beantwoord

Storingen glasvezel Utrecht?

• 25 juli 2018
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Reputatie 1
Ik had vandaag bij thuiskomst, om ongeveer 19:00, tot 20:30 geen internetverbinding. Gisteren, eergisteren en zondag 15 juli in de avond dezelfde problemen. De precieze tijden op die drie dagen weet ik niet meer, overdag was ik toen bovendien ook de deur uit.

Kan het zijn dat er een verdeelstation van Reggefiber oververhit raakt met dit weer?

Mijn eigen router en modem staan op plekken voldoende ruimte is voor luchtcirculatie.
icon

Beste antwoord door Iridium 8 augustus 2018, 19:56

Nee, sindsdien is het goed gegaan. Is bekend wat het probleem precies is geweest en of er wat gedaan is om herhaling te voorkomen?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Iridium, met dit weer is een oververhitting niet onmogelijk! Of dat het is of dat het iets anders was ik voor je nakijken, zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer in je profiel kunnen invullen?
Kan je me daarnaast vertellen hoe de verbinding weer hersteld wordt, moet je daarvoor zelf een actie uitvoeren? Of komt deze vanzelf weer terug?
Reputatie 1
Vandaag (27 juli) lag de internetverbinding er uit van 17:00 tot 21:15. Of er gisteren ook problemen waren weet ik niet; toen was ik niet thuis.

De internetverbinding herstelt zich op een gegeven moment vanzelf, daar hoef ik niets voor te doen.
Reputatie 8
Badge +11
Als je niet thuis bent is dat lastig te merken inderdaad, dat kan ik me voorstellen. Ik zie in je profiel nog een klantnummer van een mobiel abonnement staan, daarmee kan ik de vaste aansluiting niet achterhalen. Zou je de gevraagde gegevens daar ook kunnen invullen zodat ik de verbinding kan nakijken?
Reputatie 1
Ik heb mijn klantnummer voor de vaste aansluiting ook toegevoegd.
Reputatie 8
Badge +11
Merci! Ik heb je verbinding daarmee bekeken en ik zie eind juli inderdaad een dagelijkse verbreking terug. Sindsdien lijkt de verbinding wel weer stabieler te zijn. Heb je sindsdien nog gemerkt dat de verbinding wegvalt?
Reputatie 1
Nee, sindsdien is het goed gegaan. Is bekend wat het probleem precies is geweest en of er wat gedaan is om herhaling te voorkomen?
Reputatie 8
Ik heb het gisteren ook een keer gehad en enkele weken terug. Een keer de power eraf halen van zowel NT-kastje alsook van de modem/router en weer inschakelen was het probleem hersteld.

Eerder vorig jaar heb ik het ook wel eens gehad. Het lijkt min of meer samen te vallen als er "ergens in de omgeving" onweer is. Door elektromagnetische interferentie zouden verdeelstations van slag kunnen raken. Dat hoeft niet het dichtstbijzijnde verdeel station te zijn, maar zou evengoed verder weg kunnen liggen, met een "kettingreactie".

Zie ook mijn ervaring van enkele weken terug < HIER >
Reputatie 8
Badge +11

Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak was, ik kan alleen zien dat er een verbreking was. Op het moment van de verbreking zelf kunnen we metingen doen om te kijken wat de oorzaak is, achteraf helaas niet. Mocht het toch weer terugkomen, dan kunnen we samen kijken hoe en wat er aan de hand is. Maar ik hoop dat dat niet nodig is natuurlijk 🙂
Reputatie 1
Jammer dat het spoor doodloopt, maar bedankt voor de check. Ik heb het nummer van de helpdesk nu ergens offline genoteerd. Dan kunnen we bij een volgende keer live de verbinding checken.
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem, ik hoop dat je het nummer van de helpdesk niet nodig zult hebben. Als de storing toch weer terugkomt zijn zij de snelste optie om de verbinding samen na te kijken. Als we via deze weg nog iets voor je kunnen doen kan je altijd een nieuw topic aanmaken.

Reageer