beantwoord

Storingen op de telefoonlijn van KPN

• 23 september 2018
  • 90 reacties
  • 1548 keer bekeken

Reputatie 1
Dit topic is puur bedoeld voor wie internet via 2 koperdraadjes ontvangt; dus niet via UPC, 3G,4G of 5G
icon

Beste antwoord door racinfo 28 september 2018, 10:53

Verbazend, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na aansluiten werkte meteen alles, zonder reset, ook de telefoon !!!!

We gaan met goede wil nu afwachten of internet wel/niet gaat uitvallen.
Bekijk reactie

90 reacties

Reputatie 1
De laatste 6 weken valt geregeld ons internet in Oegstgeest, op de Oude Vaartweg bij alle bewoners, bedrijven, enz. uit. Het gaat daarna weleens automatisch weer aan maar vaak moeten we ook resetten de zyxel modem, ook bij de buren; uiterst hinderlijk en bedrijfsmatig zeer ongewenst!. Wat kan hiervan oorzaak zijn? De afstand tot de dichtstbijzijnde centrale (Warmond) is circa 4 km.
De Zyxel in combinatie met uitvallen kan bijna maar 1 ding betekenen deze is aan vervanging toe.
Reputatie 1
De Zyxel in combinatie met uitvallen kan bijna maar 1 ding betekenen deze is aan vervanging toe.

Zou je welhaast denken maar de buren met een experiabox hebben hetzelfde probleem. Maar misschien is ons Zyxel modem type P-2812HNU-F1 aan vervanging toe, is dat bij Telfort om te ruilen?
Reputatie 8
Badge +11
Ja hoor, als het modem de oorzaak is wordt dat door Telfort vervangen.
Door wat je schrijft over alle (koper-)aansluitingen denk ik niet dat je modem de hoofdoorzaak is, maar dat het probleem elders ligt (centrale of kabel). Daar zal dan een monteur aan te pas moeten komen.
Je hebt je tweede post tijdens het plaatsen van mijn antwoordt aangepast dus dan gaat het niet helemaal op. En moet er zoals GJC ook schrijft meer onderzoek volgen. En verwacht ik dat er bij KPN en andere providers ook klachten of vragen hierover komen.
Reputatie 1
Intussen al gezocht waar ik mijn klacht kan neerleggen maar helaas vind ik nergens een mogelijkheid dat te vermelden. Ook wel de reden dat ik op het forum kwam. Iemand een idee? Email of telef. adres?
Hier op het forum is een goede plek via de link vind je meerdere optie Email is daar geen van.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Mocht het bekend zijn kan je dit hier vinden
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
Reputatie 8
Badge +10
Hoi racinfo, wat lastig dat de verbinding geregeld wegvalt, en toevallig dat dat ook bij anderen in de buurt gebeurt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, ik heb je verbinding bekeken en zie inderdaad dat de verbinding zo nu en dan wegvalt. Ik zie ook dat je met GJC en Galdor al wat opties besproken hebt, super.
Ik ben allereerst benieuwd of je dit probleem ook ervaart met een nieuw modem, aangezien je een Zyxel modem hebt, daarom heb ik een nieuwe voor je aangevraagd! Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Laat je me weten of het is gelukt en of het met het nieuwe modem beter gaat?
Reputatie 1
Hoi racinfo, wat lastig dat de verbinding geregeld wegvalt, en toevallig dat dat ook bij anderen in de buurt gebeurt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, ik heb je verbinding bekeken en zie inderdaad dat de verbinding zo nu en dan wegvalt. Ik zie ook dat je met GJC en Galdor al wat opties besproken hebt, super.
Ik ben allereerst benieuwd of je dit probleem ook ervaart met een nieuw modem, aangezien je een Zyxel modem hebt, daarom heb ik een nieuwe voor je aangevraagd! Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Laat je me weten of het is gelukt en of het met het nieuwe modem beter gaat?

Inderdaad super, alle hulp tot nu toe. Bedankt allemaal voor de tips en opties.

Alexandra ook alle lof voor het experia modem wat ik reeds vanmorgen per postnl ontving; dat was een echte verrassing !!! Super service!

Ik ga hem morgenochtend (26/9/18) aansluiten en uitproberen.
(wordt vervolgt)
Reputatie 1
In verband met de plaatsing (morgen) alvast mijn wifi instellingen op de nieuwe modem ingesteld middels een netwerk kabel tussen de Experia V8 en mijn laptop.

Ingelogd met IP:192.168.2.254 en hij maakte direct contact. Elders gelezen dat je geen pin behoefde in te geven bij een 1e bezoek maar dat bleek niet te kloppen 😞, toen maar 1234 geprobeerd en ja en toen kwam ik meteen in het password instel menu.

De kanaalinstellingen gelijk het huidige in gebruik zijde kanaal 11 ingesteld en de SSID en pin meteen aangepast.

Met mijn Android en WiFi Analyzer gecontroleerd of ik op channel 11 zat en meteen speedtest erop losgelaten; dat was 'n verbluffende ervaring want de signaalsterkte bleek hoger te zijn dan het wifi signaal van mijn TPLINK wifi Access point wat ik hier in de werkruimte in gebruik hebt. Al met al viel dat beslist niet tegen t.o.v de horror verhalen welk je leest op diverse forums over de Experia box.

Morgen de Experia aansluiten op de telefoon kabel. Ben benieuwd.
Reputatie 1

Alexandra,
De nieuwe router aangesloten, alles werkt prima,
alleen de telefoon niet meer. Kunt u dit nakijken?
Reputatie 8
Badge +11
Waarschijnlijk is het voldoende om de modem een reset te geven. Alle instelling worden dan vanuit Telfort gepushed:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 1
Experia gereset maar dat mocht niet baten; nog steeds geen telefoon.
Reputatie 8
Badge +11
Dan moeten de mensen van Telfort er eens naar kijken. Die kunnen ook zien of de reset goed is doorgekomen.
Reputatie 8
Badge +16
Experia gereset maar dat mocht niet baten; nog steeds geen telefoon.

Modem is wel rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt en niet met nog ergens een switch of andere router er tussen...?
Reputatie 1
De Zyxel is alleen verwisseld met de Experia Box, uiteraard functioneerde de telefoon op de Zyxel.

Even iets heel anders, zijn er hier op het forum die een Synology Diskstation bezitten? Welke instellingen in de Experia Box moeten worden ingesteld om deze NAS buiten het eigen netwerk te kunnen benaderen? Dus elders via internet.
Reputatie 8
Badge +17
uh, https://www.google.nl/search?q=nas+aansluiten+telfort

het antwoord is dus: Ja...
Reputatie 1
Bericht voor Telfort: ivm telefonische bereikbaarheid heb ik de oude Zyxel weer teruggezet.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen racinfo, fijn dat je het nieuwe modem zo snel hebt gekregen! Alleen lastig dat de telefoon het niet wilde doen. Kan je me uitleggen hoe je het toestel precies aangesloten had, en wat je hoorde als je probeerde te bellen/mensen jou probeerden te bereiken?
Reputatie 1
tuut-tuut-tuut en bij via gsm het huisnr draaien het bekende niet aangesloten melodietje.

Na terug plaatsen oude Zyxel modem werd alles weer normaal. Telefoon werkt zoals verwacht. De reden van de terugplaatsing is dat wij als bedrijf bereikbaar moeten zijn als helpdesk voor clienten.

NB
Bij de VOIP instellingen op de Experia zag ik geen telef aansluiting, ook niet na 2 a 3x resetten.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen! Fijn dat het werkt nu je het oude modem weer aangesloten hebt, wel vreemd dat het nieuwe modem het telefoonnummer niet leek in te laden. Ik begrijp dat je bereikbaar wilt/moet zijn inderdaad. Ik kan nu alleen geen meting doen om na te kijken waar het van kwam, omdat het oude modem weer aangesloten is, en werkt 🙂. Hoe lang heb je de Experia Box aangesloten gehad de eerste keer, nog voordat je hebt geprobeerd te resetten?
Reputatie 8
Telefoongegevens dat het wordt ingeladen, kan tot 10 minuten na de eerste opstart van de modem/router alsnog gebeuren. Dus gewoon iets meer geduld hebben na een reset. (Bij 10 minuten krijgt een modem/router een nieuwe IP-lease. Zaken die nog niet kloppen worden alsnog hersteld).

Dat de ZyXEL wel contact heeft, komt omdat de VOIP/SIP-gegevens daarin al eerder zijn vastgelegd.
Reputatie 1
We hebben de Experia box een paar uur aangesloten gehad, we ontdekten namelijk pas naderhand dat de telefoon niet werkte. Ik wil het met alle plezier nog weleens proberen maar heb daar toch een hard hoofd in gezien mijn eerdere ervaring.
Reputatie 8
We hebben de Experia box een paar uur aangesloten gehad,...
Alleen aansluiten en dan afwachten....
of een fabrieksreset uitvoeren en dan afwachten, zijn technisch gezien twee verschillende interpretaties in welke hoedanigheid de modem/router erop reageert.

Dus zou het nog eens proberen met aansluiten en daarbij een reset uitvoeren.
Reputatie 1
Even terzijde, een fabrieksreset heb ik niet uitgevoerd, alleen een reboot (2x)
Ik heb hem weer aangesloten en ga een fabrieks reset uitvoeren.

Reageer