Storing telfort glasvezel (oude concepts ict) deventer

• 5 februari 2014
  • 38 reacties
  • 5482 keer bekeken

Toon het eerste bericht

38 reacties

Reputatie 1
Ik heb de rekening gedownload en die bestaat uitsluitend uit totaalbedragen, dus in mijn geval een totaalbedrag voor nationaal bellen t/m 4 februari. Meer zit er niet bij of het moet ergens anders staan, maar dat weet jij dan w.s. beter dan ik?
Reputatie 1
Ook in Twello zelfde ellende met TV (digitaal en analoog).
En bij bellen naar de service desk wordt de verbinding verbroken als je voor storingen kiest.
Toen maar voor verkoop gekozen en dan wel direct iemand aan de lijn. Die wilde me wel doorverbinden met afdeling stroringen maar dan moest ik wel ongeveer 20 minuten geduld hebben. Belachelijk!
Opzeggen?? Keuze wodt steeds makkelijker.
Reputatie 1
Oh ja, nog iets. Inmiddels de eerste rekening van Telfort ontvangen. Bij Concepts kreeg je altijd een gespecificeerde nota van de telefoonnummers die je gebeld hebt, de factuur van Telfort geeft alleen een totaalbedrag aan. Kan dat bedrag ook gespecificeerd worden of houdt de service van Telfort hier ook al op?

Daar heb ik Telfort over gebeld. Ze kunnen helaas nog geen details tonen op de rekening.
Lijkt me sterk met de moderne techniek en als Concepts het wel kon. Maar op deze manier is de rekening in ieder geval niet na te kijken op eventuele fouten.
Wil ook even reageren, ook hier midden deventer erg misselijk beeld kwaliteit. Het lijkt wel of signaal dmv rooksignalen binnen komt . Het viel mij bijna vanaf begin al beetje op dat kwaliteit minder is. Heb nu telkens ( laatste week erg vaak) om de 20 sec dat ik 3 sec zwart beeld heb . Erg irritant en ben al aan kijken naar een betere provider die niks met kpn te maken heeft ..
Bbhhaa
Reputatie 1
En ja hoor, bijna de eerste 20 minuten van de wedstrijd niet kunnen zien door haperend en zwart beeld. Dit begint echt heel vervelend te worden.
Badge +4
Ik heb de rekening gedownload en die bestaat uitsluitend uit totaalbedragen, dus in mijn geval een totaalbedrag voor nationaal bellen t/m 4 februari. Meer zit er niet bij of het moet ergens anders staan, maar dat weet jij dan w.s. beter dan ik?

Nee, sorry, ben in de war met Alles-in-1 ADSL ipv Glasvezel. Daar kan het zeker wel.

Maar storing is opgelost lijkt het. Telfort last van een overbelast apparaat in deze omgeving oid?
Badge
@allen,

Momenteel is er een Glasvezel storing gaande in Deventer. Gisteravond was de storing op een hoogtepunt waardoor velen van jullie last hadden van haperende beelden op IPTV of helemaal geen TV konden kijken.
Er wordt op dit moment onderzocht wat er aan de hand is en er wordt gewerkt aan een oplossing. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht je last hebt van een andere storing of een soortgelijke storing maar niet in de buurt van Deventer, wil ik je vragen om een eigen topic te starten, er is dan waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Zodra ik een update krijg over deze storing, zal ik deze in dit topic plaatsen.

Peer
Reputatie 1
Oke bedankt voor de info. Maar volgens mij heeft dit niet alleen met de grote storing te maken. Want ik heb al vaker deze problemen ervaren sinds de overstap. Of zit er al een tijd iets niet goed?
Hallo,

Ik kijk via dvb-c, ben nu een maand over naar telfort. Al vanaf het begin stottert het beeld, freez, of blokken, of een seconde alles weg. Signaal sterkte in de dvb-c ontvangers is kwaliteit 90% ontvangst 100%. Deze irritante storingen bij ziggo nooit gehad. Waar kan het hier in Soest aan liggen?
In Almere had ik ook last van mijn IPTV maar na onderzoek blijkt dat IPTV op een "animo" kastje nog steeds op "Mpeg" draait en niet op "MP4". Dit geeft een enorme overhead aan data die gestreamd moet worden naar de änimo" met als gevolg: wireless tv? vergeet het! lekker slimme oplossing via het stroomnet 300MB trancievers? vergeet het! enkel vaste aansluiting vanaf het glasmodem naar de "animo" geven solide beeld. Dus nu loopt er een kabel over de vloer door mijn huiskamer naar de tv. zo gezellig joh:-)
https://www.concepts.nl/downloads/juli2013/faq.pdf even als referentie onderaan het blad in de .pdf gaat het over de animo 110.

Maar als je wordt overgenomen door telfort, is er natuurlijk nog een goudmijn aan oude spullen die we onze nieuwe klanten kunnen bedienen 🙂 waarom ook niet. Je geeft je oude ipad toch ook aan je kind 🙂
Telfort is sinds kort de  trotste bezitter van het Concepts klantenbestand in Deventer. Op zich niets mis mee. Alleen was ik van Concepts een stabiel werkend netwerk gewend en heb ik nu sinds enige tijd een haperende verbinding met het interent via de glasvezel. Dit geldt voor alle devices die ik thuis heb verbonden met het netwerk. Daarnaast is de verbindingssnelheid ook nog maar een fractie van wat het geweest is.

Van een tevreden Concepts gebruiker ben ik dus al snel een ontevreden Telfort gebruiker geworden. Graag snelle verbetering, anders haak ik binnenkort af.
Badge +4
Hoi Arjan, ervaar je dit ook op bedrade apparaten, of alleen op draadloos? Als het alleen draadloos is, kan het ook zijn dat bijvoorbeeld de buren een sterke stoorzender in gebruik hebben genomen die je wifi stoort. Als het ook bedraad is, dan kun je nog tijdelijk proberen om het bedrade apparaat rechtstreeks op de Genexis aan te sluiten om een haperende router uit te sluiten. Als ook dat niet goed werkt, moet de verbinding nagekeken worden.

Reageer