vraag

Superslechte snelheid

• 11 december 2017
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik ben een bestand aan het downloaden van 2.4 gb dit duurt inmiddels 48 minuten. We weten dat we geen supersnelheden nogen verwachten met het abo dat we hebben maar we kunnen niet eens meer met 2 telefoons tegelijk op de wifi want dan doet geen van beide het meer. Ik zet dit op het forum aangezien ik al meerdere malen meer dan 15 minuten in de wacht heb gestaan bij de klantenservice. We dachten al na over ovwrstappen maar nu is de kogel toch wel door de kerk. Misschien dat jullie ons als klant willen houden en een oplossing bieden!? Ik hoop op een snelle reactie of op de doos om de rotzooi terug te sturen! Thanx!!

1 reactie

Reputatie 8
Badge +10
Telfort (of eigenlijk KPN) levert helaas op veel adressen nog geen snelheden die je anno (bijna) 2018 zou mogen verwachten, ik zit zelf ook al jaren te 'tobben' met een 25 Mbps-lijntje.
En een overstap zal ook weinig oplossen als je niets anders kan krijgen dan een xDSL-verbinding, alles gaat via KPN...

Wat de slechte wifi van de telefoons betreft de volgende vraag.
Gebruik je voor die grote downloads soms een P2P-programma zoals Bittorrent of uTorrent..?
Als je bij zo'n programma tegelijkertijd ook 'volle bak' upload dan trekt de upload de verbinding helemaal dicht waardoor er geen bitje meer in- of uitkomt op andere devices.
Controleer je instellingen eens van het P2P-programma en zet de maximale uploadsnelheid een stuk lager naar bijvoorbeeld 50 of 100 kbps.

Gebruik je geen Torrent-programma dan zal de oorzaak elders gezocht moeten worden...

Reageer