beantwoord

Stroomadapter modem Experia Box V8 defect

• 20 maart 2019
  • 8 reacties
  • 475 keer bekeken

Reputatie 1
De stroom adapter van mijn modem is gistermiddag kapot gegaan, inmiddels heb ik een andere adapter aangesloten.
Ik heb een Experia Box V8; de "UP0241B-12PE" adapter heeft een output van 12V / 2.1A, ik had thuis alleen een 12V / 1.6A adapter beschikbaar.

Nu lijkt het er ook op dat WiFi niet zo stabiel meer werkt, en is de modem webinterface ook langzamer of niet responsief.
Ik zie packet loss bij een pingtest naar 8.8.8.8, maar volgens mij was dat in het verleden ook al wel zo.
Sinds vorige week merkte ik echter wel een trage verbinding aan het begin van elke avond, zo tussen 6 en 8 uur.

Heb zo niet echt goed uit kunnen sluiten of het modem (ook) defect is, maar met de oude adapter is het in ieder geval onbruikbaar.
Met de oude adapter gaan alle lampjes van het modem een halve seconde aan, alvorens deze geheel uitvalt. Dit herhaalt zich in een onregelmatig patroon, ergens tussen de 2-20 seconden.

Zijn er mogelijkheden tot vervanging?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 21 maart 2019, 09:40

Goedemorgen @forumgebruiker0, wat lastig dat de adapter van de Experia Box defect geraakt is. Fijn dat je nog een andere adapter in huis hebt, die je tijdelijk als vervanger kan gebruiken. Dan zit je in ieder geval niet helemaal zonder verbinding 🙂

Het lijkt me verstandig dat ik niet alleen de adapter, maar ook het modem voor je vervang. We weten niet wat het effect op het modem is geweest, en ik wil voorkomen dat het straks nog niet (goed) werkt, als je de nieuwe adapter binnen hebt. Zeker omdat je vertelt dat je nu merkt dat WiFi niet zo stabiel is, en de interface niet goed reageert.

Je ontvangt het nieuwe modem (en adapter) binnen 2 tot 3 werkdagen, zo snel mogelijk thuis! Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @forumgebruiker0, wat lastig dat de adapter van de Experia Box defect geraakt is. Fijn dat je nog een andere adapter in huis hebt, die je tijdelijk als vervanger kan gebruiken. Dan zit je in ieder geval niet helemaal zonder verbinding 🙂

Het lijkt me verstandig dat ik niet alleen de adapter, maar ook het modem voor je vervang. We weten niet wat het effect op het modem is geweest, en ik wil voorkomen dat het straks nog niet (goed) werkt, als je de nieuwe adapter binnen hebt. Zeker omdat je vertelt dat je nu merkt dat WiFi niet zo stabiel is, en de interface niet goed reageert.

Je ontvangt het nieuwe modem (en adapter) binnen 2 tot 3 werkdagen, zo snel mogelijk thuis! Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Reputatie 1
Dank voor de snelle actie, ik zal een reply plaatsen zodra deze is ontvangen / aangesloten.
Is het nieuwe modem van hetzelfde type, of een ander? Zal voor de zekerheid nog een config export maken
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan! Ik kan niet zien welk type modem jouw kant op komt, hier heb ik geen invloed op. Het is altijd om een back-up te maken 🙂 prima idee. Ik hoor wel hoe het gegaan is.
Reputatie 1
Ik heb nog geen modem ontvangen, kunnen jullie zien of er wellicht iets mis is gegaan?
Reputatie 1
Ah, vandaag is er alsnog een modem bezorgd. Zal deze morgen proberen te installeren.
De binnenkant van de doos was overigens uitgescheurd, blijkbaar een beetje strak verpakt. Ziet er niet uit alsof er wat met het modem is gebeurd, zat ruimte
Reputatie 3
Badge
Is het nieuwe modem van hetzelfde type, of een ander? Zal voor de zekerheid nog een config export maken
Als je een andere Experiabox V8 hebt ontvangen dan is het misschien goed te weten dat de configuratie backup van je oude V8 niet gebruikt kan worden voor je nieuwe modem.
Heb je een V10 of V10a ontvangen dan natuurlijk al helemaal niet.
Dus de opmerking van Alexandra dat een bakup nooit kwaad kan gaat alleen op als er geen modemwisseling plaats vindt.
Reputatie 1
Oh, dat is goed om te weten. Ik heb uiteindelijk alleen de config waarden overgenomen en niet die export, dus was daar niet tegenaan gelopen.
Lijkt er op dat alles weer naar behoren werkt nu, heb ook meteen de oude geretourneerd.
Reputatie 8
Badge +9
@forumgebruiker0 dan is het modem wel even onderweg geweest inderdaad. Fijn dat je 'm de volgende dag (na je berichtje) alsnog ontvangen hebt, en dat alles is gelukt met de instellingen. Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

@Ed W. goede aanvulling, dankjewel 🙂

Reageer