beantwoord

Storing glasvezel Zeewolde

• 4 januari 2017
  • 10 reacties
  • 465 keer bekeken

Goede avond!

Sinds ongeveer een uur kampen wij met een storing van onze glasvezel aansluiting. Geen internet, geen telefoon, en geen TV - niets! (Locatie: Zeewolde)
Ik heb de modem en de router al twee keer uit en weer aan gezet; geen effect.

Er wordt niets over een storing gemeld op de storingen pagina, en ik kan ook nergens een manier vinden om een storing te melden na 21:00 's avonds.
Weet iemand hoe ik deze storing zo snel mogelijk kan doorgeven?

Mvg,
Hugo
icon

Beste antwoord door Michael 5 januari 2017, 09:44

Op 4 januari om 22:23 uur is er een verstoring van glasvezel diensten in Zeewolde gemeld. Dit probleem is op 05-01-2017 om 00:35 uur verholpen. Vermoedelijk is er vanwege de korte duur (en het tijdstip) niets gemeld op onze website. Graag hoor ik van eenieder of het nu weer naar behoren werkt.

Ik heb een melding gemaakt bij mijn collega's om dergelijke verstoringen ook te plaatsen op onze website, in het kader van open communicatie.

Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Inderdaad heb hetzelfde probleem (zeewolde). Alles ligt eruit en opstarten heeft tot niets geleid. Waar kan ik dit probleem snel melden?
Ook storing. Enige manier om te melden is twitter (ruim een uur geleden al gedaan, geen reactie), Facebook of dit forum waar ik als klant nog een account aan moet maken ook, want kan niet met mijn Telfort gegevens inloggen.
Ook gemeld via Twitter.... Geen reactie
Kennelijk denkt Telfort dat hun klanten na 21:00 geen behoefte hebben aan televisie, telefoon, of internet.

Kijk, ik snap dat storingen kunnen gebeuren. En ik snap ook dat het te veel kost om de volledige klantendienst 24/7 open te houden. Maar een apart nummer voor het 24/7 melden van storingen als de gewone klantendienst gesloten is, beschouw ik als basis dienstverlening. Zo basis dat ik er niet eens op heb gelet toen ik indertijd bij XMS klant werd.

Maar kennelijk ben ik te optimistisch.
Zodra ik weer kan internetten zonder mijn mobiele bundel leeg te trekken ga ik maar eens kijken welke andere providers we hier hebben en of die storingen wél serieus nemen.
Helemaal mee eens
Zeewolde Horsterveld ook al een paar uur geen internet, tv en telefoon. Via mijn Telfort kun je van alles doen behalve storingen melden.
Reputatie 2
Ik heb ook geen reactie via twitter of dit forum. Alles lag eruit, zelfs analoge tv.
De storing staat verder nergens vermeld. Alleen op allestoringen.nl
Reputatie 8
Badge +2
Op 4 januari om 22:23 uur is er een verstoring van glasvezel diensten in Zeewolde gemeld. Dit probleem is op 05-01-2017 om 00:35 uur verholpen. Vermoedelijk is er vanwege de korte duur (en het tijdstip) niets gemeld op onze website. Graag hoor ik van eenieder of het nu weer naar behoren werkt.

Ik heb een melding gemaakt bij mijn collega's om dergelijke verstoringen ook te plaatsen op onze website, in het kader van open communicatie.

Excuses voor het ongemak.
Bedankt voor je reactie, Michael. En dank aan de arme storignsmonteur die laat op de avond aan het werk is geweest om alles te verhelpen.
Bij mij werk alles weer, en dat was vannacht ook het geval.

Niet melden van de storing was naar mijn mening een zeer onjuiste keuze. Rond half elf zitten veel mensen thuis naar de TV of naar Netflix te kijken, of online te gamen. Die willen graag weten dat het geen zin heeft om spullen uit en waar aan te zetten, en of het zin heeft om te wachten tot het signaal terugkomt. In mijn geval wilde ik ook heel graag weten of ik zoals afgesproken vanuit huis kon werken of naar kantoor zou moeten komen - als de storing onbekend was en pas om 9 uur gemeld had kunnen worden (en zo leek het) dan had ik vanochtend niet vanuit huis kunnen werken!

Maar los van duur en tijdstiip zou ELKE storing gewoon gemeld moeten worden. Iemand (of een geautomatiseers systeem) heeft een melding naar de monteur gestuurd; het is niet moeilijk om jullie systemen zo te programmeren dat die melding automatisch ook op de site komt. Het is ook niet lastig om te zorgen dat de monteur korte meldingen kan sturen (bv via SMS of Whatsapp) die automatisch op de site komen. Dan weten jullie klanten in elk geval wat er aan de hand is, en zodra de monteur ziet wat de schade is en kan inschatten hoe lang de reparatie duurt weten we ook wat we kunnen verwachten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Hugo,

Volledig eens ben ik het wat betreft het feit dat élke storing een melding verdient (tijdens, of desnoods nadat de storing is verholpen). Dit signaal heb ik de organisatie in geslingerd met de verwachting dat hier serieus naar gekeken wordt.

Voor nu: fijn dat het weer werkt! :)

Topic gaat op slot.