beantwoord

Storing door overgang op glasvezel?

• 17 september 2017
  • 18 reacties
  • 249 keer bekeken

Sinds vanmorgen doet internet en bellen via de telefoonlijn het niet meer.
-In de buurt geen storingen bekend
-Na reset branden alle lampjes (incl het TV lampje terwijl we dat nog niet hebben) en werkt het nog niet.
-Internet geeft de volgende melding : De Provider weigert de inlogpogingen van uw router

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat wij woensdag gepland en bevestigd overgaan op glasvezel (dan incl TV) en dat er nu te vroeg en dan nog wel in het weekend, een knopje is omgezet?

De teleurstelling is groot omdat ik bij de overgang steeds herhaaldelijk gevraagd heb of er geen grote onderbreking zou zijn (en of onze telfort mailadressen behouden zouden blijven). Ik wist dat ik koos voor een lowbudget poot van KPN maar dat je hier pas op maandag na 9 uur over mag bellen is natuurlijk ook erg onhandig.
Iemand een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Jan-Arie 20 september 2017, 13:50

Zijn we eruit? Vandaag is de monteur geweest, voor het kastje maar dat was al gemonteerd ;)
=Volgens hem wordt ADSL> glasvezel altijd overgezet op het moment van montage van de glasvezel, als dat voor de opleveringsdatum gebeurt, valt de montagedatum daarna dan wordt op toch de opleveringsdatum overgezet en zit je dus even zonder. De opleveringsdatum stond bij hem in zijn opdracht op 15 september wat hij wel vreemd vond, omdat dat een vrijdag is en ik zondag 'automatisch' over ging. In mijn Telfort mail stond die datum niet, alleen dat voor 20 september met mij een afspraak gemaakt zou worden gemaakt...
=Volgens de monteur heb ik nu het rode lampje brandt wel HD en is het verschil tussen 1 en 661 bij mij nauwelijks te zien omdat mijn scherm relatief klein is en van goede kwaliteit, daardoor zie ik het scherpteverschil alleen als ik heel goed op details let. Bij een groter scherm zou ik het wel zien. Ik geloof dat hij gelijk heeft. Dat ik de kleuren als flets beleef tov Ziggo komt door de kleurinstelling van mijn HDMI poort, die kan ik wijzigen en dat heb ik gedaan en dat lijkt nu ook in orde.

Dank voor ieders meedenken, een Telfort doe wat met de verbeterpuntjes!
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Telfort heeft ook een twitter account die als ik het goed heb tot 22.00 uur bereikbaar is
Telfort heeft ook een twitter account die als ik het goed heb tot 22.00 uur bereikbaar is

Klopt!

https://mobile.twitter.com/telfort
@Telfort
Wij zijn er 7 dagen per week van 9:00-22:00.

Kijk op
(link: http://telfort.nl/storingen) telfort.nl/storingen
(link: http://telfort.nl/service) telfort.nl/service
(link: http://forum.telfort.nl) forum.telfort.nl voor tips & actuele informatie
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb geen Twitter, dat is voor jongelui en voor Trump en werkt die helpdesk dan wel in het weekend?
Omdat het ontbreken van telefoon en internet door omstandigheden wel erg onhandig was ben ik maar uitgegaan van mijn idee dat we per abuis al op glasvezel waren aangesloten. Op YouTube heeft Regefiber een prima filmpje hoe het glasvezelmodem aan te sluiten. Ik heb de doos opengemaakt en aangesloten. Inderdaad hij doet het weer. Alleen de TV doet het nog niet in HD (gelukkig hebben we Ziggo nog lopen) dan komt de monteur woensdag ook niet voor niets.
Reputatie 8
Badge +17
Mooi dat het werkt en ik ga er vanuit dat de tv het binnenkort ook doet en anders fixt de monteur het wel woensdag, officieel mag je het glasvezelkastje niet zelf aansluiten
Het zij zo. Officieel mag je ook niet iemand in het weekend zijn ADSL aansluiting afnemen en het is een officieel Regefiber filmpje...
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jan-Arie, welkom op het forum. Goed dat je het glasvezel NT zelf al hebt geïnstalleerd. Je glasezel is afgelopen vrijdag al opgeleverd en hierdoor is de afsluiting van je ADSL verbinding vervroegd. Dat had inderdaad anders moeten lopen en dat zal ik aankaarten bij ons leveringsteam. Wat betreft je TV zou ik verwachten dat je gelijk ook weer je TV kan gebruiken. Wat zie je daar op terug als je de ontvanger opstart?
Beste Wieger. Ik heb wel TV maar de kwaliteit is nog niet goed. Gisteren deed 701 het niet, nu wel, alleen de beeldkwaliteit is exact gelijk aan 1 en er is een groot verschil met de Ziggo die nog actief is, dus mijn conclusie is het is geen HD. Moet er vanuit 'de centrale' iets aangezet worden? Heeft het zin de kastjesmonteur woensdag nog te laten komen, of kijkt die daar niet naar?
Heb je HD wel aan in je ontvanger?
Dit kan je doen via ‘Menu’ en dan de optie ‘instellingen’, 'beeldscherminstellingen'.
Reputatie 8
Badge +17
De HD glasvezel kanalen beginnen vanaf 661
Reputatie 8
Badge +17
Dubbel gepost
@ Nelly, ik ga er van uit dat een doe het zelf pakket zo uit de doos moet werken, toch heb ik verschillende instellingen getest en hem uiteindelijk op automatisch gezet, alles zonder resultaat.
@ Jimny De 66* wordt niet in de handleiding genoemd, maar zit er wel op. Helaas ook dan een beeld zonder HD kwaliteit identiek aan 1 en 701
Dank voor jullie meedenken.
Kan je wat met de info in dit topic?
Weet zo niet hoe/wat Ziggo uitzendt.
https://forum.telfort.nl/tv-338/in-welke-kwaliteit-worden-de-hd-zenders-bij-telfort-uitgezonden-70980

Trouwens al eens een andere hdmi kabel ontvanger/tv geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jan-Arie, bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat je ontvanger nog op de ADSL instellingen afgestemd staat. Ik heb daarom je TV ontvanger afgemeld op ons TV platform. Je zal straks zien dat je je abonneenummer en pincode moet invullen. Hopelijk maakt dat een verschil. Kan je mij dit laten weten?
Beste Wieger, helaas. Voor de zekerheid alle kastjes opnieuw aan en uit gezet en inderdaad opnieuw mijn gegevens ingevoerd. Het enige verschil is dat er nu bij 661 en 701 een rood HD lampje op de ontvanger brandt maar het beeld is nog steeds gelijk aan 1. En @ Nelly ik kan me voorstellen dat het ene of andere merk niet exact dezelfde kleuren heeft maar het verschil met Ziggo is echt zo groot dat ik me niet kan voorstellen dat het HD is.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jan-Arie, wat jammer dat je geen noemenswaardig verschil merkt. Uit je eerdere reactie begrijp ik dat je voor automatisch in je instellingen hebt gekozen. Maakt het kiezen voor 1080p of 1080i nog een verschil in je beeldkwaliteit? Al onze ontvangers zijn namelijk geschikt om op 1080p uit te zenden, ik vind het daarom moeilijk om advies te geven wat voor verbetering zorgt. Mijn verwachting is namelijk dat Glas HD door de hogere bitrate wel een scherper beeld geeft.
Beste Wiecher,
Zowel 1080i (daar bleek hij overigens na alle proberen nog op te staan) als 1080p@50Hz geven het zelfde beeld, bij1080@25Hz krijg ik een foutmelding. Afgezien van het evidente kleurverschil met Ziggo zou jullie 1 en 661 toch een zichtbaar verschil moeten geven of zend 1 'stiekem' ook op HD kwaliteit uit?
Zijn we eruit? Vandaag is de monteur geweest, voor het kastje maar dat was al gemonteerd ;)
=Volgens hem wordt ADSL> glasvezel altijd overgezet op het moment van montage van de glasvezel, als dat voor de opleveringsdatum gebeurt, valt de montagedatum daarna dan wordt op toch de opleveringsdatum overgezet en zit je dus even zonder. De opleveringsdatum stond bij hem in zijn opdracht op 15 september wat hij wel vreemd vond, omdat dat een vrijdag is en ik zondag 'automatisch' over ging. In mijn Telfort mail stond die datum niet, alleen dat voor 20 september met mij een afspraak gemaakt zou worden gemaakt...
=Volgens de monteur heb ik nu het rode lampje brandt wel HD en is het verschil tussen 1 en 661 bij mij nauwelijks te zien omdat mijn scherm relatief klein is en van goede kwaliteit, daardoor zie ik het scherpteverschil alleen als ik heel goed op details let. Bij een groter scherm zou ik het wel zien. Ik geloof dat hij gelijk heeft. Dat ik de kleuren als flets beleef tov Ziggo komt door de kleurinstelling van mijn HDMI poort, die kan ik wijzigen en dat heb ik gedaan en dat lijkt nu ook in orde.

Dank voor ieders meedenken, een Telfort doe wat met de verbeterpuntjes!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jan-Arie, fijn dat je dit nog even doorgeeft! Zo heb ik ook weer wat geleerd. :)

De verbeterpunten worden zeker meegenomen. Heel fijn dat je met ons meedenkt!

Reageer