zou ook aan de camera kunnen liggen . In ieder geval heb ik weer iets geleerd . Fijne dag Karel

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Karel IV, welkom hier. 

Ik lees nog geen succes. Heb je nadat je de SSID van de 2.4 Ghz band hebt aangepast de camera ook gereset en als nieuw geïnstalleerd? Niet dat deze nog zoekt naar een SSID die niet meer zichtbaar is? Want ik begrijpt dat het nog niet werkt. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 1

Beste Bart. 

Bedankt voor de reactie . Ik doe inderdaad reset bij elke nieuwe poging .. Dit is alles nieuw voor mij. Maar ik had  niet aangepast ieee 802.11 stond op mixed. . Gisteren gevraagd in de winkel en hun   camera .s werken ook op 2.4 Ghz en kunnen mij overweg . Want mijn laptop pakt 5 en telefoon 2,4 Ghz . Ik ben een echte beginner  en nu durf ik pas verder te kijken dan alleen surfen ha ha. Ik ga het vanavond weer proberen en maak melding of het gelukt is . Vind fijn dat er mensen zijn die anderen  helpen om uit te komen . Fijne dag Karel

Reputatie 8
Badge +11

Daar zijn we voor hier op het Forum. Ik hoop in ieder geval vanavond positief nieuws van je te horen. 

Reputatie 1

Het is niet gelukt . Het zou ook aan de camera kunnen liggen . Het volgt maar kreeg geen signaal door . Soms wel maar dan ben ik online en dat is niet de bedoeling . In ieder geval  bedankt .

Het stond wel  op 2,4 Ghz  en dat heb ik dus geleerd ha ha. Gr. Karel

Reputatie 8
Badge +11

Jammer zeg. Heb je enig idee waar het ongeveer mis gaat? Want via de kabel werkt deze wel toch?

Reputatie 1

Het begon met nieuwe router v10 voorheen v8 . Alles werkt geef alleen melding online . Als ik online locatie bekijk dan komt er melding move en sound detectie binnen . Voorheen geen problemen gehad. Wordt niet dagelijks gebruikt   .

Reputatie 8
Badge +11

Had je op de V8 iets speciaals ingesteld om de camera te doen laten werken? Of was het plug and play? Want ik vind het wel vreemd. Als je nu eens de 5 GHz band uitzet, heb je dat al geprobeerd? Want het is wel voorgesteld, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of je het ook getest hebt. 

Reputatie 1

Het ging gelijk goed . Aangemeld op het net en bingo . Ik gebruik het op twee adresassen. We hebben zelfde provider en net ook beiden nieuwe router ontvangen . Het is wel raar want mijn  mobiel werkt wel op deze frequentie . Mijn laptop zit meestal op kanaal 52 dus 5 ghz . Ik had het ingesteld op 2.4 kanaal 6 en  op wifi analyzer klopte dat ook. . Het kan zijn dat ik toch iets nog verkeerd doe . Ik ga het nog eens proberen 

Reputatie 1

Ik ben klaar met deze camera ha ha. Netwerk nieuwe naam  gegeven met nieuwe paswoord kanaal 1 ingesteld mixed b-g-n en geen resultaat . Fijne dag

Reputatie 8
Badge +11

Het is dus nog niet gelukt? Ik begrijp ook niet zo goed wat je verkeerd doet. En begrijp ik dat je het ook niet verder wilt uitzoeken? Mocht ik toch kunnen helpen, laat het dan gerust weten, ben wel benieuwd namelijk. Kun je dan ook het merk en type delen van de camera?

Reputatie 1

Het merk is INQMEGA. Ik ga steeds bij nieuwe opstart resetten   dan hoor ik reset succes !! Meld ik aan  bij het netwerk . Dan volgt een QR  code die hou ik voor de camera tot ik 2 x piep hoor .Dan hoor ik verbinding gelukt . Als ik in de kamer zit en laat camera bewegen wat iets geluid maakt  kreeg ik een melding geluid gedetecteerd . Ga ik weg tot ik mijn eigen wifi verbinding verliest en over ga op data valt verbinding met camera weg en  kreeg melding verbinding weg . Ik moet ook vermelden dat vaak mijn laptop wifi uitvalt . Maar dat was ook het geval met oude router v8 nu heb ik een nieuwe router v 10 . En ook een nieuwe laptop . Ik ben bang dat ik het met andere camera niet oplos . Voor het aanmelden van de camera doe ik net test en alles is o.k. 2,4 G  Net werk normaal

Reputatie 1

Ik had een dag rust genomen van de camera en na jouw bericht toch nog aangezet . Ik kreeg een update aangeboden en dat heb ik gedaan , Eerst had ik een beeld op z,n kop en nu is het normaal . En de camera reageert  snel op de commando was eerst trager . Ik hoop dat het zo blijft . Morgen zal ik het testen laat ik iemand binnen komen als ik weg ben . Het is wel gek want ik heb het een paar keer verwijderd en opnieuw  geïnstalleerd  en  nu zonder camera op het net alleen op icoontje gedrukt  en  kreeg de update . Ik hou je wel op de hoogte of het inderdaad opgelost is !!!!!!!!!

Reputatie 1

Erg bedankt voor jouw support . Ik was er klaar mee want ik wist niet meer wat ik nog moest proberen  Nu werkt alles weer zoals het hoort . Wat ik niet begrijp dat ik bij het verwijderen en opnieuw installeren niet de laatste versie kreeg . Maar het belangrijkste is dat het werkt en zoals ik al eerder aangaf  weet ik weinig vanaf  maar nu weer iets bij geleerd . Fijne dag Karel

Reputatie 8
Badge +11

Kijk eens aan. Dat is top om te lezen. Fijn dat het nu werkt zoals moet. 🙂 Is het dus toch gelukt. 

Mocht er weer wat zijn, dan horen we graag weer van je. 

Reputatie 1

Ga ik zeker doen !!!!

Reageer