beantwoord

Storing glasvezel

• 20 juli 2018
  • 7 reacties
  • 219 keer bekeken

Reputatie 2
Op dit moment ervaar ik een storing in de werking van internet via de glasvezel. Het groene lampje op mijn Genexismodem voor internet brandt ook niet. (Signalen voor televisie en internet doen het wel).

Ik heb mijn modem al een keer 30 s van de stroom afgehaald, maar dit heeft niet mogen baten.
Voor mijn gevoel is de laatste storing heel recent geweest, en ook al begrijp ik dat storingen niet te vermijden zijn, is mijn frustratie over de manier van melden groot. Waarom is het niet mogelijk om de status van deze diensten automatisch te controleren en verifiëren?

Hoe dan ook, ik zou deze storing graag z.s.m. opgelost zien. (Ik heb gelukkig ook nog internet via de concurrent, zodat ik deze post op het forum uberhaupt kan doen. Hoe doen anderen dat eigenlijk? En: is het eigenlijk niet te gek dat je een tweede internetabonnement nodig hebt om klachten over het eerste te melden?)

Groet,
Sando
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 juli 2018, 14:21

Goede communicatie is heel belangrijk inderdaad, dat ben ik volledig met je eens! Als de storing om die tijd speelt is het lastig om telefonisch contact op te nemen, maar via de chat zijn er nog medewerkers aanwezig tot 22.00 zodat je via die weg ook nog in contact kunt komen met de klantenservice. Hopelijk is dat niet nodig natuurlijk en blijft het nu gewoon werken 🙂
Bekijk reactie

7 reacties

Via mijn mobiele data verbinding bijvoorbeeld.
Het is wel gek zeker de melding die ik me van ziggo kan herinner op hun service teletext pagina's kijk voor actuele storingen op www.ziggo.nl terwijl het internet er juist uit lag.

Het groene lampje op mijn Genexismodem voor internet brandt ook niet. (Signalen voor televisie en internet doen het wel).
dit is een beetje tegenstrijdig of bedoel je telefonie waar internet staat?
Je hebt denk ik een oude glasvezel abonnements vorm met een Amino voor de TV en een standaard Sitecom router.
Reputatie 2
Dank, @Galdor68. Inderdaad, ik bedoelde dat televisie en telefonie functioneren. (Ik ondervond een probleem bij het typen, namelijk dat het tekstveld de focus verloor en het niet meer terugkreeg en heb het toen 3 x over moeten typen. In de consternatie was ik niet meer helemaal helder).

Het probleem loste zich na 20 minuten vanzelf op.
Overigens kan ik vrij precies nagaan wanneer en hoe lang er storingen zijn geweest en ben ik dus dicht bij een systeem waarvan ik vind dat de provider (KPN/Telfort) dit zou moeten hebben. Mijn Synology Diskstation stuurt mij namelijk mailtjes wanneer de connectie met internet verloren gaat EN wanneer deze hersteld is. Zo zie ik bijvoorbeeld dat er ook op 26 juni een langere storing is geweest en ook bijvoorbeeld op 12 juni. Ik vind het wel vervelend dat de enige erkenning dat er een storing is alleen op allestoringen te vinden is. Nou kan het zijn dat er alleen een probleem in de wijk is. Ik vind het gebrek aan informatie storender dan de storing zelf.

Groet, Sando
Ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van die alle storingen site dat terzijde. Maar inderdaad er moeten vrijveel klachten binnenkomen wil je iets over een storing lezen. Dat is treffend geschreven storender :D

Fijn dat het weer opgelost is.
Reputatie 2
@Galdor68 Je hebt helemaal gelijk dat allestoringen niet erg betrouwbaar is. Alleen als er een groot aantal meldingen is kun je met enige zekerheid weten dat er echt wat aan de hand is. Maar een beter alternatief weet ik niet, en de storingspagina van Telfort zwijgt meestal in alle talen. De meldingen van mijn Diskstation vind ik tot nog toe behoorlijk betrouwbaar, in die zin dat de gemelde storingen altijd samenvallen met het uitvallen van het groene ledje op het modem. (Maar die storing kan natuurlijk wel nogal lokaal zijn.)

Groet,
Sando
Reputatie 8
Badge +11
Hi Sando, op een storing zit je nooit te wachten natuurlijk! Gelukkig is de storing weer opgelost, kwam de verbinding uit zichzelf weer terug of moest je daar later nog een reset voor doen? Als er veel meldingen in een bepaald gebied zijn kunnen wij het inderdaad als een storing aangeven op de site en aan een oplossing werken. Soms kan er een verbreking zijn die of minder mensen treft of zo kort is waardoor het niet op de site geplaatst wordt. Behalve een grotere verstoring kan het ook nog een individueel iets zijn wat speelt. Dan zal het niet op een storingsoverzicht vermeld worden en zal ook als losse situatie bekeken moeten worden. Het kan ook zijn dat hetgeen is wat er voor jou speelt, zou je het in de gaten kunnen houden? Als het ongeveer elke week verbreekt is dat best veel. Aangezien de verbreking nu zo'n 20 minuten was heb ik niet meer de kans om te zien wat er precies speelde, dat kunnen we het beste zien op het moment zelf. Als je dit weer merkt kan je het beste via de telefonische klantenservice of de chat contact opnemen: contact. Dat zijn de wegen waarmee je het snelste in contact kunt komen om het tijdens de storing nog te bekijken. Ik wil het ook graag voor je bekijken natuurlijk, maar via deze weg redden we het niet om binnen 20 minuten te reageren.
Reputatie 2
Dank voor je reactie, @Jasper - Telfort.

De afgelopen storing was vrijdagavond na 21.00u, dus dan wordt telefonisch contact lastig. Misschien was het iets lokaals (al check ik altijd of het lampje brandt en weet ik dus wel -vrijwel - zeker dat er iets mis is met het signaal dat mijn huis binnenkomt) - dat zou kunnen. Een probleem blijft m.i. dat ook als een storing groot is, de informatievoorziening achterblijft. De storing van 12 juni bijvoorbeeld werd door mijn NAS en door meer dan 300 mensen gemeld op allestoringen, maar de Telfort-website meldde "We hebben geen storing op jouw adres gevonden".

Hoe dan ook, deze storing is opgelost. Overigens hoefde ik niets te doen - ik volg altijd trouw het advies op om mijn modem opnieuw op te starten, maar alles werkt meestal weer zonder die handeling.

Ik vind het aantal storingen wel te overzien, MAAR, ECHT: GOEDE COMMUNICATIE EROVER ZOU ALLES SCHELEN!
(En natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat iets individueels of zeer lokaals of kortdurend niet gemeld wordt en/of kan worden;) ).

Groet,
Sando
Reputatie 8
Badge +11
Goede communicatie is heel belangrijk inderdaad, dat ben ik volledig met je eens! Als de storing om die tijd speelt is het lastig om telefonisch contact op te nemen, maar via de chat zijn er nog medewerkers aanwezig tot 22.00 zodat je via die weg ook nog in contact kunt komen met de klantenservice. Hopelijk is dat niet nodig natuurlijk en blijft het nu gewoon werken 🙂

Reageer