beantwoord

Storingen op de telefoonlijn van KPN

• 23 september 2018
  • 90 reacties
  • 1548 keer bekeken

Toon het eerste bericht

90 reacties

Reputatie 1
er staat mij weer wat te wachten, dat wordt dus weer knutselen. Wel even alle instellingen van de Exp.8 overgenomen met scherm kopietjes zodat ik vergelijkings materiaal heb straks.
Reputatie 1
Babylonia, wat is eigenlijk het verschil tussen de Experia box 10 en 10A? Ik lees op diverse forum's eigenlijk alleen maar uitleg over de 10.
Waarom is de 10A erbij gekomen? Had dat een speciale reden? (4G ofzo)
Reputatie 8
Die V10A is zowel hardwarematig als softwarematig een totaal andere router.
Waarom die erbij is gekomen? Tja, er komt natuurlijk een keer een punt dat men nieuwe apparatuur "erbij" gaat kiezen, en oudere modellen dan uitlopen / vervangen gaan worden.

Eerder is de ZyXEL modem/router al een keer gestopt om uit te leveren.
Nu zal eerst de voorraad V8 modellen eruit gaan. Blijft de V10 en V10A over.
Totdat over een tijd er mogelijk weer een Experia Box V11 verschijnt, en de V10 uitloopt ??
Reputatie 1
Helaas niet echt het antwoordt waarop ik hoopte, mijn vraag was eigenlijk de verschillen tussen de 10 en 10A; dat het een volkomen ander apparaat is heb ik WEL begrepen, maar wat en waarom?
Reputatie 8
Badge +10
Babylonia, wat is eigenlijk het verschil tussen de Experia box 10 en 10A? Ik lees op diverse forum's eigenlijk alleen maar uitleg over de 10.

De V10a ondersteund als enige Telfort modem VPlus (supervectoring) voor snelheden tot 200 Mbps over koper...
Sowieso al een andere fabrikant op het KPN forum is genoemd dat Trump mede oorzaak is met zijn sancties aangaande China, de v10a is Taiwanees. Het zal dus hoofdzakelijk een zakelijke beslissing zijn dat ZTE het niet voor de goede prijs kon doen, sluit niet uit dat geopolitieke redenen niet meespelen vooral de misschien te snelle inzet van dit model.

Het 3/4g deel specifiek voor snel internet buitengebied speelt niet mee ook de v10 ondersteund dit. Vplus is inderdaad een ander verhaal dat zal dus de reden van dit model zijn om niet bonded toch 200Mpbs via koper te kunnen leveren.

ps deze v11 mag van mij best komen. 😎
Reputatie 8
ps deze v11 mag van mij best komen. 😎
Voor mij niet:

De Experia Box V11 en de Cisco VoIP telefoon adapter worden door KPN beheerd.

Zit een provider zich nog te bemoeien met hun bescherming aangaande gegevens en SIP.

Overigens betreft het een onderwerp van 3 jaar terug.
Ik denk niet dat die "V11" ooit geleverd is geweest. Wat feitelijk een DrayTek modem is:
https://www.routershop.nl/draytek-vigor-130-annex-a/pid=30306
Reputatie 1

De V10a ondersteund als enige Telfort modem VPlus (supervectoring) voor snelheden tot 200 Mbps over koper...

@Enterprise, bedankt voor je uiteenzetting; die is mij nu duidelijk!

@Babylonia , nav je uiteenzetting over de V10A ga ik nu toch over naar de V10. Mij inmiddels op div forums ingelezen over de instellingen betreffende de NAS en daardoor verwacht ik zeker geen problemen. Ik zal hier mijn ervaringen vermelden.
Reputatie 8
Met de V10 heb ik ook geen problemen ten aanzien van de NAS.
@racinfo2 dan hoop ik voor je dat die vraag gehonoreerd kan worden over het algemeen kan er niet specifiek gekozen worden. Ook voor de moderators is op basis van diverse topics daar geen keuze in de enige keuze die er lijkt te zijn is geschikt voor verbinding en algemene beschikbaarheid.

Zonder reden dus defect kan er niet zomaar gerolen worden.

Die 10a is eigenlijk te vroeg deze had 802.11ax wifi6 moeten hebben zeker voor de klanten bij KPN die 500Mb kunnen afnemen met ac wordt dat behoorlijk lastig.
Er zijn nog niet veel client apparaten op dat gebied, maar zodra deze wel breder beschikbaar en in gebruik zijn loopt in mijn ogen die v10a al achter.

Op zich dus inderdaad een intressante vraag waarom een a en niet een andere aanduiding als het klopt is de v10 er sinds begin 2015?
Reputatie 8
@racinfo2 dan hoop ik voor je dat die vraag gehonoreerd kan worden over het algemeen kan er niet specifiek gekozen worden.

Zonder reden dus defect kan er niet zomaar gerolen worden.

Op basis van gewoon regelrechte bugs in de V10A lijkt me genoeg reden om die wel uit te wisselen voor een andere type router.
Mee eens maar je kent het modem beleid en ik lees elke keer weer helaas we hebben hier geen keuze in.

Ik las dat er voor Telfort 9 testers waren en alle vertrouwen in die testers geen idee hoeveel in het KPN test kamp zaten maar op basis van de gezamenlijke bevindingen is het raar dat deze toch al wordt ingezet.
Reputatie 1
Inmiddels heb ik de Experia V10 in bezit en kan ik haast niet wachten om deze met de V8 te gaan verwisselen. Klopt het dat de V10 met 6 wifi antennes een beter bereik gaat geven dan de V8 (waarvan ik geen details weet)?
Niet echt dat bereik zit meer in de kracht van de zender dat is geregulierd.
Het is eerder van belang om met meerdere apparaten tegelijk een verbinding te hebben.
Daarvoor zullen er dan ook meerdere radios in moeten zitten.
2,4 komt altijd verder in reikwijdte dan 5 ghz of je nu 1 of 6 antennes hebt doet er voor de reikwijdte zover ik weet weinig toe

Edit hebben ze beide niet gewoon 4 antennes intern.
Reputatie 8
Weet niet of de V10 - 6 WiFi-antennes heeft?
(Je kunt er toch niets aan veranderen als het anders mocht zijn).
Maar betere WiFi heeft de V10 wel tegenover de V8. Zie testen met de V10
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-opgelost-72912/index10.html#post616974

Reageer