Storing telfort glasvezel (oude concepts ict) deventer

• 5 februari 2014
  • 38 reacties
  • 5486 keer bekeken

Reputatie 1
hallo telfort,

Ik werd hierheen doorverwezen vanaf facebook door jeroen, in deventer hebben we sinds jullie overname van concepts ict regelmatig haperend beeld met digitale en analoge televisie!. Ik heb op facebook de vraag gesteld aan mede teforters of zij dit ook hadden en dat blijkt dus zo te zijn, vanavond ook weer! Denk dat jullie daar heel snel wat aan moeten doen want ik lees al bij verscheidene mensen dat ze over gaan stappen anders helaas....
Ik zou zeggen pak het snel op!

Mvg Patrick van Dijk

38 reacties

Badge +1
@pvdijk,

Welkom op het forum. Ik zoek dit graag voor je uit, kun je mij voorzien van jouw adresgegevens? Je kunt deze gegevens in een privébericht kenbaar maken. Als ik deze heb ontvangen zal ik onderzoeken waardoor het signaal slecht is geworden.

Lotte
Hallo,

Ook ik heb sinds de overname niets als storing.
Alle reclame blokken haperen(al is dat natuurlijk niet zo erg)
Maar sinds deze week lopen ook de gewone tv programma's "vast" haperingen in beeld en geluid tot volledig uitvallen van het ontvangst.
Heeft dit te maken met het Amigo kastje want internet en telefoon doen het wel gewoon of ligt het echt aan Telfort.

mvg Ilse Nikkels
Reputatie 1
Ook ik heb last van een soortgelijk probleem. Regelmatig haperingen op TV, dit valt dan samen met een time-out in het Internet, daar is dan geen verbinding mogelijk. Dit allemaal sinds de overgang van Concepts naar Telfort. Helemaal prima dat het is overgenomen maar zorg dan ook dat de kwaliteit niet naar beneden gaat.
Badge
Ik ben schijnbaar niet de eerste zo te lezen.
Ook wij hebben dezelfde problemen sinds de overname.
Soms tot helemaal geen beeld..
Heb ook al geprobeerd een paar keer de glasvezel modem aan en uit te zetten, maar geen resultaat.
Moet zeggen.. dat voor de overname het televisie signaal 100% beter was..
Reputatie 1
Nee helaas niet.
Het modem aan/uit zetten had dan toevallig gisteren bij mij wel zin, maar de vorige keer heb ik dat niet geprobeerd.
Ik lees elders ook dat er geen HD streams van glashart media meer worden gebruikt, dat kan het verminderde signaal en lagere kwaliteit wel verklaren.
Badge
Nee helaas niet.
Het modem aan/uit zetten had dan toevallig gisteren bij mij wel zin, maar de vorige keer heb ik dat niet geprobeerd.
Ik lees elders ook dat er geen HD streams van glashart media meer worden gebruikt, dat kan het verminderde signaal en lagere kwaliteit wel verklaren.

Dat is heel mooi maar dan is het jammer dat het niet gecommuniceerd word  en dan vind ik het jammer van mijn maandelijkse bedrag wat ik betaal voor de diensten van Telfort..
Reputatie 1
Nee helaas niet.

Dat is heel mooi maar dan is het jammer dat het niet gecommuniceerd word  en dan vind ik het jammer van mijn maandelijkse bedrag wat ik betaal voor de diensten van Telfort..

Helemaal mee eens.
Ook hier in Bathmen iedere avond raak. Geen analoog en digitaal ontvangst. Internet valt soms ook weg.
Reputatie 1
lotte vanavond weer van diverse mensen in deventer klachten. 19:20 en om 19:48. mensen zijn er allemaal laaiend over. Bellen en dan meer dan kwartier in de wacht. Het is een zooitje. Doe er snel wat aan. Ben anders bang dat er velen opzeggen.
Reputatie 1
lotte vanavond weer van diverse mensen in deventer klachten. 19:20 en om 19:48. mensen zijn er allemaal laaiend over. Bellen en dan meer dan kwartier in de wacht. Het is een zooitje. Doe er snel wat aan. Ben anders bang dat er velen opzeggen.

En op dit moment lijkt het internet wel door een trechter te lopen...
Als er zo maar wel zonder problemen voetbal gekeken kan worden, want anders word ik echt niet vrolijk.
Badge

Ik zit er aan te denken.. ben er helemaal klaar mee... nooit geen last met concepts.. en nu met telfort....is het gewoon waardeloos...
Nu ook weer haperend beeld en soms helemaal niets geen beeld...... en niet de eerste keer deze week....
Badge
Welk telefoonnummer??
Had vanavond net enquete ingevuld.. hopen dat ze daar ook wat mee doen...

Reputatie 1
En naar Concepts kon je tenminste nog met een lokaal tarief bellen, bij Telfort betaal je er 10 c p/m bovenop voor. Heeft mij er nog van weerhouden om te bellen.
Ben er helemaal klaar mee. K kwaliteit beeld en sta serieus al 20 minuten in de wacht, echt te triest
Ook hier in Colmschate is het sinds een paar dagen 's avonds raak, haperend beeld en audio. De LiveTV stream doet het dan ook niet of blijft alleen in audio doorlopen. Internet blijft gelukkig wel werken. Ben overigens een 'nieuw' abonnee, maar als dit zo doorgaat stap ik wanneer het kan gewoon over naar een andere aanbieder.
Reputatie 1
Is er nog wat anders te krijgen dan? Volgens mij ondertussen wel alles overgenomen door KPN en dochteronderming Telfort.
Beeld valt weg of hij reset zichzelf wat vervolgens weer drie minuten duurt. Zondag lekker James bond aan het kijken en om de haverklap eruit klappen
Hallo, ook ik woon in Deventer en ben van Concepts naar Telfort gegaan. Na al 4 avonden tussen 19.00 en 20.30 uur geen TV kunnen kijken door stilstaand beeld, geen beeld/zwart beeld en haperingen. Ik "kijk" via interactieve TV, maar nu gewoon de coax weer aangesloten. Zelfde probleem nog steeds waardeloos. Ik hoop dat dit snel opgelost gaat worden. Een keer stilstaand beeld kan ik mee leven, maar dit zeker 1,5 uur lang is dramatisch slecht.

Mocht iemand van een helpdesk geïnteresseerd zijn, ik heb een filmpje van het "beeld" opgenomen met mijn telefoon.

Groet,
Frank
Badge +4
Vanavond hier in Deventer ook stotterende ITV. Erg storend tijdens WieIsDeMol 😞 Analoge TV zelfde verhaal, nog erger. helemaal niet eens geluid, 1 frame per seconde. Geen WieIsDeMol = boze vriendin!

Internetsnelheid = normaal.

Update om 21:00 TV loopt nu weer beter trouwens?
Het is 1 groot drama. Al snel klaar met dat telfort. Met zijn allen maar overstappen naar ziggo . Hoor ik hele goede dingen over !!
Reputatie 1
Vanavond hier in Deventer ook stotterende ITV. Erg storend tijdens WieIsDeMol :(

Ja inderdaad, tot nu toe had ik nergens last van,
Maar vanavond is het echt verschrikkelijk!!

Ah, er is wel een storing bekend!:
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Snel-naar/Mededelingen/Mededeling-Persoonlijk/Storing-Analoge-en-Interactieve-TV-in-Deventer.htm
Hier in Bathmen ook. Al een week lang storing op onze tv's zowel kabel, digitaal als internet. Elke keer haperingen in het beeld en soms helemaal zwart. Hoogst irritant, als dit zo door gaat stappen we over. Doe er alsjeblieft wat aan!
Reputatie 1
Heel fijn dat ik als ex Concepts klant zo maar overgenomen ben door Telfort/KPN. Ook wij zijn juist bij Concepts gegaan om niks met de KPN te maken te hebben en nu zitten we met de gebakken peren. Net als andere reageerders hebben wij hier in Deventer sinds de overname door Telfort regelmatig een haperend, stilstaand of geen TV beeld! En als je de storingsmededelingen van Telfort bekijkt weten ze zelf ook nog niet eens waar het precies aan ligt. Dat wordt nog wat met de komende Olympische Spelen..... Ook wij zitten nu al te denken aan opzegging van ons abonnement en overstappen naar een andere provider!   
Reputatie 1
Oh ja, nog iets. Inmiddels de eerste rekening van Telfort ontvangen. Bij Concepts kreeg je altijd een gespecificeerde nota van de telefoonnummers die je gebeld hebt, de factuur van Telfort geeft alleen een totaalbedrag aan. Kan dat bedrag ook gespecificeerd worden of houdt de service van Telfort hier ook al op? 
Badge +4
Op MijnTelfort kun je sowieso meer detail zien volgens mij?

Reageer