beantwoord

Storing modem, experia box V8

• 7 april 2019
  • 33 reacties
  • 1119 keer bekeken

• Starter
  • 17 reacties
Expedia Box v8 blijft problemen geven.

Adsl aansluiting hier, box sinds april 2014 in bezit.

Laatste jaren valt van tijd tot tijd de verbinding weg. Zowel wifi als aan de kabel. Vaak na enige tijd, van enkele minuten tot langer doet die het weer. Stroom eraf en opnieuw opstarten helpt ook meestal. Soms een harde reset.
Kabels ook regelmatig gecheckt.

Eind van middag begonnen de 3 lampjes broadcast, internet en tv te knipperen en/of uit te vallen.
Internet ging en kwam weer terug.
Dit meerdere malen.

Met harde reset werkt het voor nu weer.
Op forum hier begreep ik dat het dan wel eens begin van einde van de modem kan zijn.
Nog tips of toe aan vervanging ?

Dank

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 april 2019, 14:57

Bedankt voor de uitkomst. Deze ziet er goed uit. 30 Mbit/s is namelijk zo ongeveer het maximale wat je kan halen. Nu is het wel zo dat er iets mis gaat met de lijn. Ik heb daarom een monteur voor je aangevraagd. Je hebt een mail gekregen met een link om een afspraak te maken. Anders mag je ook bellen met 088-200012. Ik hoor graag hoe het bezoek verlopen is.
Bekijk reactie

33 reacties

Ondanks harde reset ligt de verbinding er nu wederom uit.
Reputatie 8
Op forum hier begreep ik dat het dan wel eens begin van einde van de modem kan zijn.
Nee, bij een V8 is het afgelopen als je een "kerstboomverlichting" hebt.
(Alle led-lampjes in verschillende kleuren, wel of niet knipperend).

Met wat je aan aan storingen benoemd, denk ik toch de verbinding tussen hoofd ISRA-aansluitpunt en de modem/router. Voor meer alg. info zie < DIT onderwerp > en vervolgreacties.
Thanks voor je reactie.

Betreffende topic plus bekabeling nagelopen.

Is orginele bekabeling van Telfort. Rond en niet langer dan 50cm.
Geen verlengstukken en geen andere elektronica in de buurt.

Verbinding lag er net weer uit.
Terwijl ik dit bericht typ, val de verbinding weer weg.
Reputatie 8
Je hebt het alleen over het kabeltje. Ook een originele kabel nieuw uit de blisterverpakking kan mankementen vertonen, of onklaar raken.

Hoe ziet het originele hoofd ISRA-punt eruit, en zitten er nog extra aangesloten kastjes "tussen"?
Van welk type is het ISRA-punt?

Oud huis hier. Type u1
Reputatie 8
Type U1 is meestal een vertakking (zoals ook in de omschrijving wordt aangegeven). Het echte aansluitpunt zoals het in de woning komt, zit dus meestal op een ander punt. Kijk of je nog ergens iets van een type 1A kunt vinden (in de meterkast), of misschien zelfs nog een oude "lasdop".

Lasdop:

Kan geen van de 2 ontdekken in de meterkast.

Feit is dat 97% van de tijd de verbinding gewoon werkt. Resetten of stroom eraf is meestal voldoende. Sinds gisteren doet box echt vreemd.
Reputatie 8
Badge +17
Kun je een foto plaatsen van het binnenwerk van het aansluitpunt
is overeen geverfd, die durf ik niet open te schroeven
Reputatie 8
Niet handig eroverheen verven.
Als je verft kun je dat beter eerst van tevoren losschroeven, verven, en erna weer aanbrengen.
Wil je een oplossing zul je toch iets moeten. Zonder verdere stappen gebeurt er natuurlijk niks.
Klopt helemaal, is door vorige bewoner gedaan en nog niet hersteld.
Kom hier natuurlijk niet voor een klusadvies. Lol.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @dpd, ik lees een wegvallende verbinding. Niet fijn als je steeds moet resetten om weer verbinding te krijgen. Nu heb je al vele tips gehad en opgevolgd, maar een oplossing is er nog niet.

Ik wil dan ook graag jouw verbinding eens doormeten, ik mis hiervoor echter nog een aantal gegevens. Zou je jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Wil je een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik mee.
Hoi @dpd, ik lees een wegvallende verbinding. Niet fijn als je steeds moet resetten om weer verbinding te krijgen. Nu heb je al vele tips gehad en opgevolgd, maar een oplossing is er nog niet.

Ik wil dan ook graag jouw verbinding eens doormeten, ik mis hiervoor echter nog een aantal gegevens. Zou je jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Wil je een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik mee.

Bart, bedankt voor je reactie.
Volgens mij zijn alle benodigde gegevens ingevuld
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie een klantnummer staan. Dat is echter niet de juiste. Deze begint met 100. Zou je die willen toevoegen of gewoon jouw postcode + huisnummer. Ik hoor graag van je. Dan ga ik aan de slag.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de gegevens. Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken. Ik zie inderdaad regelmatig een wegvallende verbinding. Er gaat dus ergens iets niet goed. Op dit moment heb je zelfs helemaal geen verbinding.

Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? En kun je per lampje op het modem aangeven in welke kleur deze branden/knipperen?
Bedankt voor moeite.
Ben niet thuis, dus zal kunnen.

Aangesloten met ronde kabel van geen 1.50.
Splitter ertussen idd, zonder telefoon aan andere helft.

Bij storing :lampes power en wireless blijven groen en branden.
Lampjes beoadcast, internet en tv, knipperen groen en vallen uit
Gaan na enige tijd of langere tijd weer aan door groen te knipperen eerst en dan gewoon groen branden waarna verbinding weer werkt.

Gebeurde eerst af en toe eens maar laatste tijd meerdere malen op 1 dag.
Reputatie 8
Splitter ertussen idd, zonder telefoon aan andere helft.
Die kan er in ieder geval tussenuit. Heeft geen functie, en kan alleen voor storing zorgen.
Gewoon rechtstreeks vanaf ISRA-punt naar modem/router.
Reputatie 8
Badge +11
De splitter mag er inderdaad tussenuit zoals Babylonia aangeeft. Deze heeft geen functie meer. Ik ben benieuwd of het zonder de splitter beter gaat. Ik hoor het graag.
Dank allen.
Ga er na weekend mee aan de slag
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben erg benieuwd en hoor graag je bevindingen.
Splitter is verwijderd. Voor nu werkt hij gewoon. Moet dat natuurlijk voor langere periode bekijken om te zien of dit echt boosdoener was van wegvallen.
Want modem deed het gewoon maar viel alleen vaak weg. Kijk het de komende dagen nog even aan.
Reputatie 8
Badge +11
Heel graag. Hopelijk blijft de verbinding gewoon goed werken. Hou het inderdaad in de gaten en valt het weer weg, laat het ons weten.
Week aangekeken nu.
Deze week 3x geen verbinding gehad.
1x was er na thuiskomt weer verbinding.
2x stroom van modem afgehaald waarna verbinding weer werkte na opstarten.
Reputatie 8
Dan de rest na (laten) kijken in de verbinding tussen ISRA-punt en je modem/router.
Inclusief het ISRA-punt zelf. Ondanks dat eroverheen geschilderd is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is niet zo mooi. Ik ben dan ook weer in jouw verbinding gedoken. Ik meet de verbrekingen niet terug. Tot aan het modem gaat het dus goed.

Uiteraard wil ik wel graag met je verder met je zoeken naar de oorzaak.
Heb je voor mij de uitkomst van een speedtest die gedaan is met een computer die rechtstreeks met een kabel is aangesloten op het modem? Ik hoor graag van je.

Reageer