Stuk trager internet sinds een week

• 16 februari 2012
  • 5 reacties
  • 1992 keer bekeken

Hallo

We hebben hier al ongeveer een week last van een stuk trager internet dan normaal.

Ik had vorig jaar een topic gemaakt op het forum (http://forum.telfort.nl/topic8259.html) en sinds die tijd is er niets veranderd in de meterkast.
Toch is de snelheid gedaald van 17297 kbps / 1031 kbps vorig jaar, naar 10012 kbps / 904 kbps op dit moment.

De helpdesk zegt 1) IRSA punt en 2) modem reset, maar;
1) heeft geen nut, gezien er niets veranderd is en de kabel al redelijk kort is,
2) is gebeurd en heeft geen verschil gemaakt..

We hebben thuis nooit last gehad van een slechte verbinding, dus ik neem aan dat de snelheid van twee weken geleden nog steeds makkelijk te behalen is.

Michel

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt op DLM....

Reset je het modem regelmatig? Of heb je problemen met de stabiliteit van je verbinding?
Het lijkt op DLM....

Reset je het modem regelmatig? Of heb je problemen met de stabiliteit van je verbinding?

Sinds die verlaging te merken is, heb ik hem misschien twee keer gereset. De verlaging is naar mijn idee niet na een reset gekomen.

Ik heb deze zelfde snelheid al ongeveer een week, zou DLM de snelheid niet sneller moeten ophogen? Zeker omdat er nooit iets mis was met de stabiliteit voor deze verlaging?
Badge +7
@MichelC,

Ik heb uw verbinding nagelopen en aangepast. De snelheid is nu als volgt:[attachment=0:3vtg86zl]MichelC.JPG[/attachment:3vtg86zl]Henk
Hartstikke bedankt!
Badge +7
Geen dank, de lijn is nog steeds stabiel op 19Mb dus dat ziet er weer prima uit. :)

Henk

Reageer