beantwoord

Storing van 2 jan 12:46 nog steeds niet opgelost...

Woensdag 2 jan kreeg ik per sms de melding dat er op mijn adres een storing met het internet was. Vandaag zaterdag 5 jan kreeg ik een sms om 1604 dat de storing verholpen is. Bij thuiskomst ging ik dat meteen checken... En helaas het internet werkt nog streeds niet... Nog steeds brandt het lampje niet van internet ontvangst op de Genexis.... Alle schemas die worden aanbevolen heb ik gevolgd en na een uur proberen ben ik het zat... De storing is ee dus nog steeds... Help...
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 januari 2019, 15:52

Ik lees dat het de 18 eindelijk is opgelost. Dat is heel erg fijn. Ook de vergoeding is besproken, daarmee is de zaak afgedaan. Hopelijk zullen we de daders ooit vinden, maar ik ben er bang voor. 😞

Mocht je nog weer vragen krijgen, dan horen wij dat uiteraard graag.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Hoi Nogsteedsgeeninternet, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je een storing had. Dat is niet fijn. Nu kreeg je een sms dat deze opgelost zou moeten zijn, maar helaas is dat niet het geval. Dat is flink balen. Dat begrijp ik heel goed.

Ik zie dat je hier gisterochtend ook al contact over hebt gehad. Er is geen licht over de glasvezel. Hiervoor is melding gemaakt bij de Netwerkbeheerder. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen nog contact me je opnemen voor verdere afhandeling. Wil je het laten weten als je contact hebt gehad? Ik hoop dat ze het probleem snel kunnen oplossen.
Zaterdagmiddag heeft de storingsdienst sms gestuurd dat storing is opgelost. Dus voor hun is melding gesloten.
Alleen het lampje op Genexis brandt nog steeds niet om aan te duiden dat ee internet is (twee liggende pijltjes).
Ik hoop dat ze er dus morgen mee verder gaan alleen dan moet dat wel bij hun bekend zijn.
Graag zie ik dat er een monteur langs komt...
Heb inmiddels alles gereset en ben nu alle instellingen kwijt!
Graag een spoedige oplossing want zo kan ik niet vanuit huis werken zonder internet.
Reputatie 6
Badge +9
Ik heb begrepen dat er problemen waren met de centrale. Deze zou opgelost moeten zijn, vandaar de sms. Dit is echter voor jou nog niet het geval. Stond er toevallig nog een telefoonnummer in de sms die je kan bellen? In ieder geval zie ik dat het probleem nog steeds in behandeling is. Deze lijkt niet bij je thuis te zitten, maar in de centrale, hier wordt aan gewerkt, maar een exacte voortgang kan ik niet inzien. Dat ligt bij de netwerkbeheerder KPN. Je wordt nog bericht hierover.
Ik heb een update voor jullie. Sprak net wat buren die ook nog steeds geen internet hebben. Het euvel ligt aan het einde van de straat. Daar stond een kast en die kast is weg. Nu ligt daar een open gat met kabels zichtbaar. Niet echt handog van de mannen van de storingsdienst om het gat open te laten met enkel een paar pilonnen er omheen. Het begint nu wel op een touwtrekkerij te lijken tussen jullie Telfort en de KPN waar wij als klant de dupe van zijn.
Via de sms kreeg ik nog wel bericht van jullie dat het opgelost is en dus dat het nu een eigen storingsmelding is... Dacht het niet... De schadevergoeding loopt nu alleen maar verder op... Schandalig dat jullie het samen met de kpn niet opgelost krijgen. Het duurt nu dus al een week.. Tijd om de krant er maar bij te halen...
Reputatie 3
Badge +1
Dit heeft niet zozeer met KPN te maken maar met Reggefiber en ik verwacht ook niet dat die verdwenen straatkast er iets mee te maken heeft aangezien je een glasvezelverbinding hebt.
Een glasvezelcentrale, POP, zeker die van Reggefiber zijn doorgaans best grote (betonnen/stenen) huisjes.
Of het moet een bovengronds distributiepunt zijn geweest maar ik weet niet of Reggefiber die gebruikt en als ze die gebruiken dan zal Reggefiber die niet zomaar weghalen ☺

Als ik @Bart - Telfort goed begrijp is er in de POP iets mis. Misschien dat de er met de hardware van KPN WBA iets aan de hand is, in dat geval heeft het wel met een soort KPN te maken natuurlijk 😉
Allemaal goed en aardig... Wie weet het wel en wanneer is het helemaal over en uit??
Reputatie 6
Badge +9
Het klopt inderdaad dat het probleem in de centrale ligt. Na nog wat onderzoek is het veroorzaakt door vuurwerk. De netwerkbeheerder is uiteraard op de hoogte. Ik hoop dan ook van harte dat het snel is opgelost. Het is zeker een vervelende kwestie en als ik het zo lees lijkt er nog weinig vooruitgang. 😞
Reputatie 6
Badge +9
Ik lees dat het de 18 eindelijk is opgelost. Dat is heel erg fijn. Ook de vergoeding is besproken, daarmee is de zaak afgedaan. Hopelijk zullen we de daders ooit vinden, maar ik ben er bang voor. 😞

Mocht je nog weer vragen krijgen, dan horen wij dat uiteraard graag.

Reageer