beantwoord

Storing 6605 Wijchen

• 3 september 2017
  • 6 reacties
  • 166 keer bekeken

Vanochtend bij het opstaat weer geen WiFi en inmiddels ook geen vaste telefoon. Harde reset uitgevoerd volgens de stappen op Telfort site (ik kan ze inmiddels dromen), brengt geen verbetering. Alle lampjes op de modem branden (muv voice). Netwerknaam is zichtbaar maar kan geen verbinding krijgen met de server of krijg de melding 'de provider weigert de inlogpogingen van uw router' Telfort geeft geen storing aan in dit gebied maar op internet is te zien dat meerdere klanten hinder ondervinden in Wijchen. Klantenservice is niet bereikbaar op zondag. Wie helpt?

Noot:
Woe 30 aug tot eind van de middag geen WiFi/telefoon gehad. Contact klantenservice Telfort, nieuwe modem opgestuurd. Donderdag 31 aug werkte alles weer maar monteur is toch langs geweest. Hij gaf aan dat:
- modem en bedrading correct werken
- snelheid zeer laag was
- er nog een klant in de straat was met dezelfde klachten
- de storing slechte/geen verbinding blijkbaar al ruim een week bezig was (wij waren op vakantie)
- het een externe factor betrof en hij contact op zou nemen met KPN
- alle info staat vermeld bij mijn klacht bij Telfort

Donderdag middag is de nieuwe modem ontvangen, deze geïnstalleerd en alles lijkt naar behoren te werken. Op advies van de monteur glasvezel besteld. Installatiepakket is ontvangen, ik zit te wachten op een belletje van de monteur om een afspraak te maken.

Vreemd dat Telfort nergens laat weten dat er een storing is (dat vond de monteur ook). Wie kan mij verder helpen want blijkbaar ligt de fout extern.
Met twee kinderen die op het voortgezetonderwijs zitten en afhankelijk zijn van laptop/internet hebben we een serieus probleem!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 5 september 2017, 17:33

Hoi Anoukh, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt over je verbinding. In dit geval zie ik dat de monteur een melding gemaakt heeft naar een collega van me. Hierbij is afgesproken dat als het nieuwe modem niet goed zou werken, wij verder onderzoek starten. Ik ga alsnog een melding naar KPN maken, al zie ik dat je ADSL verbinding morgen uit de lucht gaat. Dat zal het onderzoek flink lastiger maken. Wel wil ik je morgen alvast veel plezier met je glasvezelverbinding wensen!
Bekijk reactie

6 reacties

Als het inderdaad een externe storing is, dan kan alleen Telfort zelf je helpen.
De klantenservice, en webcare hier, zijn op zondag gesloten.
Dat wordt dus maandag voor iemand van Telfort je nadere info kan geven.
Dag Nelly,

Bedankt voor je reactie. Helaas is de klantenservice telefonisch niet bereikbaar op dit moment (maandag) ivm drukte...

Kan er iemand hier via het forum meer duidelijkheid geven?
Reputatie 3
Badge +2
Ik woon ook in 6605 maar heb geen problemen, maar gebruik je glasvezel of adsl?
Ik gebruik ADSL maar stap op advies van de monteur over op glasvezel. Het kastje ligt klaar om geïnstalleerd te worden maar ik wacht nog op bericht van de monteur.
Reputatie 3
Badge +2
Ok, is een goed advies dat glasvezel, wij maken er al jaren gebruik van zonder enig probleem. Mocht ik in de toekomst je ergens mee kunnen helpen, stuur maar gerust een bericht.

Succes met je glasvezel.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Anoukh, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt over je verbinding. In dit geval zie ik dat de monteur een melding gemaakt heeft naar een collega van me. Hierbij is afgesproken dat als het nieuwe modem niet goed zou werken, wij verder onderzoek starten. Ik ga alsnog een melding naar KPN maken, al zie ik dat je ADSL verbinding morgen uit de lucht gaat. Dat zal het onderzoek flink lastiger maken. Wel wil ik je morgen alvast veel plezier met je glasvezelverbinding wensen!

Reageer